معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خبر داد

تبدیل شدن نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به یک برند بین المللی

عصر نمایشگاه- معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به یک برند در عرصه داخلی و بین المللی تبدیل شده است.

تبدیل شدن نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به یک برند بین المللی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد تقی کاظمی نسب در نشست 'محتواسنجی نمایشگاه بین ‌المللی قرآن و عترت مشهد' با بیان اینکه این نمایشگاه فاخرترین نمایشگاه بعد از نمایشگاه تهران است افزود: با توجه به ظرفیت ‌های قرآنی بسیار در مشهد، نمایشگاه قرآن ایران باید به پایتخت معنوی کشور منتقل شده و به صورت دائمی در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) برگزار شود.
    وی اظهار کرد: مشهد، محل پرورش حافظان و قاریان بسیار بوده، دارای استادان برجسته قرآن است و مفسران بسیار حرکت قرآنی خود را از این شهر آغاز کرده‌اند.
    وی گفت: این ویژگی‌ ها سبب برجسته شدن جایگاه نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نسبت به سایر نمایشگاه ‌های قرآنی در کشور شده است.
    حجت‌ الاسلام کاظمی ‌نسب با اشاره به سخنی از نبی مکرم اسلام (ص) مبنی بر جدانشدن قرآن و عترت از یکدیگر افزود: در همین راستا نمایشگاه بین‌ المللی قرآن و عترت مشهد تنها نمایشگاه قرآنی در کشور است که متبرک به عنوان عترت و فعالیت ‌های مرتبط با این حوزه می باشد.
    وی از برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت از هفتم لغایت پانزدهم ماه مبارک رمضان در مشهد خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 400 مجموعه برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.
    مسئول کمیته علمی و محتوایی نمایشگاه بین ‌المللی قرآن و عترت مشهد نیز در این نشست ضمن تأکید بر بهره ‌گیری از افراد خوش ‌فکر گفت: دبیرخانه دائمی بخش خصوصی این نمایشگاه باید در طول سال فعال باشد.
    حجت‌ الاسلام بهنام اسماعیلی افزود: وجود استادان برجسته و جلسات فراوان قرآنی، نشان از ظرفیت بسیار ارزشمندی است که در شهر مشهد وجود دارد.
    دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت از ششم تا 15 تیرماه سال گذشته در محل نمایشگاه دائمی بین المللی مشهد با حضور 700 غرفه در 27 بخش حوزوی، دانشگاهی، عفاف و حجاب، قرآن، عترت، جلسات و محافل قرآنی و نیز 27 نماینده از کشورهای مختلف همچون عراق، سوریه، مصر و پاکستان برپا شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت