دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری:

نمایشگاه "تستا" در صورت اعلام نیاز دستگاه‌ها در هفته پژوهش برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: از آنجایی که چرخه برگزاری نمایشگاه‌های معرفی نیازمندی‌های فناورانه دستگاه‌ها در کشور راه‌اندازی شده است؛ از این رو در هفته پژوهش و فناوری سال جاری در صورت تمایل دستگاه‌ها و نهادها نسبت به برگزاری نمایشگاه "تستا" اقدام خواهد شد.

نمایشگاه "تستا" در صورت اعلام نیاز دستگاه‌ها در هفته پژوهش برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، دکتر مسعود برومند برگزاری نمایشگاه "تقاضای ساخت و تولید ایرانی" (تستا) در هفته پژوهش و فناوری سال گذشته را فرهنگ‌سازی برای برگزاری این رویدادهای تقاضامحور دانست و افزود: به منظور برگزاری این رویداد در آخرین جلسه کمیسیون دائمی شورای علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) از نمایندگان دستگاه‌های حاضر  سوال شد که آیا مایل هستند نمایشگاه‌ ارائه تقاضا برگزار شود یا خیر.

    وی ادامه داد: در صورت اعلام آمادگی دستگاه‌ها این نمایشگاه با همکاری دبیرخانه شورای عتف در هفته پژوهش و فناوری برگزار خواهد شد.

    برومند با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های تقاضای فناوری از سوی دستگاه‌هایی چون وزارت صنعت، معدن و تجارت و دفاع، خاطر نشان کرد: از آنجایی که دستگاه‌ها اقدام به برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی کرده‌اند، دیگر نیازی نیست که ما نسبت به برگزاری این نمایشگاه‌ها اقدام کنیم.

    دبیر کل شورای علوم، تحقیقات و فناوری در عین حال تاکید کرد: ولی اگر دستگاه‌ها مایل به برگزاری نمایشگاه "تستا" باشند، ما با آنها همکاری خواهیم داشت.

    معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوی با تاکید بر اینکه بر این اساس در سال جاری نمایشگاه "تستا" در هفته پژوهش و فناوری برگزار نخواهد شد، اظهار کرد: اگر دستگاه‌ها اعلام آمادگی کنند، بخش تستا به نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری اضافه خواهد شد.

    برومند در خصوص عدم همکاری دستگاه‌ها در نمایشگاه تستای سال گذشته، توضیح داد: در آن زمان در فرصت بسیار کوتاهی نسبت به برگزاری این نمایشگاه اقدام کردیم و برخی از دستگاه اعلام آمادگی کردند، ولی دستگاه‌ها نتوانستند تقاضاهای فناورانه خود را جمع‌آوری کرده و در نمایشگاه تستا ارائه دهند؛ ولی بعد از برگزاری این نمایشگاه بسیاری از نهادها با روش‌هایی، نیازهای فناورانه خود را به جامعه معرفی کردند.

    دبیر کل شورای عالی عتف برگزاری نمایشگاه "تستا" را فرصتی بسیار مناسب برای ایجاد بازار دانست و گفت: از این رو برخی از نهادها اقدام به برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی کردند و اگر برخی از دستگاه‌ها که در این زمینه اقدام نکرده و تمایل به برگزاری آن در هفته پژوهش و فناوری داشته باشند، ما با آنها همکاری می‌کنیم.

    وی ادامه داد: اگر دستگاه‌ها آمادگی برای برگزاری "تستا" نداشته نباشند، نیازی به برگزاری "تستا" از جانب ما در هفته پژوهش و فناوری نیست؛ چراکه چرخه ارائه تقاضا در کشور به راه افتاده است.

    وی زمان برگزاری هفته پژوهش و فناوری سال جاری را از 23 تا 29 آذرماه سال جاری دانست.

    بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نخستین روز هفته پژوهش و فناوری روز شنبه، 23 آذرماه است که با عنوان "پژوهش و فناوری: مدرسه، دانشگاه و جامعه» نام‌گذاری شده است و زنگ پژوهش، تقدیر از دانش‌آموزان نمونه و بازدید از دانشگاه‌ها، صنایع و مراکز تولیدی انجام خواهد شد.

    اسامی سایر روزهای این هفته به این شرح است:

    یکشنبه 24 آذر ماه با عنوان روز "پژوهش، فناوری و توسعه ملی"
    دوشنبه 25 آذرماه روز "گام دوم در پژوهش و فناوری"
    سه‌شنبه 26 آذر روز "پژوهش، فناوری و رونق تولید"؛ در این روز بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار افتتاح خواهد شد.
    چهارشنبه 27 آذرماه روز "پژوهش، فناوری و اثربخشی اجتماعی"
    پنج‌شنبه 28 آذر ماه روز "پژوهش، فناوری، مشارکت ملی"
    جمعه 29 آذرماه اختتامیه بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار

    به گزارش ایسنا، نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری سال گذشته بـا یـک تغییر کار خود را آغاز کرد. در کنار نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری، موضوع تقاضامحوری تحت عنوان نمایشگاه "تقاضای ساخت و تولید ایرانی" (تستا) مطرح شد.

    این نمایشگاه در سال حمایت از کالای ایرانی و به منظور شناخت و استفاده از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های فنی و تخصصی صنعتگران داخل کشور در زمینه تولید و ساخت مواد، قطعات، تجهیزات و سیستم‌های مورد نیاز داخلی کشور، نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی بـا همکاری دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری، راه‌اندازی و همزمان با نوزدهمین نمایشگاه "دستاوردهای‌پژوهش، فناوری و فن‌بازار" و ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران برگزار شد.

    هدف "تستا" ارائه تقاضاهای پژوهشی و فناورانه سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی، بسترسازی برای تجاری‌سازی یافته‌هـای پژوهشی و فناوری‌های توسعه‌یافته و برقراری ارتبـاط سـازنده میان پژوهشگران و فناوران و خریداران دستاوردها بود که توسط دبیرخانه شورای عالی عتف و با همکاری مرکز همکاری‌های ریاست جمهوری برگزار شد.

    این نمایشگاه از جنس نمایشگاه‌هایی است که در دنیا با عنوان نمایشگاه‌های "معکوس"شناخته می‌شوند. نمایشگاه‌های معکوس مبتنی بر تقاضای پژوهش و فناوری هستند که در آنها ظرفیت‌های توسعه و نیازهای یک صنعت خاص در قالب نمایشگاهی بــه فعالان، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و متخصصین حوزه معرفی می‌شود و از آنها خواسته می‌شود در یک بازه زمانی مشخص نوآوری‌ها و فناوری‌های خود را جهت رفع نیاز برگزارکنندگان معرفی کنند.

    در نمایشگاه تستای سال قبل 70 سازمان و شرکت حضور یافتند و نیازهای فناورانه خود را در حوزه‌های صنایع دفاعی، تجهیزات پزشکی، صنایع معدنی و فلزی، صنایع غذایی، گاز و پتروشیمی، برق و انرژی، کشاورزی، فناوری اطلاعات و صنایع شیمیایی ارائه کردند، ضمن آنکه بیش از 900 نیـاز فناورانه در سامانه نمایشگاه تستا به ثبت رسید.

    از جمله دستاوردهای این نمایشگاه می‌توان به عقد 89 تفاهم‌نامه به ارزش تقریبی 120 میلیارد تومان در حوزه صنایع معدنی و فلزی، دفاعی، برق و انرژی، فناوری اطلاعات، تجهیزات پزشکی، گاز و پتروشیمی و غیره اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت