یک مسئول در وزارت صنعت درحاشیه برگزاری نمایشگاه ماشین‌سازی و فلزکاری در ایران بیان کرد

استقبال از حضور خارجی‌ها در حوزه ماشین‌سازی ایران

عصر نمایشگاه- یک مقام مسئول در وزارت صنعت از فراهم سازی امکانات برای حضور شرکت‌های خارجی صاحب‌نام در حوزه ماشین‌سازی خبرداد و گفت: شرکت‌ها با کمک شرکای ایرانی خود، تولید صادراتی داشته باشند.

استقبال از حضور خارجی‌ها در حوزه ماشین‌سازی ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، امیرحسین شیرودی در حاشیه برگزاری نمایشگاه ماشین‌سازی و فلزکاری در ایران با اشاره به وجود فضای لازم برای مراوده و مبادله طرف‌های ایرانی و خارجی در این رویداد گفت: صنایع داخلی می‌توانند از فرصت ایجاد شده برای آشنایی با تکنولوژی روز دنیا و مذاکره با همتایان خارجی خود استفاده کنند، این درحالی است که ایران به صنعت فلزکاری و ماشین‌سازی نیاز زیادی دارد، چراکه این صنعت مادر و سازنده دیگر صنایع محسوب می‌شود و کشور در سال‌های تشدید تحریم‌ها از پیشرفت‌های روز دنیا عقب مانده است.

    مدیرکل صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت افزود: شرکت‌های ایرانی در سال‌‌های اخیر ناچار به برقراری ارتباط با مجموعه‌های درجه دو و سه خارجی شده‌اند؛ در حالیکه شرکت‌های آلمانی در این زمینه پیشرو هستند و حضور آنها در کشور مغتنم است؛ ضمن اینکه ایران علاقه بسیاری به بازگشت شرکت‌های درجه یک اروپایی و آلمانی به بازار کشور دارد؛ به ویژه اگر این مجموعه‌ها بتوانند با شرکت‌های تولیدکننده داخلی ایران شریک شوند و کار مشترک انجام دهند بسیار بهتر است.

    وی تصریح کرد: دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت هرگونه حمایت مورد نیاز را در این زمینه از شرکت‌های داخلی به عمل می‌آورند و البته باید شرکتها در قالب مذاکرات رو در رو با هم به تفاهم برسند و از این فرصت، برای برقراری تعامل و آشنایی بیشتر استفاده کنند؛ اما قدر مسلم آن است که در ایران پتانسیل زیادی در حوزه صنعت فلزکاری و ماشین‌سازی وجود دارد که از جمله می‌توان به شرکت‌های بزرگ فعال در این زمینه، نیروی انسانی ماهر و متخصص و همچنین امنیتی که در این کشور نسبت به دیگر کشورهای منطقه وجود دارد اشاره کرد.

    شیروی افزود: حداقل 10 تا 12 شرکت مهم در صنعت ماشین‌سازی و فلزکاری کشور فعال هستند که برخی تولیدکننده و دیگران مونتاژکار محسوب می‌شوند و البته حتی مونتاژ در این حوزه نیز ارزش‌افزوده محسوب می‌شود، اما به هرحال وزات صنعت، معدن و تجارت از تولیدکنندگان داخلی می‌خواهد که تولید داخلی خود را افزایش دهند و در زمینه صادارت نیز برنامه‌ریزی کنند؛ چراکه در این زمینه تاکنون بیشتر واردکننده‌ بوده‌ایم و باید از پتانسیل‌های موجود در بازار منطقه استفاده کنیم.

    این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از شرکت‌های خارجی دعوت کرد بخشی از تولید خود را با هدف صادرات به منطقه در داخل کشور متمرکز کنند T چرا که ایران امن‌ترین کشور منطقه است. البته وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال تشویق شرکت‌های ایرانی و خارجی برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک و رفع موانع این همکاری در کنار ارائه تسهیلات به آنها است که در این راستا، در زمینه معرفی به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و همچنین رفع موانع صادراتی برنامه‌ریزی کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

       

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت