اولین نمایشگاه سازهای بازیافتی در کیش آغاز شد

عصر نمایشگاه- اولین نمایشگاه سازهای ساخته شده از مواد بازیافتی در تالار ابن سینای مرکز همایش های کیش آغاز شد.

اولین نمایشگاه سازهای بازیافتی در کیش آغاز شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش شامگاه پنجشنبه در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: با توجه به اهمیت مسائل زیست محیطی و تاثیر فرهنگ و هنر در بهبود شاخص های این بخش، سازمان منطقه آزاد کیش از رویدادهای فرهنگی که در آنها دغدغه و پیام زیست محیطی وجود دارد حمایت همه جانبه می کند.
    مسعود رهبری افزود: این حمایت در بخش های مختلفی از جمله تسهیل و تسریع در صدور مجوزها و تخصیص اعتبار و اختصاص مکان مناسب برای برگزاری این گونه برنامه هاست.
    وی ادامه داد: برای بیان پیام های اخلاقی، هنر به دلیل سازگاری با فطرت انسانی بهترین زبان است که نیازی به ترجمه ندارد.
    وی حفاظت محیط زیست را از مهمترین چالش های پیش رو دانست که اگر برای آن چاره اندیشی نشود ابتدا به بحران و سپس به فاجعه تبدیل می شود.
    رهبری خاطرنشان شد، جزیره کیش نیز از این وضعیت مستثنی نیست و به همین دلیل حمایت از موسسه ها و فعالان فرهنگی و هنری جزیره که از ابزارهای مختلف هنری برای رساندن پیام های زیست محیطی بهره می برند، از رویکردهای مهم سازمان منطقه آزاد کیش است.
    وی با اشاره به پیش قدمی موسسه نوا برای برگزاری نمایشگاه سازهای بازیافتی، ابراز امیدواری کرد: این حرکت خلاقانه در ابتدای سال جدید، آغازگر چنین برنامه هایی توسط سایر موسسه ها و فعالان فرهنگی و هنری باشد.

    **نمایش 90ساز بازیافتی از زباله ها
    مجری طرح نمایشگاه و کارگاه سازهای بازیافتی نیز در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: در این ساخت و نمایش حدود 90ساز ساخته شده از زباله با 2هدف رساندن پیام زیست محیطی به جامعه و آشنایی کودکان با سازهای موسیقی انجام شده است.
    سپیده مهدوی ادامه داد: بیشتر این سازها با در بطری های آب معدنی و نوشابه و قوطی نوشیدنی های رها شده جمع آوری شده از ساحل ساخته شده است.
    مدیر موسسه پارس نوای کیش با قدردانی از حمایت سازمان منطقه آزاد کیش از این برنامه اظهار داشت: ساخت ساز از مواد بازیافتی به عنوان یک حرکت نمادین برای اولین بار در کشور انجام شده و در صورت برنامه ریزی ، می توان با افزایش کیفیت و تنوع بخشی به این سازها، از آن برای معرفی هویت فرهنگی کیش در سطح ملی و بین المللی استفاده کرد.
    نمایشگاه و کارگاه سازهای بازیافتی از 29تا 31فروردین در تالار ابن سینای مرکز همایش های جزیره کیش از 10صبح تا 13و سی دقیقه و بعد از ظهرها از ساعت 18تا 22به صورت رایگان آماده بازدید علاقمندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت