گزارشی از نشست مجازی کمیته راهبری اکسپو دوبی

عصر نمایشگاه- اعضای کمیته راهبری اکسپو، مقامات BIE و نمایندگان کشورهای شرکت کننده ، روز گذشته در یک نشست مجازی شرکت کردند و درباره تعویق برگزاری این رویداد به تبادل نظر پرداختند.

گزارشی از نشست مجازی کمیته راهبری اکسپو دوبی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه خانم ریم ال هاشمی وزیر امور خارجه برای همکاری های بین المللی امارات متحده عربی و مدیر کل اکسپو 2020 دوبی در این نشست مجازی گفت: "اوضاع جهانی به سرعت در حال حرکت است و غیرقابل پیش بینی است. در طی چند هفته گذشته ما با امارات متحده عربی و ذینفعان بین المللی برای بررسی تأثیر مداوم COVID-19 در برنامه ها و آمادگی های ما برای اکسپو 2020 دوبی مشورت کرده ایم.

    وی ادامه داد: "در حالی که آنها کاملاً به اکسپو  2020 پایبند هستند ، بسیاری از کشورها بطور قابل توجه ای تحت تاثیر COVID-19  قرار گرفته اند و بنابراین آنها نیاز به تعویق افتتاح اکسپو 2020 دوبی به مدت یک سال را اعلام کرده اند تا بتوانند بر این چالش غلبه کنند.

    ما روند تصمیم گیری در مورد تأخیر در اکسپو 2020 را دنبال خواهیم کرد. او افزود ما در تعهدات جمعی خود برای ارائه نمایشگاهی که به زمان خود و اولویت های مشترک و فوری ما استوار باشد، قاطع هستیم. ما اعتقاد داریم که با توجه به این چالش جهانی، بشریت باید جمع شود تا به یاد داشته باشیم چه چیزی ما را متحد می کند. این آرزو جمعی همه کسانی است که در این اکسپو شرکت می کنند.

    دیمیتری س. کرکنتز ، دبیرکل دفتر نمایشگاه های بین المللی(BIE) ، از رویکرد برگزارکنندگان اکسپو 2020 و توصیه های کمیته راهبری استقبال کرد. وی گفت :"جهان با شرایط خارق العاده و بی سابقه ای روبرو است و همه ما انتظار داریم این چالش ها در ماه های آینده ادامه یابد. توافق امروز توسط برگزارکننده و اعضای کمیته راهبری اکسپو 2020 دوبی برای کشف گزینه های مربوط به تاخیر یکساله در افتتاح اکسپو جهانی است. مطابق با کنوانسیون سال 1928 پاریس، هر تصمیمی درباره نمایشگاه جهانی مبتنی بر همکاری و رای کشورهای ترکیب دهنده BIE است. ما روند نظارت را پیش خواهیم گرفت و از قوانین و مقررات کنوانسیون BIE  پیروی می کنیم.

    وی گفت: "من اطمینان دارم که ما به طور جمعی بر چالش های ناشی از این بحران جهانی غلبه خواهیم کرد. تصمیم امارات برای حمایت از تعویق یک ساله نشان دهنده عملگرایی، گشودگی و تعهد به ارائه یک نمایشگاه است که مطابق با آرمان مشترک ما باشد. ما اطمینان کامل به توانایی امارات متحده عربی برای میزبانی نمایشگاه جهانی در وقت مناسب که باعث الهام بخشیدن و خوشحال کردن میلیون ها نفر است، داریم.
    پیونگ-اوون کوون، مدیر عامل آژانس توسعه تجارت و سرمایه گذاری کره جنوبی (KOTRA) و کمیسرجنرال جمهوری کره در اکسپو 2020 دوبی ، اظهار داشت: " این دلپذیر بود که همه شرکت کنندگان در نمایشگاه اکسپو 2020 با یک پیام قوی از همبستگی و پشتیبانی در کنار هم قرار بگیرند. نمایشگاه جهانی مکانی است که جهان در کنار هم قرار می گیرد تا بهترین های بشریت را در بسیاری از مناطق که در آن زمان دشوار است به نمایش بگذارد، مهمتر از همیشه این است که اکسپو به بهترین وجه ممکن به حیاط خود ادامه دهد و برگزار شود. ما از رویکرد پیشرو برگزارکننده گان و حمایت همه جانبه آنها تشکر می کنیم "

    اریک لینکوئ، کمیسرجنرال فرانسه در اکسپو 2020 دوبی ، اظهار داشت :" ما برگزارکنندگان اکسپو 2020 امارات را به خاطر صراحت، تعامل پویا و حمایت از شرکت کنندگان در این شرایط خارق العاده که همه ما با آن روبرو هستیم ، تحسین می کنیم. گردهم آوردن بشریت در یک مکان برای تجلیل کردن از همه چیزهایی که ما را متحد می کند، کاری است که برای عبور از این بیماری همه گیر، از هر زمان دیگری ضروری تر خواهد بود. ما کاملاً متعهد هستیم که نقش خود را در ایجاد این اکسپو  جهانی به یادماندنی ایفا کنیم که هر کسی بتواند آن را تجربه کند و از آن لذت ببرد، بنابراین ما به طور کامل با تصمیم جمعی امروز برای انتخاب بهترین گزینه ها برای خانواده اکسپو موافق هستیم ".

    دکتر مالیک دیوپ، کمیسرجنرال سنگال در اکسپو 2020 دوبی ، اظهار داشت :" ما در سراسر جهان می توانیم بهترین انسانها را ببینیم، زیرا مردم با هم برای نجات جان انسانها و مهار این ویروس همکاری می کنند. نمایشگاه ها بهترین های بشریت هستند و ما امیدواریم وقتی شرایط مناسب باشد در دوبی دور هم جمع شویم. زیرا آنچه با اطمینان پیش بینی می کنیم یک رویداد جهانی باورنکردنی خواهد بود. "

    ددی ادوارد، کمیسرجنرال اندونزی در اکسپو 2020 دوبی، اظهار داشت :" نمایشگاه ها مکان هایی هستند که جهان در آن گرد هم می آیند. تصور کنید پس از یک سال شکل گرفتن در انزوا و قرنطینه، چه اشتیاقی برای تماس و همکاری انسانها در سال 2021 بوجود خواهد آمد. اندونزی امیدوار است که این تعویق توسط مجمع عمومی BIE به تصویب برسد. و همه ما می توانیم به سمت 2021 روشن تر نگاه کنیم. "

    جاستین مک گاون، کمیسرجنرال استرالیا در اکسپو 2020 دوبی ، اظهار داشت :" اگر مجمع عمومی BIE تصمیم به تعویق بگیرد، یک سال دیگر به ما فرصت می دهد تا یک نمایشگاه جهانی حتی الهام بخش را ایجاد کنیم. در یک سال ، جهان مکان بسیار متفاوتی خواهد بود و نمایشگاه فرصتی برای برجسته کردن مقاومت و چشم انداز اتحاد ما برای آینده خواهد بود. در حال حاضر انرژی جمعی ما باید در جای دیگری هدایت شود."

    برگزار کنندگان اکسپو2020  دوبی به ارزیابی اوضاع ادامه خواهند داد و از نزدیک با همه ذینفعان در دوبی، امارات و بین المللی مشورت میکنند.

    شایان ذکر است تصمیم نهایی در ماه ژوئن توسط کشورهای عضو دفتر بین المللی نمایشگاه ها مستقر در  پاریس گرفته خواهد شد. پیش از این بهمن حسین زاده مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی و کمیسر ژنرال ایران در اکسپو 2020 نیز از احتمال تعویق این رویداد خبر داده بود.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت