شهردار تهران:

قصد تعطیلی نمایشگاه بین المللی تهران را نداریم

عصر نمایشگاه- شهردار تهران گفت: بنا نداریم فعالیت نمایشگاه بین المللی تهران را تعطیل کنیم چراکه این نمایشگاه بخشی از اقتصاد شهر است و می توان مشکلات ترافیکی مربوط به برگزاری نمایشگاه را با برنامه ریزی و اقدامات درست حل کرد.

قصد تعطیلی نمایشگاه بین المللی تهران را نداریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، پیروز حناچی در جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک که در ساختمان شهرداری تهران برگزار شد، درباره وضعیت برگزاری نمایشگاه ها در مجموعه شهر آفتاب گفت: هم اکنون فضای نمایشگاهی در جنوب شهر داریم که قطعا باید از ظرفیت آن استفاده کنیم. البته در بسیاری از شهرهای مطرح دنیا، فضاهایی برای برگزاری نمایشگاه در مرکز شهر وجود دارد که امکانات حمل و نقلی مناسب برای دسترسی به آن ها فراهم شده است. در تهران نیز می توانیم برای برگزاری نمایشگاه های بزرگ در شهر برنامه ریزی کنیم و اقداماتی را انجام دهیم تا خیابان های اطراف شاهد ترافیک سنگین نباشند.

    حناچی گفت: هم اکنون با توجه به امکاناتی که در حوزه رصد ترافیک در اختیار داریم، می توانیم آمارهای دقیقی از میزان ترافیک معابر پیرامونی محل برگزاری نمایشگاه ها داشته باشیم و از این اطلاعات برای نمایشگاه های بعدی استفاده کنیم.

    وی درباره امکان باز کردن مسیر نمایشگاه بین المللی تهران از طرف صدا و سیما گفت: در مورد بازگشایی این معبر قبل از این که اقدامی صورت گیرد باید بررسی شود که مصوبه شورای عالی ترافیک مغایرتی با اسناد بالادستی و مصوبات شورای عالی امنیت ملی نداشته باشد.

    شهردار تهران با طرح پیشنهادی مبنی بر استفاده از وسایل حمل و نقل موقتی مانند تله کابین های مخصوص برای دسترسی به نمایشگاه بین المللی عنوان کرد: در برخی از شهرها از تله کابین های مخصوص با واگن‌های 30 نفره استفاده می شود که ما هم می توانیم از این امکان استفاده کنیم.

    حناچی گزینه تعطیلی نمایشگاه بین المللی تهران را رد کرد و گفت: بنا نداریم فعالیت نمایشگاه مذکور را تعطیل کنیم چراکه این نمایشگاه بخشی از اقتصاد شهر است و می توان مشکلات پیش آمده را با برنامه ریزی و اقدامات درست حل کرد.

    در این جلسه همچنین نمایندگانی از پلیس راهنمایی و رانندگی نقطه نظراتی درباره طرح ترافیک و ملاحظات پلیس راهور در این زمینه را مطرح کردند.

    شهردار تهران در پاسخ به این اظهارات گفت: کارشناسان این ملاحظات و نظرات را بررسی می کنند اگر نتیجه کارشناسی ها نشان دهد تغییراتی لازم است این کار باید انجام شود. در حال حاضر حدود شش ماه از اجرای طرح ترافیک جدید گذشته است و بر این اساس می توان این طرح را اکنون بررسی و اگر در صورت لزوم تغییراتی را اعمال کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت