قائم مقام بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد

اعلام بخشی از فهرست هزینه‌های نمایشگاه کتاب بیست‌ونهم

عصر نمایشگاه- به گفته‌ قائم مقام بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۷۵ میلیون اعتبار برای حضور مهمانان خارجی بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صرف شده است.

اعلام بخشی از فهرست هزینه‌های نمایشگاه کتاب بیست‌ونهم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایلنا ، امیرمسعود شهرام‌نیا (قائم مقام بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران)، درباره‌ آخرین اقدامات صورت گرفته برای پرداخت خسارات ناشرانی که به دلیل بارش باران در شهرآفتاب متضرر شده بودند، گفت: بعد از بارش باران و متضرر شدن برخی از ناشران در روزهای پایانی نمایشگاه نمایندگان بیمه آمدند و با ناشران رو در روز مذاکره کردند و کتاب‌هایی که آسیب دیده بود را بررسی کردند. تعداد 8-7 ناشر بودند که به دلیل نفوذ باران دچار خسارت و مشکل شده بودند که مبلغ برخی خشارات پایین و جزئی و برای تعدادی دیگر از ناشران کمی بالاتر بود. نهایتا تک تک ناشران به نمایند بیمه جلسه برگزار کردند، میزان خسارت مشخص و در صورت جلسه‌ای نیز ثبت شد که مورد توافق تمام ناشران قرار گرفت.

    مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران افزود: تنها یکی از ناشران بخش بین‌الملل بود که با وجود امضای صورت جلسه هنوز نسبت به میزان خسارت اعلام شده از سوی بیمه اعتراض داشت و معتقد بود میزان خسارت تعیین شده کمتر از میزان واقعی است. هفته‌ی گذشته مجدد جلسه‌ای با این ناشر برگزار شد تا نهایتا درخواست اعتراض خود را در اختیار ما قرار دهد و ما هم سعی داریم حتی اگر بیمه با میلغ مد نظر ناشر موافقت نکرد؛ خودمان پرداخت مابه‌التفاوت خسارت را به آن برعهده بگیریم و کتاب‌های آسیب دیده را خریداری کنیم.  اینکه مبلغ خسارت تاکنون پرداخت شده را دقیق اطلاع ندارم، چند روز پیش هنوز برخی‌ این خسارت را دریافت نکره‌اند ولی بیمه قول داده ظرف هفته گذشته پرداخت‌ها صورت گرفته باشد. امیدوارم این اتفاق افتاده باشد و دیگر مشکلی نداشته باشیم.

    او در توضیح میزان کلی خسارت به این هشت ناشر نیز اظهار داشت: در کل دو ناشر بین‌الملل بیشترین حجم خسارت را دیده بودند. آن هم نه به دلیل اینکه تعداد کتاب‌های بیشتری خسارت دیدند بلکه در کتاب‌های خارجی قیمت بالاتر است و بنابراین میزان خسارت از نشر ریالی بیشتر می‌شد.

    شهرام‌نیا سپس با اشاره به جمع‌آوری ریز هزینه‌های نمایشگاه بیست‌ونهم تصریح کرد: در برخی از حوزه‌ها هنوز جمع‌بندی نهایی صورت نگرفته است. در واقع کار نمایشگاه عملا چند روزی بیشتر نیست که تمام شده است و تا زمانی که پیمانکاران کارهای خود را تمام و کمال بدهند و کارهای حساب و کتاب هزینه‌ها نهایی شود معمولا زمان‌بر است. در تلاشیم تا هزینه‌ حق‌الزحمه عوامل را تا هفته‌ آینده جمع‌بندی و پرداخت کنیم. در واقع 70 تا 80 درصد هزینه‌های مشخص و جمع‌بندی شده و 30-20 درصد باقی‌مانده هم در حال پیگیری است.

    قائم مقام بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران البته از جمع‌بندی هزینه‌های بخش مهمانان خارجی خبر داد و گفت: هزینه‌های مرتبط با بخش میهمانان خارجی مشخص شده است. کل هزینه‌ی حضور 95 مهمان خارجی اعم از مهمان ویژه، شهر مهمان و کشورهایی که مبادله غرفه با آن‌ها داریم و برخی از روسای مهمانان خارجی مثل رئیس نمایشگاه کتاب تونس و گوادالا خالای مکزیک و دیگر مهمانانی که دعوت شده بودند 75 میلیون تومان بابت اقامت بوده است. تعداد زیادی هزینه‌ها برعهده‌ی خودشان بود و این افراد تنها در حد اقامت مهمان ما بودند و فقط برای 4 نفر  هزینه‌ی بلیت را هم ما متقبل شده بودیم. مجموع هزینه‌های صرف شده در بخش مهمانان خارجی 11 میلیون تومان بابت بلیت و 75 میلیون تومان هم برای اقامت اعتبار صرف شد که در لیست نهایی لحاظ می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت