در محل موزه دولتی روسیه در سنت پترزبورگ ؛

برگزاری نمایشگاه نقاشی‌های هنرمند معاصر ایرانی در موزه دولتی روسیه

عصر نمایشگاه- موزه دولتی روسیه در سنت پترزبورگ نمایشگاه مروری بر آثار رضا درخشانی هنرمند معاصر ایرانی را برپاکرده است.

برگزاری نمایشگاه نقاشی‌های هنرمند معاصر ایرانی در موزه دولتی روسیه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از آنا ، پس از موفقیت نمایشگاه «رضا درخشانی: نسیم در سپیده دم» (Reza Derakshani: The Breeze at Dawn) در گالری معاصر سوفیا در لندن، نمایشگاه مروری بر آثار رضا درخشانی در موزه دولتی روسیه در سنت پترزبورگ برگزار شده است.

    گفتنی است ،رضا درخشانی در سال 1952 در شهر سنگسر در ایران به دنیا آمد، درخشانی نقاش، شاعر، موسیقیدان، و هنرمند پرفورمنس است که نقاشی او ریشه در سنت‌های هنری ایران دارد و متأثر از نقاشان ایتالیایی و سنت اکسپرسیونیست انتزاعی آمریکایی است.

    به گزارش blouinartinfo.com این نمایشگاه در کاخ مرمر موزه روسیه در سنت پترزبورگ به بررسی زندگی حرفه ای درخشانی تا به امروز پرداخته و شامل آثاری از نمایشگاه «نسیم در سپیده دم» گالری معاصر سوفیا در لندن است که از آثار جدید او و از جمله «شکار »، «انار» و سری «گاردن پارتی» و همچنین دو نقاشی بزرگ از یک مجموعه به نام «خوشنویسی» که قبلاً به نمایش درنیامده تشکیل شده است.

    الکساندر بوروفسکی، رئیس گروه هنرهای معاصر در موزه دولتی روسیه درباره این نمایشگاه گفته است: «ما (موزه دولتی روسیه) به دو دلیل تصمیم گرفتیم آثار یک هنرمند ایرانی را به نمایش بگذاریم. در مرحله اول، فرهنگ کهن ایران در روسیه به خوبی شناخته شده است. این یک بخشی از سنت فرهنگی (فرهنگستان) ما از قرن نوزدهم تاکنون بوده است. دوم این‌که ما با این فکر که یکی از اولین موزه‌های ملی باشیم که آثاری از آن خطه را به نمایش بگذاریم، به هیجان آمدیم.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت