مدیر کل هنرهای تجسمی حوزه هنری خبر داد

برگزاری هشت نمایشگاه خارجی با هدف تبیین هنر انقلاب

عصر نمایشگاه- گودرزی دیباج مدیر کل هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت : هشت نمایشگاه خارجی را در برنامه کاری خود داریم و این نمایشگاه ها در ۴ کشور اروپایی و ۴ کشور از جهان اسلام برگزار خواهد شد.

برگزاری هشت نمایشگاه خارجی با هدف تبیین هنر انقلاب
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان، مرتضی گودرزی دیباج، مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری امروز در نشست مروری بر اهداف و برنامه های پیش روی مرکز هنرهای تجسمی که در سالن سلمان هراتی برگزار شد، گفت: در راستای حضور آثار هنرمندان در خارج از کشور و عطف به سوگواره هنر عاشورایی آثار هنرمندان ما در این سوگواره به عراق رفت و در نمایشگاه ها به نمایش گذاشته شد.

    گودرزی دیباج با بیان اینکه هنر انقلاب 4 دهه سابقه دارد، عنوان کرد: هنوز خیلی ها متوجه نیستند که هنر انقلاب چیست و لازم است که رویکرد و اهداف هنر انقلاب تبیین شود. در این راستا ما با همکاری رسانه ملی 70 برنامه تلویزیونی را خواهیم داشت.

    وی با اشاره به دیدار با مراجع عظام قم بیان کرد: چند وقت پیش خدمت آیت الله جوادی آملی رسیدیم و از رهنمودهای ایشان استفاده کردیم، این دیدار برای ما خیلی برکت داشت. ما معتقدیم که تعامل با مراجع روند فعالیت های ما را در مرکز اصلاح می کند و هنرمندان می توانند از راهنمایی های این بزرگواران در فعالیت های هنری خود استفاده کنند اینکه هنرمندان بدانند آقایان علما حرف های جدی در زمینه هنر دارند، مهم است.

    مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری از حمایت هنرمندان جوان خبر داد و افزود: پشتیبانی فکری از هنرمندان جوان را در قالب چند اردوی هنری پیش بینی کردیم. برای راهیابی هنر انقلاب به حوزه علمی طرحی تهیه شده که آن را به وزارت آموزش و پرورش تقدیم می کنیم.

    گودرزی دیباج خاطرنشان کرد: برای حمایت از هنرمندان جوان، پیشکسوت و گمنام در طول سال گالری عالی را اختصاص دادیم تا هنرمندان با یک تسهیلات راحت تر بتوانند آثارشان را به نمایش بگذارند.

    وی با بیان اینکه شش گروه هنری در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری وجود دارد، اظهار داشت: در این گروه ها کارهای فراوان با رویکرد ارزشی و دینی تولید شده است، برای گسترش نگاه متعهد در هنر امکان دسترسی هنرمندان به آرشیو و تعامل نزدیک با آثار را فراهم کردیم.

    مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری خاطرنشان کرد: طرحی برای گسترش هنر انقلاب داریم تا آثار انقلابی تکثیر و نمونه سازی شوند به گونه ای که افکت تصویری را داشته باشند. ما همچنین به سفارتخانه ها و رایزنان فرهنگی برای گسترش هنر انقلاب و تبیین مباحث نظری آن اعلام آمادگی کردیم. هنر انقلاب هنری است لطیف، زیبا و صلح جو و ما می خواهیم نمایشگاه آثار انقلاب در خارج از کشور برگزار شود.

    بر این اساس هشت نمایشگاه خارجی را در برنامه کاری خود داریم. این نمایشگاه ها در 4 کشور اروپایی و 4 کشور از جهان اسلام برگزار خواهد شد.

    به گفته گودرزی دیباج، شورای سیاستگذاری کلان مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با حضور 12 هنرمند پیشکسوت از جمله آقایان رحیمی، قدیریان، میرهاشمی، طاهری، شریفی، شجاعی طباطبایی و قلیزاده به زودی تشکیل می شود.

    مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری اظهار داشت: برای حمایت اقتصادی از هنرمندان و جریان بخشی به فعالیت های اقتصادی هنر نمایشگاه و اکسپوی کالیگرافی کشورهای اسلامی را خواهیم داشت.

    وی با بیان اینکه سایت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری برای استفاده از امکانات جدید و جدی به روز رسانی می شود، تصریح کرد: تا پایان خردادماه سایت مرکز هنرهای تجسمی با تصویر و چهره جدید بالا خواهد آمد که برای هنرمندان جذابیت خواهد داشت.

    گودرزی دیباج همچنین با اشاره به نمایشگاه هولوکاست خاطرنشان کرد: قرار است آثار این نمایشگاه را تکثیر کنیم و در مراکز استان ها در قالب نمایشگاه هایی به نمایش بگذاریم. نمایشگاه هولوکاست در مقام نفی و یا اثبات هولوکاست برنیامده است.

    مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری تصریح کرد: ما با شهرداری و هر بنیادی که برای همکاری نزد ما می آید، همکاری می کنیم و خوشحال هم می شویم چون این مسئله قدرت ما را در ارایه آثار هنری بیشتر می کند. اینکه آثار حوزه هنری تاکنون به فروش گذاشته نشده است علت دارد و آن این است که چون مکتب هنر انقلاب را داریم، سیاست کلان حوزه هنری این نبوده است که آثارش را به فروش بگذارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت