برگزارکنندگان آلمانی کجا هستند؟

عصر نمایشگاه- مقاله ای به قلم ماتیاس باوئر مشاور نمایشگاه های تجاری بین المللی در بررسی دلایل افت جایگاه برگزارکنندگان آلمانی در طی ۱۵ سال اخیر را در ادامه می خوانید.

برگزارکنندگان آلمانی کجا هستند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه ماتیاس باوئر مشاور نمایشگاه های تجاری بین المللی ومدیرعامل شرکت مشاوره MBB که تجربه سالها همکاری با شرکت نمایشگاهی REED را دارد در این مقاله دلایل افت جایگاه برگزارکنندگان آلمانی در طی 15 سال اخیر را بررسی می کند.

    " برگزارکنندگان آلمانی کجا هستند؟" می تواند سوالی باشد که وقتی به نرخ رشد شرکتهای برتر نمایشگاهی در طی 15 سال گذشته نگاه می کنید به ذهن می رسد.(تصویر خبر) اکثر نمایشگاههای تجاری برتر جهان در آلمان برگزار می شود و  آلمان به عنوان پیشروترین کشور میزبان نمایشگاه ها به مدت چندین دهه محسوب می شد.
    هنوز هم آلمانی ها نمایشگاه های با کیفیت و جهانی را برگزار می کنند. در حقیقت ، صنعت نمایشگاهی آلمان استانداردهای این صنعت  را به سطح بالاتری سوق می دهند و هیچ کس نمی تواند بگوید که آلمان لیاقت رتبه خود را در لیگ قهرمانان این صنعت را ندارد.
    با این حال ، وقتی صحبت از سودآوری می شود ، رتبه های برتر توسط شرکت های آلمانی اشغال نمی شوند. این امر می تواند به این واقعیت ارتباط داشته باشد که برگزار کنندگان آلمانی در بورس ثبت نشده اند ، اما عمدتاً آنها متعلق به شهرها و ایالت های محلی هستند. در نتیجه، تأثیر اقتصادی یک نمایشگاه در اقتصاد محلی و آن شهر به همان اندازه اهمیت می یابد که نمایشگاه درآمد کسب می کند. این متفاوت است با یک مدل کاملاً سود محور، به عنوان مثال آنچه در انگلستان رخ می دهد.
    شما فقط باید به تأثیر بسیار مثبتی که یک نمایشگاه در یک منطقه می تواند داشته باشد توجه کنید تا بدانید چرا برگزارکنندگان آلمانی این رویکرد با "هدف دوگانه" را انتخاب کرده اند.
    سایر کشورها مانند چین نیز از اثرات ناگهانی منطقه ای نمایشگاه های تجاری آگاه هستند و سالهاست که فضاهای نمایشگاهی را افزایش می دهند. پس چرا شهرهایی مانند لندن مکانهای نمایشگاهی را تعطیل می کنند؟ آیا دولت انگلستان تأثیر نمایشگاه های تجاری را نمی داند و درک نمی کند؟ آیا واقعاً لندن به جای فضاهای نمایشگاهی، به تعداد دیگری از آپارتمان های "لوکس" احتیاج دارد؟
    من عمیقا ازهدف گذاری دوگانه آلمانی ها پشتیبانی می کنم ، با این وجود ، ما نمی توانیم این واقعیت آشکارا را نادیده بگیریم که برگزارکنندگان نمایشگاه آلمان وقتی نوبت به نرخ رشد کلی می رسد، از معیار بین المللی عقب مانده اند.
    در سال 2005 ، سه برگزار کننده آلمان درمیان 5 برگزارکننده برتر جهان در میزان درآمد فروش حاصل از نمایشگاه های تجاری بودند. با این حال ، در سال 2017 ، این تعداد از سه به یک سقوط کرد و اکثر برگزارکنندگان آلمانی جدا از قرار نگرفتن در جمع 5 برگزار کننده اول حتی در لیست ده تایی اول نبودند که این سؤال را ایجاد می کند: " برگزارکنندگان آلمانی کجا هستند؟"
    چرا آلمانیها به آهستگی جایگاه خود را در موقعیت های برتر که از نظر تاریخی و قاطع بر آن مسلط شده اند ، از دست می دهند؟چرا اکنون آنها شروع به پس روی کرده اند؟
    آیا سرعت رشد آهسته تر و سودآوری پایین تر به ناچار منجر به قدرت کمتری برای سرمایه گذاری در کیفیت نمایشگاه و توسعه نمی شود؟ عدم سرمایه گذاری در محصول خود از این طریق می تواند تغییری را ایجاد کند که به موجب آن برگزارکنندگان آلمانی شروع به از دست دادن جایگاه خود در صنعت نمایشگاهی جهان با سرعتی حتی سریع تر از 15 سال گذشته می کنند.
    یک عامل مهم به احتمال زیاد این واقعیت است که فضای نمایشگاه ها در حال تغییر هستند و به نظر می رسد آلمانی ها کمی آرام با این تغییر سازگار می شوند. غرفه داران امروز سخت گیر تر هستند و گزینه های بیشتری در استراتژی B2B خود نسبت به گذشته دارند.
    برای حمایت و حفاظت از موقعیت خود در بازار ، نرخ رشد و سودآوری باید تحت حمایت یک سازمان فروش و یک استراتژی تجاری خوب و توسعه یافته باشد و این ممکن است پاشنه آشیل برگزارکنندگان آلمانی باشد. از آنجا که آنها در برگزاری نمایشگاه های تجاری بزرگ و غالباً با لیست انتظارطولانی از غرفه داران ، تخصص دارند ، تیمهای آنها غالباً در موقعیت هایی محصور می شوند که مهارت های فروش و ساختار فروش ضرورتا نیازی به توسعه نداشته باشند.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت