مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه مطرح کرد

تلاش برای ایجاد نمایشگاه های دائمی صنایع دستی در استان کرمانشاه

عصر نمایشگاه- مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه ایجاد نمایشگاه های دائمی صنایع دستی در تمام شهرهای استان با کمک شهرداری ها را از جمله اقدامات لازم برای حمایت از هنرمندان این عرصه عنوان کرد.

تلاش برای ایجاد نمایشگاه های دائمی صنایع دستی در استان کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، جلیل بالایی در مراسم تجلیل از برگزیدگان نشان ملی مرغوبیت کالاهای صنایه دستی سال 94 که در کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به شعار سال، گفت: پنج خصلت مردمی بودن، درون زا و برون گرا بودن، دانش بنیان و عادلانه بودن از جمله خصلت های اقتصاد مقاومتی است که همه می تواند در صنایع دستی بروز و ظهور کند.

    وی افزود: هنرمندان باید تلاش کنند در راستای جلب اعتماد کشورها به کالای ایرانی، نشان مرغوبیت کالا بگیرند تا آنها با علاقه بیشتری کالاهای ما را بپذیرند.

    بالایی بر تقویت و ارتقای کیفیت کالاهای صنایع دستی تاکید کرد و گفت: برای موفقیت در حوزه صنایع دستی، در گام نخست باید به بازارهای صنایع دستی دسترسی داشته باشیم و تولید صنایع دستی با دسترسی آسان در اختیار خریداران قرار گیرد که در این راستا آمادگی اعطای مکان به تولیدکنندگان این عرصه را داریم.

    مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تاکید کرد: باید تولیدات ما با مرکزیت و محوریت اصلی صنایع دستی استان اتفاق بیفتد و ما نیز در این زمینه تولید کنندگان را حمایت می کنیم.

    بالایی از آمادگی برای واگذاری خانه هنرمندان به تشکل های صنایع دستی خبر داد و اقدام دیگر در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی را ایجاد نمایشگاه های دائمی صنایع دستی در تمام شهرهای استان با کمک شهرداری ها عنوان کرد.

    وی گفت: باید همت مان را برای ایجاد نمایشگاه های دائم صنایع دستی به کار بگیریم که بتوانیم محلی ثابت را به خریداران صنایع دستی استان معرفی کنیم.

    بالایی افزود: ما باید حتما به اقتصادی کردن صنایع دستی فکر کنیم و این مغایرتی با سایر جنبه های آن ندارد و هنرمندان ما باید از نظر مالی غنی باشند.

    مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه بر حمایت همه جانبه از هنرمندان صنایع دستی استان تاکید کرد و گفت: ما آماده ایم در راستای تقویت صنایع دستی استان از تمام امکاناتمان استفاده کرده و آنها را در اختیار قرار دهیم.

    بالایی ابراز امیدواری کرد هنرمندان استان تولیدات خود را به سمت کالاهای با کیفیت و دارای نشان مرغوبیت ببرند تا بتوان به بازارهای مناسبی در این زمینه دست یابیم.

    وی خطاب به هنرمندان گفت: پس از این جلسه ما باید نسبت به هم مطالبه گر بوده تا شاهد رشد و شکوفایی صنایع دستی استان باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت