گفت و گو با آلبرت عون ، مدیرعامل گروه IFP لبنان و رئیس بخش خاورمیانه یوفی

ردپای نمایشگاه در شن و ماسه

عصر نمایشگاه- آلبرت عون ، مدیرعامل گروه IFP لبنان و رئیس بخش خاورمیانه یوفی گفت: قدرت IFP Group در شناخت پتانسیل بازار ، به دست آوردن بینش های ارزشمند و پیش بینی هر مشکلی که ممکن است در تغییر چشم انداز منطقه ایجاد شود.

ردپای نمایشگاه در شن و ماسه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه آلبرت عون ، مدیرعامل گروه IFP لبنان و رئیس بخش خاورمیانه یوفی در گفت و گو با مجله exhibitionworld گفت: قدرت IFP Group در شناخت پتانسیل بازار ، به دست آوردن بینش های ارزشمند و پیش بینی هر مشکلی که ممکن است در تغییر چشم انداز منطقه ایجاد شود.مشروح این گفت و گو را در ادامه می خوانید.

    اولین بار چه چیزی شما را به سمت کار در صنعت نمایشگاهی جذب کرد و با چه چالش های اولیه ای روبرو بوده اید؟
    اولین تجربه من در صنعت نمایشگاه ها به 38 سال پیش در عربستان سعودی برمی گردد که من و برادرم در بازاری که در مراحل اولیه توسعه خود بود ، یک فرصت طلایی را شناختیم.
    با وجود این واقعیت که در آن زمان مفهوم نمایشگاه ها برای بازار عربستان سعودی ناشناخته بود ، ما شروع به آزمایش نمایشگاه ها در مقیاس کوچک کردیم. در حقیقت ، اولین نمایشگاه اتومبیلرانی ما در جده در چادر بادی که از آلمان آورده بودیم برگزار شد.
    به آهستگی اما مطمئن ما به سمت ریاض حرکت کردیم و شرکت نمایشگاه های ریاض را با شرکای بسیار برجسته سعودی شروع کردیم و نمایه رویدادهای خود را برای سالهای طولانی با نمایشگاه های پیشرو در منطقه گسترش دادیم.
    در دهه 1990 من به درخواست نخست وزیر فقید رفیق حریری به لبنان بازگشتم. به منظور ایجاد نمایشگاه هایی که برای برجسته کردن فرصت های شغلی و کمک به توسعه اقتصاد محلی طراحی شد. این آغاز راه اندازی پروژه لبنان بود. اولین نمایشگاه بین المللی کشور در زمینه مصالح و تجهیزات ساختمانی که با افتخار بیست و چهارمین دوره خود را امسال برگزارکرد.

    آیا تجارت شما طبق برنامه ریزی توسعه یافته است؟ آیا برای موفقیت در خاورمیانه مجبور شده اید طی سالها استراتژی خود را تغییر دهید؟
    ما فراز و نشیب های خود را تجربه کرده ایم ، اما معتقدم قدرت IFP Group در شناخت پتانسیل بازار ، به دست آوردن بینش های ارزشمند و پیش بینی هر مشکلی است که ممکن است در تغییر چشم انداز منطقه ایجاد شود.
    IFP Group با یک استراتژی توسعه که از ابتدا با فروتنی در عربستان سعودی آغاز شده و به امارات متحده عربی ، قطر ، عراق در اربیل و بغداد گسترش یافته است ، توانسته است موانع را بر طرف کند و پیشروی کند. پس از آن ، ردپای گروه IFP به آفریقا گسترش یافت ، زیرا ما حضور خود را در بازار چند میلیارد دلاری مصر تضمین کردیم و همچنین به عنوان دروازه ورود به سایر بازارهای آفریقا است.


    سخت ترین چالش شما در بازار خاورمیانه چیست و دستیابی به راه حل ها چقدر آسان بوده است؟ مباحث اصلی امروز در صنعت این منطقه چیست؟
    صنعت نمایشگاه ها در خاورمیانه به شدت با فرصت ها و چالش های اقتصادی و سیاسی پیوند دارد. این منطقه از لحاظ تاریخی شاهد منظره ای در حال تغییر است و ما مجبور شدیم به سرعت با شرایط جدید سازگار شویم.
    یکی دیگر از چالش های تجارت من ، شرایط رقابتی فزاینده است که با هجوم بازیکنان خارجی برای حضور در بازار منطقه ای ایجاد شده است.
    ظهور تجارت الکترونیکی در چند سال اخیر نیز باعث فشار بر صنعت نمایشگاهی شده است ، به طور فزاینده ای از تاجران و تامین کنندگان از طریق مجازی به خریداران وصل می شوند و از تعامل چهره به چهره ای که در نمایشگاه ها ایجاد می شوند ، عبور می کنند. از طرف دیگر ، تغییر ذهنیت غرفه داران برای تمرکز بیشتر بر نمایشگاه های تخصصی و نه نمایشگاه های عمومی و جلب جوانان برای حضور در چنین رویدادهایی ، از دیگر مواردی است که در صنعت نمایشگاهی منطقه شاهد آن هستیم.

    چه عاملی برای موفقیت در این بازار منطقه ای مهم است. تفاوت آن با کار کردن در سایر مناطق جهان چگونه است و نقاط قوت مهم منطقه چیست؟
    عوامل مختلفی وجود دارد که هنگام سازماندهی رویدادها در منطقه مهم هستند. شما باید فرصت های تجاری واقعی را ارائه داده و غرفه داران را به تصمیم گیران برتر بخش های دولتی و خصوصی متصل کنید تا تجارت در حرکت باشد.
    هنگام صحبت از مکان های برگزاری ، شرایط می تواند بین مناطق متفاوت باشد. در بسیاری از کشورها ، سالن ها متعلق به دولت است و محدودیت های کمتری را برای برگزاری نمایشگاه ها با تمرکز بر توسعه صنایع و جوامع محلی فراهم می کند.
    با این حال ، بسیاری از اماکن منطقه ای متعلق به بخش خصوصی هستند ، ممکن است درخواست سهمی از درآمدها را داشته باشند و محدودیت های خاصی را برای استفاده از خدمات خارج از کشور (به عنوان مثال ، پذیرایی و ساخت و ساز) اعمال کنند. این امر همچنین باعث افزایش قیمت درخواست در هر متر مربع برای غرفه داران می شود.
    من معتقدم که مصر و شورای همکاری خلیج فارس برای تجارت بسیار جذاب هستند. از طرف دیگر ، عراق یک بازار نوظهور است که نمی توان از آن غافل شد. علیرغم نوسانات سیاسی و امنیتی که عراق طی چند سال گذشته شاهد آن بوده است ، ما به عنوان برگزارکنندگان نمایشگاه باید به غرفه داران بالقوه بین المللی نشان دهیم که تغییرات سریع فرصت های بزرگی را ایجاد می کند ، و همچنین تعهد دولت در مبارزه با فساد و توسعه اقتصاد را برجسته کنیم.


    در بازار منطقه ای چه روندهایی را مشاهده می کنید و تأکید خود را در آینده برای موفقیت بیشتر در کجا خواهید داشت؟ آیا می توانیم انتظار عناوین جدید را داشته باشیم؟

    بازار نمایشگاه های خاورمیانه در چند سال گذشته شاهد گسترش چشمگیری بوده و اکنون بسیار رقابتی است. ماندن روی انگشتان پا بسیار مهم است و آماده سازگاری با هرگونه تغییر بازاربودن. استقبال از نوآوری و دور شدن از نمایشگاه های عمومی به سمت نمایشگاه های تخصصی تر که ارزش بیشتری را ارائه می دهند ، یک روند مشاهده شده در منطقه است.در IFP ، ما به طور مستمر در حال کار بر روی توسعه مفاهیم جدید و کاوش در بخش های جدید هستیم که پتانسیل تجاری بزرگی دارند.

    اهداف شخصی شما برای پنج سال آینده و بعد از آن چیست؟ و چگونه یک مدیر عامل مشغول اوقات فراغت نادر خود را می گذراند؟

    من به عنوان رئیس شورای تجارت ایتالیا و لبنان ( LEBITALIA) ، مایل به توسعه هم افزایی بین مشاغل لبنانی و ایتالیایی ، و ایجاد روابط پایدار در زمینه های اقتصادی ، صنعتی و تجاری  هستم که باعث تقویت مشاغل محلی و به ایجاد شغل بیشتر کمک می کند.
    از نظر شخصی ، من از گذران وقت با خانواده و دوستان خود در روستای والدینم که از نظر من بسیار عزیز است و  از پیاده روی در آنجا لذت می برم. این روستای زیبا در منطقه کوه لبنان واقع شده است ، تنها 23 کیلومتری بیروت. من کارخانه ابریشم متروکه را در آنجا مرمت کرده ام و آن را به یک محل زیبا تبدیل کردم که به احیای روستا کمک می کند و شغل های بیشماری را برای مردم محلی ایجاد می کند. من اعتقاد دارم که کمک به جامعه بسیار مهم است.

    اصلی ترین دست آورد های کنفرانس UFI که چند ماه قبل در دوبی برگزار شد چه بود؟
    کنفرانس یوفی در دوبی تجربه ای چشمگیر بود که بازیگران اصلی این صنعت در منطقه را گرد هم آورد. درگیر کردن جوانان در صنعت نمایشگاهی و تبدیل آن به تجربه‌ای جذاب و با ارزش ، از نکات برجسته این کنفرانس بود. برضرورت ابتکاراتی از جمله Matchmaking ،نمایش های زنده ، کارگاه های حرفه ای برای برگزاری موفق و تاثیرگذار تاکید شد. بخش خاورمیانه یوفی اکنون در شرایط خوبی است و تلاش می کنیم ارتباط بیشتری با اعضا برقرارشود.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت