جذب مخاطبان بین المللی در نمایشگاه

عصر نمایشگاه- در این مقاله لوئیس فریندلی دکترای روابط عمومی و کارشناس نمایشگاهی ،نکاتی را در مورد جذ ب مخاطبین بین المللی در نمایشگاهها عنوان می کند.

جذب مخاطبان بین المللی در نمایشگاه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه کاملا روشن است که برای رشد بیشتر یک نمایشگاه باید شرکت کنندگان  و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کرد .امادر شرایطی که بازارهای داخلی اشباع شده باشند و تنها راه پیشرفت یک  نمایشگاه ارتباط با خارج باشد ، چه باید کرد؟  اگر بودجه کافی برای کمک گرفتن از اژانسهای فعال در کشورهای مختلف را نداشته باشید ، ایا باید از دنبال کردن اهداف عالی خود دست بکشید ؟خیر ،خیلی راحت باید در مورد روابط عمومی (PR ) خود هوشمندانه رفتار کنید . در شماره 35 مجله نمایشگاه مقاله ای از  لوئیس فریندلی دکترای روابط عمومی و کارشناس نمایشگاهی ، در مورد جذ ب مخاطبین بین المللی  در نمایشگاهها منتشر شد که در ادامه می خوانیم.

    شناساندن بازار محل خود تان
    قدم اول باید بدانید که هیچکس زحمت سوار شدن هواپیما و شرکت در نمایشگاه را به خود نخواهد داد مگر اینکه شما ثابت کنید که نمایشگاهتان ارزش این کار را دارد .و به یاد داشته باشید که انچه فروشندگان وخریداران منطقه شما را جذب میکند ، الزاما برای مخاطبان خارجی جذاب نخواهند بود . شما باید در شرکت کنندگان احتمالی در نمایشگاه خود این باور را به وجود اورید که بازار جغرافیایی منطقه ی شما ، موقعیتهای تجاری جدیدی را در اختیار انها قرار خواهد داد.
    برای انجام این کار باید در مورد بازدیدکنندگان نمایشگاههای قبلی خود تحقیق و بررسی انجام دهید ، تا بتوانید در مورد مسائل ،احتیاجات وطرحهایی که برای هزینه کردن دارند ، منابعی که به دنبال ان هستند برای پیدا کردن ایده های جدید ،افراد مجرب، محصولات وخدماتی که نیاز دارند ، اگاهی پیدا کنید .همچنین در مورد خواسته های انها از منابع خارجی تحقیق کنید . این مراحل به عنوان اقدامات قبل از نمایشگاه باید انجام شوند .
    اگر از قبل شرکت کنندگانی در نمایشگاهتان دارید ،پاسخهای انها را دسته بندی کنید .از این طریق میتوانید شباهتها وتفا وتهای کشورهای مختلف را با هم مقایسه کنید .چند نکته و امار کلیدی می توانند به شما کمک کنند که شرایط مناسب برای هر کشور را بشناسید تادر مورد بهتر کردن وپیشرفت نمایشگاهتان به کار برید .
    شناخت وتمرکز بر رسانه خوتان
    با  بررسی چند بازار خارجی کارتان را شروع کنید .در هر کشور بر رسانه مهمی که دارند تمرکزکنید . بهتر است چند کشور را"به طور عمیق" بررسی کنید تا اینکه ذهن خود را به تعداد بسیار زیادی به صورت سطحی  مشغول کنید .در واقع خواسته ی شما   این است که از ارتباطات طوری بهره برداری کنید که روزنامه نگاران بین المللی به نمایشگاه شما نزدیک شوند و علاقمند باشند که در باره ی ان صحبت کنند . یک میزبانی مناسب وداشتن یک برنامه برای نمایندگان رسانه های بین المللی ، در این مسیر به طور باورنکردنی مفید هستند .
    برای اگهی دادن در رسانه های بین المللی امادگی داشته باشید ، ودرعین حال  هر چه می توانید بیشتر بر روی تغییرات احتمالی برنامه های  خود با توافق سردبیر  کار کنید . نمایندگی روابط عمومی( PR ) محل شما باید با رسانه های بین المللی اشنایی کامل داشته باشد ،و بتواند در مورد اینکه بر کدام رسانه باید تمرکز کنید وبهترین راه همکاری با انها شما را راهنمایی کند .
    سخنرانان
    سخنرانان شما یک امکان به حساب می ایند از انها استفاده کنید .خیلیها علاقمند خواهند بود (به عنوان سخنران ) شرکت کنند .به هر حال شما هم این امکان را به انها می دهید که خودشان را در عرصه ی بین المللی معرفی کنند .از قبل حضور سخنران را برای سخنرانی در مورد یک بازار جغرافیایی خاصی تعیین و اعلام کنید .این روش حتما  سخنرانی انها را در نمایشگاه شما اثر گذارتر خواهد کرد .
    برای انجام اینکار شما باید برنامه همایش خود را هر چه زودتر اماده کنید .اگر این امکان برایتان وجود ندارد و تنها چند سخنران برای سخنرانی نام نویسی کرده اند ، با همین تعداد برنامه تان را شروع کنید .صبر نکنید تا همه برنامه ها روبراه شود تا شروع کنید .
    بعضی از این برنامه های سخنرانی می توانند به صورت ویدیویی ارائه شوند .حتی امکان دارد در قالب یکبرنامه ی اموزشی  بین المللی  محتوای سخنرانی به صورت انلاین ارائه شوند .که نشان دهنده برنامه های اتی هستند .
    بر ارتباط بین المللی سخنرانان خود کار کنید ،برند (رتبه ) توییتر سخنران را بالا ببرید و در LinkedIn برای هر سخنران کارتی درست کنید ف تا  خوشان و سخنرانیشان بیشتر مورد توجه قرار گیرد .اینها را برای خود سخنران هم بفرستید تا در شبکه های اجتماعی خود از انها استفاده کنند  وحتما خودتان نیز این موارد را درمرکز شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید .
    محتوا
    در مورد محتوا وبین المللی کردن ان فکرکنید .نه  به این معنی  که فقط اخبار مربوط به نمایشگاه را به صورت کلی "بین المللی " کنید . این کار در بهترین حالت فقط تاثیری نخواهد داشت و در بدترین حالت توهین امیز خواهد بود .
    طرزفکر خود را به روز کنید .در مورد اینکه چگونه ابداعات شرکت کنندگان نمایشگاه به جذب مخاطب از بازارهای جهانی کمک خواهد کرد ، صحبت کنید . به یاد داشته باشید که بازدید کنندگان بین المللی شما نمیخواهند در مورد شرکت کنندگان نمایشگاهی کشور خود بدانند ، چون برای دیدن انها چرا باید زحمت سفر را به  خودشان بدهند ؟
    برای هیئت های نماینده بین المللی یک شرایط میزبانی به وجود اورید . در مورد اینکه برنامه ی سخنرانی چگونه تاثیر بیشتری در عرصه ی بین المللی می تواند داشته باشد ، فکرکنید .
    اگر خواهان بهترینها هستید ،یک برنامه ی مشخص بین المللی باید داشته باشید .
    کار در حوزه ی رسانه اجتماعی
    رسانه های اجتماعی موقعیت بسیار خوبی را برای رسیدن به مخاطبین بین المللی برای شما فراهم می کنند ، اما تفاوتهای فرهنکی کوچک ولی بسیار موثر را فراموش نکنید .
    برای مثال اگر تمرکز شما براروپا می باشد ، به یاد داشته باشید که کشورهای انگلیس ،فرانسه و ایتالیا خیلی بیشتر از کشوری مثل المان از LinkedIn استفاده می کنند .
    موار ذکر شده تنها تعداد کمی از نکات مربوط به PR (روابط عمومی ) هستند که پایه های ارتباط شرکت کنندگان نمایشگاهی وبازدیدکنندگان شما  در نمایشگاه را به وجود می اورند .نکته این است که لازم نیست خواسته های خود را کمکنید بلکه باید طرزفکرخود را در روابط عمومی ارتقاء  دهید .

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت