قائم مقام مدیر عامل اتاق بازرگانی ایران و آلمان:

فعالیت های نمایشگاهی در قالب نگاه جامع به تجارت میان دو کشور

عصر نمایشگاه- قائم مقام مدیر عامل اتاق بازرگانی ایران و آلمان گفت: ما یک نگاه جامع به تجارت میان دوکشور ایران و المان داریم و درتمام طول سال می توانیم در کنار کسانی باشیم که علاقه مند به ارتباط تجاری و نمایشگاهی با کشور آلمان هستند.

فعالیت های نمایشگاهی در قالب نگاه جامع به تجارت میان دو کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه اتاق بازرگانی ایران و آلمان به عنوان یکی از بزرگ ترین اتاق های مشترک بازرگانی میان ایران و کشورهای خارجی، سالانه فعالیت های مختلفی در حوزه صنعت نمایشگاهی و ارائه خدمات در این صنعت انجام می دهد. برای آشنایی بیشتر با جزئیات این اقدمات مصاحبه ای با حسین سرافراز قائم مقام مدیر عامل اتاق بازرگانی ایران و آلمان در شماره 34 مجله نمایشگاه منتشر شد که در ادامه می خوانیم.


    لطفا معرفی از اتاق بازرگانی ایران و آلمان و ساختار مدیریتی آن بفرمائید.
    اتاق بازرگانی ایران و آلمان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین اتاق های بازرگانی است که در ایران وجود دارد و حدود 45 سال پیش تاسیس شده است. از ابتدای تاسیس هم یک ساختار مشخص و معین به سبک و شیوه مدیریت آلمانی داشته داشته و هیئت مدیره آن شامل 6 نفر آلمانی و 6 نفر ایرانی است که توسط اعضا انتخاب می شوند و یک پروسه انتخاب سه سال یک بار دارد. هیئت مدیره نیز در تعامل با یک سازمان به نام DAHK  در برلین که مسئول تمام اتاق های بازرگانی آلمان در خارج از این کشور است قرار دارد و ما نیز به عنوان یکی از اتاق های( (AHK خارج از کشور این سازمان فعالیت می کنیم. رئیس اتاق در تعامل و همفمکری با DAHK   انتخاب می شود و هم اکنون نیز خانم داگمار فن بشتاین به عنوان رئیس اتاق از آلمان به ایران آمده اند. ما هم اکنون حدود 3000 عضو داریم  و در بخش ها و حوزه های مختلف فعالیت می کنیم. و تمام خدماتی که به نوعی تسهیل کننده روابط تجاری میان دوکشور باشد مانند مسائل حقوقی، اطلاعات تجاری، ثبت شرکت ، آموزش، کاریابی وحوزه های دیگر مانند صنعت نمایشگاه به اعضا و حتی کسانی که عضو اتاق نیستند ارائه می کنیم.

    فعالیت های تخصصی اتاق در صنعت نمایشگاهی شامل چه مواردی است و تاریخچه ای از این فعالیت ها در اختیار خوانندگان ما قرار دهید.
    نمایشگاه ها نقطه اتصال صنایع هستند و میتوانند محلی برای شروع یک رابطه تجاری و یک گردهمایی  سالانه ای باشند برای تجدید دیدار و ملاقات با شرکای تجاری. بنابراین جایگاه نمایشگاه نقش پررنگ و مهمی در کسب و کار و تجارت ایفا می کند. ما اطلاعات تمام نمایشگاه هایی که در آلمان برگزار می شود را داریم و هرکسی که بخواهد در نمایشگاه های آلمان شرکت کند می تواند به ما مراجعه کند. در این مورد خدمات مختلفی اعم از مشاوره درباره انتخاب نمایشگاه، گرفتن غرفه،  خدمات ویزا، بیمه، بلیط ورودی نمایشگاه ارائه میکنیم. همچنین بلیط هواپیما چرا که ما با قراردادهایی که با خطوط پروازی مختلف مانند لوفت هانزا و دیگر خطوط هواپیمایی داریم تخفیف های ویژه ای به کسانی که این سرویس را از ما بخواهند ارائه می کنیم.

      گاها شاهد حضور اتاق ایران و آلمان در نمایشگاه های مهمی که در تهران برگزار می شود هستیم، هدف از این حضور چیست؟

    بله در نمایشگاه هایی که در ایران برگزار می شود و به خصوص در نمایشگاه هایی که المان پاویون دارد ما امکان این را داریم که در این پاویون حضور داشته باشیم و خدمات و سرویس های خود را به بازدید کنندگان و علاقه مندان معرفی کنیم. و همیشه از این فرصت استفاده می کنیم. جمهوری فدرال آلمان به دلیل روابط و پیشینه تجاری تاریخی و محکم همواره علاقه مند به همکاری با ایران است و ما به عنوان بازوی تجاری این کشور فعالیت می کنیم. ما اینجا هستیم تا نشان دهیم این ارتباط و علاقه مندی در شرایط سخت یا آسان آسیب نمی بیند


    درباره ارتباط و همکاری خود با نمایندگی های شرکت های نمایشگاهی آلمان در ایران بفرمائید.
    ما با تمام نمایندگان نمایشگاه های آلمان در ایران همکاری می کنیم. ما با برخی نمایشگاه های آلمان مانند نمایشگاه صنعت هانوفر(HANNOVER MESSE) و نمایشگاه ماشین الات ساختمانی مونیخ (Bauma)  به طور مستقیم همکاری می کنیم و با نمایشگاه هایی که مستقیم همکاری نمی کنیم قرارداد های مشخص و روشن با نمایندگان این نمایشگاه ها داریم. همچنین برای نمایشگاه ها که پیشینه و سابقه ای دارند همیشه یک هیئت تجاری اعزام می کنیم و پکیج  خدماتی کامل  را به این هیئت ارائه می کنیم.

    درباره برنامه ها و فعالیت های آتی اتاق ایران و آلمان در زمینه صنعت نمایشگاهی توضیحاتی بفرمائید.
    ما هم اکنون برای دو نمایشگاهی عرض کردم همکاری مستقیم داریم در ابتدای سال جدید در حال اعزام هیئت تجاری هستیم. در آنجا نیز سمیناری داریم که امکان آشنایی و ارتباط نزدیک تجار دوطرف در ان صنایع  را فراهم می کنیم. برای نمایشگاه صنایع غذایی کلن (Anuga) و نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی هانوفر ((Agritechnica در سال 2019 هیئت تجاری خواهیم داشت. برای نمایشگاه های ایران نیز که المانی ها حضور خواهند داشت به طور مثال نمایشگاه نفت تهران که در پیش است با برنامه های مختلف حضور خواهیم داشت.

    و صحبت پایانی ....

    ما یک نگاه جامع به تجارت میان دوکشور ایران و المان داریم و درتمام  طول سال میتوانیم در کنار کسانی باشیم که علاقه مند به ارتباط تجاری با کشور آلمان هستند. همانطور که عرض کردم ما اطلاعات تجاری بسیار زیادی از آلمان در ایران داریم و درباره هر محصول، خدمت و صنعت در دوکشور می توانیم به علاقه مندان اطلاعات بروز و قابل اعتماد ارائه کنیم. هرچند سال آینده سال خیلی آسانی نیست ولی به آن سختی هم نیست که نتوان به خوبی قبل کاری انجام داد. پلن ما در اتاق رو به جلوست و همه کارهای قبل را رشد داده ایم چرا که فکر کرده ایم وقتی در حوزه های سنتی حرکت کند  می شود در فضاهای جدید مانند استارت آپها و حوزه بلاک چین می توان فعالیت های موثرتری انجام داد.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت