رونمایی از کتاب «پرداخت الکترونیک به زبان ساده» در الکامپ

عصر نمایشگاه - کتاب «پرداخت الکترونیک به زبان ساده» به همت شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «پرداخت الکترونیک به زبان ساده» در الکامپ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ستاد خبری نمایشگاه الکامپ 21، واعظ قمصری مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در در مراسم رونمایی از کتاب «پرداخت الکترونیک به زبان ساده» گفت: ما نخستین درگاه اینترنتی را برای پرداخت در کشور ایجاد کرده‌ایم. همچنین خدمات مبتنی بر موبایل در زمینه خدمات پرداخت الکترونیکی عرضه کرده‌ایم و موفق به دریافت گواهی نامه سیستم امنیت اطلاعات از موسسه Pay استرالیا شده‌ایم.

    وی با اشاره به پیشرو بودن شرکت در حوزه پرداخت‌های الکترونیکی گفت: در سال جاری نصب بیش از 90 هزار کارتخوان، افزایش تعداد پذیرندگان در حوزه کارتخوان، رشد تراکنش‌های خریدهای اینترنتی نسبت به سال قبل و رشد 30 درصد مالی از طریق کارتخوان نسبت به سال قبل را داشته‌ایم.

    وی هدف شرکت را ارایه سرویس بهتر و کسب رضایت مشتریان با کمک سرویس‌های ارزش افزوده عنوان کرد و گفت: درصددیم با افزایش راهکارها رضایت دارندگان کارت را از خدمات الکترونیکی سامان کسب کنیم، همچنین همواره سعی کرده‌ایم به عنوان یک شرکت نوآور شناخته شویم، لذا از طریق پرداخت به کمک QR، دردسرهای مربوط به در دسترس بودن چند کارت را از بین ببریم.

    مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیکی سامان کیش ادامه داد: با ارایه سرویس QR می‌توان همه اطلاعات تمام کارت‌های بانکی را در موبایل خود ثبت کرد.

    وی افزود: از یک سال گذشته بر روی امنیت و یونیک بودن تمرکز شده تا تراکنش واقعی و پرداخت مناسب از طریق این سرویس صورت گیرد. با اپلیکیشن «سه سوت» می‌توان همه اطلاعات کارت‌ها را ثبت کرده و از طریق گزینه Payment پرداخت را انجام داد.

    قمصری با اشاره به مکان‌های مورد استفاده‌ اپلیکیشن سه سوت گفت: درصددیم در پاساژها و مراکز خرید و پایانه‌های فروش این سیستم را توسعه دهیم. البته این سرویس به صورت رایگان نخواهد بود و برای فروشگاه‌ها سودآور است.

    به گفته وی، با سرویس Payment بر اساس کد QR می‌توان خرید شارژ و نیز طرح ترافیک تهران را انجام داد.

    مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیکی سامان کیش گفت: با مراجعه به سایت شرکت می‌توان اپلیکیشن سه سوت را دانلود کرده و از این طریق به سرعت می‌توان اطلاعات کارت را اسکن کرده و لازم نیست که به شکل دستی اطلاعات کارت بانکی را وارد کرد.

    وی افزود: برای فروشگاه‌هایی که نیاز به حضور دستگاه POS روی میز رستوران‌ها وجود دارد از کدهای وای‌فای جدید استفاده می‌کنیم تا از پژواک رمز جلوگیری شود.

    وی با بیان این که درصد استفاده از ATM کمتر شده است گفت: هم‌اکنون 60 تا 70 درصد پرداخت‌ها از طریق دستگاه‌های POS و از طریق الکترونیکی انجام می‌شود. دیگر مردم پول نقد همراه نمی‌برند و روند کاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با استفاده از سرویس‌های پرداخت الکترونیکی تسریع شده است.

    به گفته‌ وی، گرفتن پسورد و اطلاعات کارت هم‌اکنون در هیچ جای دنیا رسم نیست اما در ایران هنوز هم هنگام پرداخت هزینه خرید مشتریان پسورد خود را در اختیار فروشنده قرار می دهند که این موضوع امنیت اطلاعات بانکی خریدار را از بین می‌برد.

    در این نشست خبری همچنین وحید صیامی، مولف کتاب پرداخت الکترونیکی به زبان ساده، ضمن تشریح این کتاب گفت: کتاب کلیات و مبانی پرداخت الکترونیکی را به زبان ساده توضیح داده است، همچنین عموم مردم می‌توانند با تجارت الکترونیکی و شبکه‌های مجازی آشنا شوند.

    وی افزود: تالیف این کتاب منبعی برای تدریس و آموزش در زمینه پرداخت الکترونیکی در حوزه دانشگاهی و عرصه پرداخت‌های الکترونیکی است و می‌تواند برای آموزش پرسنل جدید کارآمد باشد.

    گفتنی است کتاب پرداخت الکترونیک به زبان ساده در 324 صفحه تالیف شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت