رییس سازمان فناوری اطلاعات در نشستی خبری در نمایشگاه الکامپ:

خواستار الکامپ و تله‌کام هستیم

عصر نمایشگاه: نشست خبری نصرالله جهانگرد، رییس سازمان فناوری اطلاعات، با محوریت ارائه گزارشی از عملکرد سازمان در خصوص دولت الکترونیکی، در غرفه سازمان واقع در سالن ۴۱ نمایشگاه الکامپ برگزار شد.

خواستار الکامپ و تله‌کام هستیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ستاد خبری نمایشگاه الکامپ 21، جهانگرد در مورد منشا اختلالات اینترنتی کشور گفت: در همه اقصی نقاط کشور اینترنت موجود است اما کیفیت و قیمت آن با یکدیگر تفاوت دارد. بخشی از منشا اختلالات به شبکه دسترسی در داخل کشور و نحوه مدیریت منابع و توزیع آن مربوط می‌شود و بخشی دیگر با منبع تامین که همان ارتباطات بین‌المللی است، ارتباط دارد.
    وی ادامه داد: ما در کشور از تعدادی نقاط مرزی (مسیر غرب، جنوب و شمال) اینترنت دریافت می‌کنیم که این نقاط مرزی گاهی اوقات به دلایل اضطراری همچون دستکاری تخریبی و یا موارد دیگر، دریافت اینترنت را دچار مشکل می‌کند و حتی در داخل کشور به دلیل نحوه معماری دسترسی و امکاناتی که شرکت‌های واسط برقرار می‌کنند، اینترنت را دچار اختلال می‌کند.
    رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: ما در تنظیم مقررات نسبت به کیفیت ارایه سرویس انتقاد داریم و حتی مصوباتی برای کنترل کیفیت و میزان اشتراک منابع در فروش، اعلام کردیم تا سبب بهبود کیفیت شود.
    وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه دولت الکترونیکی چه بستری می‌تواند برای فعالیت‌های قرآنی فراهم کند، گفت: در دولت الکترونیکی سلسله فعالیت‌هایی داریم که می‌توان به یکپارچه‌سازی همه فعالیت‌ها اشاره کرد. تولید محتوای مورد نیاز و استفاده مردم بخشی از این فعالیت‌ها به شمار می‌رود که تولید محتوای قرآنی و اسلامی در این نوع فعالیت‌ها در دستورکار است.
    جهانگرد ادامه داد: برخی از دستگاه‌ها اعلام کرده‌اند که می‌توانند در بخش فعالیت‌های قرآنی برنامه‌هایی دارند به همین دلیل ما امکانات فنی را دراختیارشان می‌گذاریم. برای مثال شبکه‌های ابری برای گسترش سرویس‌ها در اختیار این دستگاه‌های متقاضی قرار گرفته می‌شود.
    وی بیان کرد: کمک به تولید محتوای فاخر از دیگر برنامه‌های‌مان به شمار می‌رود و پروژه نهضت قند پارسی از پروژه‌های مهم دولت الکترونیکی به شمار می‌رود  و در این پروژه قرار است همه ذخایر موجود به زبان فارسی را وارد فضای دیجیتال کند و در اختیار همه کاربران داخلی و خارجی قرار بگیرد.
    معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: سیستم انتخابات الکترونیکی پروژه نمونه دولت الکترونیکی است که در سالن 41 نمایشگاه بین‌المللی تهران عرضه می‌شود.
    وی بیان کرد: آماری که «متما» برای تعداد کاربران ارایه می‌کند بر مبنای تعداد کانکشن‌ها و عرضه است یعنی هر کاربر ممکن است از چند دستگاه موبایل استفاده کند و آماری که سازمان فناوری اطلاعات ارائه می‌کند برمبنای تعداد مصرف‌کنندگان است به همین دلیل میان این دو آمار تفاوت‌هایی وجود دارد.
    جهانگرد در مورد شبکه ملی اطلاعات گفت: این شبکه  سیر تکاملی را دنبال می‌کند که می‌توان به پایداری، ظرفیت، کیفیت، قیمت، سرعت و امنیت اشاره کرد. همه این موارد در قالب یک برنامه جامع طراحی شده که گام به گام پیش می‌رویم.
    وی یادآور شد: برنامه‌ریزی‌هایی که برای شبکه ملی اطلاعات صورت گرفته است این بود که به دستور آقای واعظی در طی سه برنامه شش ماهه،  گام به گام به ظرفیت‌ها نزدیک شویم. همچنین از واسط سال آینده به شرایط نسبتا مطلوب نزدیک خواهیم شد تا به تقاضای عمومی پاسخ دهیم.
    جهانگرد گفت: تعداد اپلیکیشن‌های فارسی در سال 92 ، پنج هزار و در سال 93 به بیست و پنج هزار عدد افزایش یافت و امسال از مرز 40 هزار گذشته است.
    وی بیان کرد: اعتبارات وجوه اداری مربوط به وام لغو نشده است و همچنان این وام پرداخت می‌شود.
    رییس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به شبکه علمی تصریح کرد: در شبکه ملی اطلاعات تلاش‌مان این است تا بتوانیم میان دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی فرهنگی بستر اطلاعاتی را فراهم کنیم. در تهران میان 14 نقطه میان دانشگاه‌ها، دو استان مشهد و خراسان رضوی ارتباطاتی برقرار است. بیشترین مشکل ما مربوط به نحوه مدیریت منابعی است که بخشی در اختیار مخابرات وبخشی در اختیار غیرمخابراتی است.
    جهانگرد گفت: تقاضای تجمیع دو نمایشگاه تلکامپ و الکامپ را به وزارت صنعت داده‌ایم که برای تحقق این امر با مشکلاتی روبرو هستیم که البته این مشکلات با مدیریت نمایشگاه حل خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت