مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران:

برگزاری نمایشگاه نفت در تهران کار اشتباهی است

عصر نمایشگاه: مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: برگزاری نمایشگاه نفت در تهران کار اشتباهی است و اگر این نمایشگاه در کنار چاه‌ها، تأسیسات و کارخانه‌های آن باشد به نفع همه به‌ویژه سازندگان تجهیزات است.

برگزاری نمایشگاه نفت در تهران کار اشتباهی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، حیدر بهمنی پیش از ظهر امروز شنبه در آیین گشایش سومین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان در اهواز اظهار کرد: صدام بعد از نا امید شدن از ملت ایران، متوجه شد یکی از عامل مهم گرداننده جنگ ایران، نفت است بنابراین همه همت خود را بر نفت متمرکز کرد تا اقتصاد ایران را فلج کند.

    وی افزود: امنیت، پول و تخصص موجود در صنعت نفت ایران مرهون شهدا است این در حالی است که مجموع تحصیل‌کرده ما در گذشته 100 نفر بوده ولی امروز به 6 هزار نفر هستند.

    مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با تأکید بر لزوم توجه به دانش‌محوری در فعالیت‌های حفاری گفت:‌ به دنبال واگذاری بیشتر امور به بخش خصوصی هستیم. در حال حاضر 74 تا 80 درصد ساخت تجهیزات در خوزستان انجام می‌شود و 20 هزار نفر به‌صورت مستقیم و 30 هزار نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم با صنعت حفاری کار می‌کنند.

    20 هزار قطعه بومی‌سازی شده حفاری

    بهمنی بیان کرد:‌ رمز موفقیت‌های حاصل‌شده در کشور، همدلی است و امروز باید تلاش کنیم تا به روحیه همدلی، اعتقاد و ایمان سال 57 برگردیم. امروز برای افتتاح بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت نفت در جنوب کشور حضور پیداکرده و این نمایشگاه بر اساس اقتصاد مقاومتی در حال اجرا است.

    وی با اشاره به اینکه صنعت حفاری کشور در حقیقت زاییده اقتصاد مقاومتی است، گفت: قبل انقلاب، 46 شرکت خارجی در صنعت نفت و حفاری فعال بود و امروز با همت، همدلی و همکاری، کارشناسان داخلی در ساخت تجهیزات پیشرفته کاری کردند که 120 هزار قطعه در صنعت حفاری داریم که 34 هزار قطعه آن مصرف روزانه حفاری بوده و قریب به 20 هزار قطعه از آنها بومی‌سازی شده است.

    مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران عنوان کرد‌: صنعت حفاری خوشبختانه با مراکز علمی و دانشگاه کشور ارتباط بسیار خوبی دارد و پیشرفت‌های صورت گرفته را مرهون همین ارتباطات هستیم. در حال حاضر با 10 دانشگاه مختلف از جمله تهران، امیرکبیر، صنعتی شریف، چمران اهواز و صنعت نفت ارتباط داریم.

    بهمنی اضافه کرد: امروزه با ارتباط خیلی خوبی که با دانشگاه داریم به یک مهندسی پژوهشی بسیار مقتدر رسیده و صنعت حفاری ایران در سطح بین‌المللی مطرح و دنیا روی آن حساب باز می‌کند. صنعت حفاری با انگلستان، ترکمنستان و لیبی نیز همکاری‌هایی را دارد.

    نمایشگاه نفت در کنار چاه‌ها

    وی با اشاره به اینکه طی مدت‌های اخیر فعالیت صنعت حفاری ایران به سمت واگذاری امور به بخش خصوصی در حرکت است، بیان کرد: در حال حاضر 60 درصد از بازار و 80 درصد بخش خدمات جانبی حفاری کشور را در اختیار داریم. 40 درصد از این خدمات جانبی را به بخش خصوصی واگذار کردیم.

    مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران یادآور شد: با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی قدرت فنی سازندگان داخلی را به نمایش گذاشته و از طرفی هم اعلام نیاز خواهیم داشت. اولین سازمانی که اعتقاد به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی نفت و گاز داشت، حفاری بود.

    بهمنی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه نفت در تهران کار اشتباهی است و اگر این نمایشگاه در کنار چاه‌ها، تأسیسات و کارخانه‌های آن باشد به نفع همه به‌ویژه سازندگان تجهیزات است.

    وی تأکید کرد:‌ هر چقدر که نمایشگاه‌ها تخصصی‌تر برگزار شوند، منفعت بیشتری خواهند داشت. در واقع صنعت حفاری،‌ نفت، گاز و پتروشیمی هرکدام باید نمایشگاه‌های تخصصی خود را به‌صورت مجزا برگزار کنند. با رعایت معرفی نمایشگاه‌ها به صورت تخصصی‌تر آن‌وقت شاهد اشتغال‌زایی بهتر نیز خواهیم بود.

    فعالیت 75 دستگاه حفاری در کشور

    مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: از استاندار خوزستان تقاضا داریم تا در بحث پیگیری ایجاد نمایشگاه‌های صنعت نفت کشور و انتقال آن از تهران به خوزستان همکاری لازم را داشته باشند.

    بهمنی با اشاره به اینکه نفت بدون حفاری اصلاً معنا پیدا نمی‌کند و صنعت حفاری به‌نوعی زیرمجموعه نفت است، گفت: امروزه خوشبختانه نیازهای کشور را با اتکا به اقتصاد مقاومت به‌خوبی تأمین می‌کنیم.

    وی اظهار کرد: کمبودهایی وجود دارد ولی هیچ کاری نشدنی نیست. تاکنون مشکلات مالی زیادی را در صنعت حفاری به خود دیده‌ایم ولی حتی یک روز هم این صنعت متوقف نشده است. خوشبختانه در حال حاضر نزدیک به 75 دستگاه حفاری در کشور فعالیت می‌کنند.

    مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران بیان کرد:‌ ورود صنعت نفت به دریا از طریق صنعت حفاری شکل‌گرفته و منشأ آن انجام تقویت کارشناسان نفتی جنوب بود.

    بهمنی تصریح کرد: در حال حاضر نیاز به یک سری واگذاری‌ها داریم و انتظار می‌رود تا مسئولان استانی نسبت به این واگذاری‌ها به‌ویژه در بخش سیستم‌های نظارتی کشور همکاری کنند.

    توقع تغییر نگرش سیستم نظارتی

    وی ادامه داد: انتظار نداریم که سیستم‌های نظارتی کار نظارت را انجام ندهند ولی تقاضا داریم تا به کارهای انجام‌نشده به‌جای کارهای انجام‌شده تمرکز کنند. توقع داریم که نگرش سیستم نظارتی تغییر پیدا کند تا صنعت حفاری بتواند در مقابل دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد و تولیدکنندگان خود را تجهیز کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت