صنعت حمل و نقل نمایشگاهی و سراشیبی یک تغییر بزرگ

عصر نمایشگاه- سه عضو اتحادیه بین المللی لجستیک نمایشگاهی : صنعت حمل و نقل نمایشگاهی تغییرات بزرگی را تجربه می کند.

صنعت حمل و نقل نمایشگاهی و سراشیبی یک تغییر بزرگ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه در این مصاحبه با سه عضو اتحادیه بین المللی لجستیک نمایشگاهی (IELA) در مورد اینکه چگونه فناوری در این بخش اثر گذار است سوال کرده ایم. دین وال، لارس پوهلمن، و کریگ کای نظرات خود را در مورد مراحل تغییرات دیجیتالی در نمایشگاههای تجاری ،عنوان می کنند.

    فناوری در روز  به روز شغل شما چه اثری دارد ؟
    دین وال: فن اوری در تمام کارهایی که انجام می دهیم  مهمترین مورد می باشد .دیجیتالی شدن کارها به ما کمک می کند که زمان قابل توجهی را بخصوص در محل نمایشگاه صرفه جویی کنیم .گروه مدیریتی نمایشگاهی ورانندگان فورکلیفت از تکنولوژی بهره وری زمان بیشترین استفاده را می کنند تا در محل نمایشگاه  برانجام کارهای ا لجستیکی اشراف کامل  داشته باشند .
    لارس پوهلمن :دنیای صنعت نمایشگاهی در ده سال اخیر به طور مداوم تغییرکرده است . دیجیتالی شدن کارها فقط بخش بازی با صفحه کلید و کامپیوتر نیست بلکه قسمت جدانشدنی از کارهای روزبه روز ما است .بخش انجام کارهای سفارشی و تکنولوژی اطلاعات مربوط به بخش هنری کار به قسمت لجستیک نمایشگاهی کاملا  مرتبط شده است .در اجرای کارها وارتباطات بین المللی که دارییم ،نواوری در روش بکارگیری فن اوری اطلاعات به  طور دایم در انجام کارهایمان موثر و یک رویکرد دائمی است ، وباعث اسان شدن مراحل مختلف اجرای کارها می شود و ارزش افزوده ای نیز به ان اضافه می کند .
    کریگ کای :بیشترین مشکلات پیچیده ای که دارییم ، ابداعات و به کارگیری فن  اوری جدید در کارمان است .فن اوری برای پیشبرد کارهایمان مهم وکلیدی است .چالشی که داریم این است که  ، با وجود اینکه انواع نرم  افزارهای مختلف در اختیار ما هستند تا در قسمتهای مربوط به فرستادن کالا ، خرید و فروش و بخشهای مالی بکاربرده شوند ،اما هیچ راه حلی برای ایجاد یک روند کاری قوی نداریم  تا بتوان از طریق ان برمشکلات معمول درکار و یا مشکلات تکراری که بسیار هم زمان بر هستند، مخصوصا در مورد حمل ونقل دریایی نمایشگاهی ، غلبه کنیم.


    در روز به روز کارهایمان بخصوص درمحل انجام  کار ، تبلت ها بسیار کارامد هستند .در دفتر کار از نرم افزارهای گوناگون در سطح زیادی در قسمتهای مربوط به عملیا ت خرید و فروش ، انجام کار ، نوشتن صورتحسابها ، ومجموعه های دیگر استفاده می کنیم .کار دائمی با بکارگیری ابزارها وروشهای سریع تر و بسیار موثرتر ،نشاندهنده ی وسعت پیشرفت سالانه ما  در بکارگیری ابزار دیجیتالی است. ...ا


    دیجیتالی شدن مراحل کار چه مزایایی برای برگزارکنندگان وشرکت  کنندگان نمایشگاهی دارد ؟
    کریگ کای :یکی  ازمزایای دیجیتالی شدن برای برگزارکنندگان و  شرکت کنندگان نمایشگاهی این است که می توانند هزینه ها و اطلاعات را بهتر کنترل کنند .مشکلات زیادی بر سر راه برگزارکنندگان وشرکت کنندگا ن نمایشگاهی وجود دارد که کنترل انها را در بعضی موارد مانند  نرخ بالای تعویض ارز ،بالا رفتن دائمی هزینه های سوخت ، بسیار محدودمی کند .
    حمل  ونقل از عوامل بسیار مهم  دربودجه ی هر نمایشگاه وهمایشی است ، به همین دلیل کنترل هزینه های ان بسیار مهم است .
    با دیجیتالی شدن قادر خواهیم بود خدمات بیشتری را با بکارگیری کارمندان کمتر، ارائه دهیم .دیجیتالی شدن باعث می شود در مدت زمان کمتر با سرعت بیشتر اطلاعات را منتقل کنیم ،وبا  این روش،به احتیاجات کارمندان خود به طور موثر تر پاسخگو باشیم .
    به طور کلی هزینه ها تحت کنترل در می ایند ،خدمات سریعتر انجام می شوند ،وهمه از این روش سود خواهند برد .
    دین وال  : اخیرا شرکت حمل ونقل دریایی CEVA  برنامه ی دیجیتالی (app) خود را درست  کرده است ،که باعث سرعت دسترسی وانجام مراحل کار در صفحه اینترنتی شان می شود ،و خیلی از کاغذ بازیها را حذف میکند .فن اوری ‘Showmate’ and PDA به ما کمک میکند تا دسترسی الکترونیکی نشان دار داشته باشیم در کمترین زمان بیشترین اطلاعات را منتقل کنیم.
    به این روش بر قسمت استقرار ماشینهای سنگین  باربری ، زمان رسیدن بار به محل ، بارگیری ،و تحویل کالا ، تسلط کامل دارییم .این روش به ماکمک میکند که در ساعات شلوغی کارها را به درستی هدایت کنیم ، برنامه ریزی در مورد ماشینهای سنگین ،کارمندان  ومنابع را به درستی  انجام دهیم ،وبه این صورت می توانیم  حامی مهمی برای برگزار کننده باشیم .اینها فقط یک مورد از مزایای دیجیتالی شدن است و اینکه چگونه CEVA خدمات اضافه شده را هماهنگ میکند .
    لارس پوهلمن : دیجیتالی شدن ، نیروی اصلی حرکت ما به سمت پیشبرفت و گسترش  تولیداتمان است . نحوه ی انجام کارها به صورت دیجیتالی ا ،به ما این امکان را می دهد که به صورت بسیار موثرتر کار را انجام دهیم  وبه مشتریان ما این اطمینان را می دهد که بهترین خدمات  و ارتباطات ممکن را در این صنعت دریافت می کنند .علاوه بر این ما دائم چشم به سوی پیشبرد این صنعت دارییم . . DB Schenkerیک "گروه بین المللی ابداعات فن اوری اطلاعات " دارد ،که مدام بر روی مراحل انجام کار به صورت دیجیتالی و توسعه ی صنعت خدمات دیجیتالی کار  میکنند ،با این هدف که احتیاجات این صنعت را برطرف کنند .

    چالشهای شما در این راه چه چیزهایی هستند ؟ شبکه ی IELA چگونه می تواند به تغییرات صنعت نمایشگاهی کمک کند ؟
    کریگ کای : بزرگترین چالشها مربوط به هزینه ها و نیازهای گوناگون شرکت های مختلف بنیادی می باشد . IELA میتواند نقش حیاتی در حمایت از انتقال دیجیتالی  این صنعت داشته باشد با این دیدگاه که برای مشکلات سخت سر راه این صنعت ،راه حلهایی پیدا کند . با بررسی اینکه حمایت نرم افزاری IELA چه سود دهی خواهد داشت وچگونه به کار خود ادامه می دهد ، به این نتیجه می رسیم که  این کارهم مفید وهم چالش افرین است .
    لارس پوهلمن :گسترش سریع  خدما ت جدید وهماهنگ شدن ان با فن اوری و مدیریت یکچالش است چون تمام مشتریان درخواستهای لجستیکی و نیازهای متفاوتی دارند .علاوه بر اینکه IELA
    چه شرایطی را از قبل به وجود اورده است ، میتوان کارگاههایی درست  کردکه در انها اعضاو سرمایه گذاران را تشویق کنیم اطلاعات وتجربیات خود را با دیگران در میان بگذارند .
    دین وال  :یک چالش برای IELAاین است که مرزهای انجام کار برای اعضاء گروه را جابه جا کند تا تغییر اتفاق بیافتد .این توقع از اعضاء IELAوجود دارد که کار خود را به بهترین نحوی انجام دهند، وبهترین کارتخصصی و اجرا را ارائه دهند . IELA باید به طور مداوم کیفیت ، استانداردها وسطح خدمات اعضاء خود را کنترل کند تا مطمین شود که اعضای گروه IELA بسیار از دیگران  جلوتر هستند .واین مسئله در زمان انتخاب شدن توسط برگزارکنندگان بسیاراهمیت پیدا می کند.


    چه نکاتی را در امسال همایش IELA در سانفرانسیسکو  یاد گرفتید ؟
    دین وال  :در سانفرانسیسکواین مسئله کاملا واضح بودکه ما در میان یک دوره  ی انتقال سریع قرار گرفته اییم .
    لارس پوهلمن :با انجام تغییرات شرکت قادر خواهد بود خدمات بسیار زیادی را ارائه دهد . امسال IELA نمونه های خوبی را در مورد عنوانهای مشخصی در مورد دیجیتالی کردن بخش لجستیکی نمایشگاه ارائه داد . IELA منبع با ارزشی از اطلاعات و الهام بخشی برای ما است . انجمن IELA  در مراحل تغییری  که همه ی ما باید پشت سر بگذارییم ، حمایت میکند ، مسیری که با وجود هیجان انگیز بودن پرچالش نیز می باشد .
    کریگ کای : مهمترین نکته ای را که در مورد دیجیتالی شدن در این همایش اموختم این است که ،ا در مورد اینکه تاچه اندازه دیجیتالی شدن میتواند به کمک کند ، تصور محدودی داشتیم .دیدگاهی که در مورد قدم بعدی حرکت به سوی فن اوری وجود دارد انقدر وسیع و گوناگون است که برایIELA  دشوار خواهد بود که انجام این مراحل را در سطح کل انجن حمایت کند .البته IELA فرصت وامکان بزرگی برای هدایت اعضائ خود در ابداعات دیجیتالی دارد و به دلیل اینکه خیلی از اعضاء بودجه و یا روش ا ز پیش تعیین شده ای برای تغییرات دیجیتالی ندارند ،قدم بسیار بزرگی برای IELA خواهد بود که این اعضاء را حمایت کند .

    دیدگاه شما درمورد حمل ونقل نمایشگاهی چیست ؟ و انتهای این سفر کجا خواهد بود  ؟
    لارس پوهلمن :تغییرات  دیجیتالی شکل جدیدی به کل دنیا می دهد . فن اوری تاثیر بسیار زیادی بر صنعت حمل و نقل ما داشته است . تغییرات این امکان را به ما می دهد که در مورد کسب وکار خود یک باز بینی انجام دهییم وبه طور دایم به سمت توسعه حرکت کنیم ودرنتیجه به یک شرکت  حمل و نقل دریایی کاملا  دیجیتالی جدید تبدیل شوییم .
    دین وال  : تجهیزات و ماشین الات مانند فورکلیفت و جرثقیل ، کشتیهاو هواپیماها تغییری نکرده اند ودر طول زندگی ما تغییر چشمگیری هم نخواهند کرد ،در حالیکه فن اوری مدام درحال پیشرفت است. در واقع روز به روز تغییر میکند .مشتریان به دنبال تغییرات وابداعات جدید هستند ،انها لینک شبکه ووبسایت شما را ترجیح می دهند به اینکه فرم سفارش را پر کنند ،ودوست دارند به صورت انلاین درخواست خود را بفرستند ، سفارش دهند و پرداخت کنند .
    کریگ کای :  مردم عادت کرده اند به اینکه شرکتهایی مثل امازون ،  مراحل مربوط به خرید ، حمل ونقل  دریای وپیگیری کالای سفارشی  را به طور خودکار انجام می دهند .در واقع مشتریان دقیقا همین مراحل انجام کار را از حمل و نقل دریایی نمایشگاهی توقع دارند ، وبه دنبال همان نتایجی هستند که در تحویل کالا در شرکتهای ذکر شده ، دیده اند .این مسئله  کاملا نشان می دهد که صنعت ما به سمت خودکار شدن (اتوماتیک شدن ) پیش می رود .
    مشتریان میخواهند که تبادل اطلاعات ومراحل انجام کار به اسانی اتفاق بیافتند وهفت روز هفته 24 ساعت به اطلاعات دسترسی داشته باشند بدون انکه لازم باشد به کسی زنگ بزنند .

    انجام کاربه صورت اتوماتیک چیزی است که در صنعت مااتقاق خواهد افتاد .مادر این مسیر تغییرات دیجیتالی  وخودکار شدن کارها را در دستور عمل خود قرار دهیم در غیر اینصورت از بین خواهیم رفت .
    در این مسیر به یک اینترنت مطمئن وسریع در محل نمایشگاه نیاز دارییم .به این دلیل که بدون خدمات اینترنتی و دستگاههای مربوط به ان این کار امکانپذیر نیست . همه میدانیم که وضعیت اینترنت در محل نمایشگاه  قبل وبعد اززمان نمایشگاه چه محدودیتهایی دارد، واینکه وقتی تمام بازدید کنندگان و شرکت کنندگان در محل هستند ،دسترسی به اینترنت بسیار دشوار است .باید وضعیت اینترنت را در اینده  بسیار بهتر کنیم .

    منبع:exhibitionworld

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت