عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران بیان کرد

هزینه های شهر آفتاب شفاف سازی شود

عصر نمایشگاه- عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران گفت: باید از سیاسی شدن شهرداری پیشگیری کرد و هزینه های شهر آفتاب شفاف سازی شود .

هزینه های شهر آفتاب شفاف سازی شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، احمد حکیمی پور با اشاره به این که درباره ماده 73 به شهردار تذکر دارم که اگر عضو و اعضایی اعتراضی داشته باشند موارد به صورت روشن توسط رئیس شورا به شهردار تذکر داده خواهد شد. اینجا ماده زمان 10 روزه را تعیین کرده است، گفت: قبلا چند تذکر درباره هزینه های انجام شده در پروژه شهر آفتاب داشتم.

    قرار بود این را پیش از عید داشته باشیم و نمی دانیم بر اساس مصوبه های مشخص و قانونی چقدر تمام شده است. دیگری درباره میزان واقعی دیون شهرداری تهران است برای 15 اردیبهشت به شهردار ابلاغ شده است. ما هم خودمان امین مردم هستیم و مردم تهران نیز امین هستند. طرح این مسائل کمترین شرح وظیفه قانونی ما است. ما اخبار و اعدادی از بدهی ها داریم که نگران کننده است. بدهی شهرداری به اشخاص حقیقی، بانک ها و پیمانکاران چقدر است.

    وی ادامه داد: درباره موضع اظهارات اخیر شهردار تهران بیش از 100 هزار عضو شورا در کشور داریم. اظهاراتی که از سوی شهردار نقل شده است باید توسط خود شهردار اصلاح شود. این یک افترا است اگر مصداق معلوم نشود چه کسی باج خواسته و چه کسی باج داده این ها شورا را دچار مشکل می کند و برای ما حاشیه سازی می کند. باعث نشود نهاد شوراها که فصلی از قانون اساسی را به خود اختصاص داده اینگونه زیر سوال برود. این در سراسر شبکه های تلگرامی و اجتماعی جوسازی می کند و اساسا شورا آسیب می بیند. این ها را گفتن سیاسی کردن شورا نیست بلکه حق قانونی ما است ما خیلی نگران هستیم شهرداری سیاسی شود.

    حکیمی پور با بیان این که الان تعدادی از مدیران شهرداری در یک طیف سیاسی سازماندهی شده اند دارند کار می کند و مصاحبه می کنند که این ها خطرناک است، گفت: شورا و شهرداری نباید از حد خود خارج شوند اما این اظهارات شهردار تهران آسیب به شورا است.

    کیفرخواست سیاسی به جای نطق پیش از دستور

    در ادامه ناصر امانی معاون شهردار تهران گفت: از انصاری تشکر می کنیم یک کیفرخواست سیاسی به جای نطق پیش از دستور علیه مدیریت شهری ایراد کردند. این حق ایشان است اما 4 ، 5 اتهام به شهردار تهران وارد کردند.

    وی ادامه داد: آقای انصاری دولت نهم و دهم با شهرداری تهران همکاری نکرد دولت یازدهم هم هماری نمی کند اما شهرداری تهران جسارت دارد خدمت رسانی به مردم را بدون توجه به کمک دولت ها مستمرا ادامه دهد هیچ پروژه ای در 10 سال گذشته به خاطر عدم حمایت دولت ها بر زمین نمانده است. شهرداری یارانه بلیط قطار و خرید اتوبوس را می دهد و مردم به خوبی استفاده می کند. ما معطل دولت ها نماندیم دولت قبلی جسارت داشت می گفت «نمی دهم» این دولت می خندد می گوید «ندارم بدهم». در شهرداری تهران هیچ دید سیاسی هم نسبت به این موضوع حاکم نیست.

    معاون شهردار اضافه کرد: آقای قالیباف کار سیاسی نمی کند شهر تهران را با یک مدیریت جهادی با 11 میلیون نفر جمعیت اداره می کند. به تعبیر شما تهران غریب است اما داریم از غربت خارج می کنیم که هر فرد بیگانه افتخار و تعجب می کند که کشور در حال تحریم چنین پایتخت پیشرفته ای دارد. این کجایش غریب است؟

    به گفته امانی برنامه دکتر سلام، یک برنامه طنز و شوخی بوده است آقای قالیباف اول با خودش شوخی کرده است بعد با دولت نهم و دهم بعد هم دولت یازدهم شما که ادعای توسعه سیاسی دارید از یک برنامه طنز کاملا شوخی تعبیر سیاسی می کنید. ایشان اول به خودش گفته است، بعد با دولت نهم و دهم شوخی کرده است و سپس دولت یازدهم.

    گازانبر آقای قالیباف در عملیات کربلای 4 و 5 و والفجر 8 یگان های زرهی عراق را قیچی می کرد. به عنوان سرباز قالیباف افتخار می کنم در نوک گازانبری بودیم یگان های پیاده و زرهی صدام را دور می زدیم هیچ گاه از گازانبر برای برخورد با مردم استفاده نشده است آن کسانی که پیشنهاد حمله گازانبری کردند معلوم است چه کسانی هستند اسناد در شورای عالی امنیت ملی موجود است. از نجابت آقای قالیباف است که در این زمینه توضیح نمی دهد.

    در ادامه حکیمی پور درخواست کرد پاسخ سخنان امانی را بدهد که چمران مانع وی شد.

    امانی اضافه کرد: ما هم از اتفاق پارک کوهساران خیلی ناراحت هستیم. آقای قالیباف همان ساعت دستور پیگیری داد و شهردار ناحیه و اداره فضای سبز را عزل کرد. در طول 24 ساعت یک فاطمه می میرد. 18 هزار فاطمه و مادر و پدر و برادر فاطمه در تصادفات جاده ای می میرند. ما 2500 فضای سبز و پارک در تهران داریم در 10 سال گذشته در کدام فضای سبز ما خون از دماغ کسی خارج شده است. یک یار این اتفاق افتاده است مادر هم بچه را گم کرده است. جالب است دیروز شهردار منطقه 15 و ناحیه به دادگاه رفته اند دارد ثابت می شود که صحنه سازی می کنند آیا ممکن است این پمپ آب چنین کاری را با بدن بچه کند.

    معاون شهردار ادامه داد: حکیمی پور می داند ما 20 روز است کار نمایشگاه شهر آفتاب تمام شده است همزمان با نمایشگاه، نمایشگاه کاپ برگزار شده است هنوز پیمانکاران دارند کار می کنند باید اسناد و صورت وضعیت بیاید اولا برای تذکر زمان تعیین نشده است ثانیا قانون برای 60 سال پیش است ما برای جمع آوری اسناد نیاز به دو ، سه ماه زمان داریم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت