راهکارهای اتحادیه صنعت نمایشگاهی اروپا برای کاهش زیان

عصر نمایشگاه- اتحادیه صنعت نمایشگاهی اروپا (EEIA ) با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدامات فوری به منظور کاهش ضرر صنعت نمایشگاهی ارائه داده است. مشروح این راهکارها را با ترجمه شیرین شریفیان مدیر امور بین الملل نمایشگاه مشهد، در متن خبر بخوانید.

راهکارهای اتحادیه صنعت نمایشگاهی اروپا برای کاهش زیان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، به دنبال تصمیمات نهادهای اتحادیه اروپا برای بسته های حمایتی در خواست شده، اکنون به اقدامات مشخصی برای کاهش خسارات نیاز است و لازم بوده همه کشورهای عضو با یک رویکرد هماهنگ سریع و حمایت فعالانه، به شرکت های آسیب دیده در این شرایط ویژه کمک کنند، به ویژه نقدینگی فوری- نه تنها به عنوان وام بلکه به عنوان سوبسید بلادرنگ - برای جلوگیری از ورشکستگی انبوه شرکت ها، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

    سوبسید و اعتبار برای مرحله مهم گذار باید بلافاصله و بدون بوروکراسی در سطح محلی به تمام شرکت ها از جمله شرکت های خرد و خود اشتغالی ارائه شود.

    برنامه های اختصاصی ارائه خسارت به برگزارکنندگان نمایشگاه و خدمات مربوطه با استفاده از قوانین انعطاف پذیر دولتی در شرایط بحران

    تعویق مالیات ها و کمک های اجتماعی و سایر پرداخت ها به شرکت های آسیب دیده تا زمان تغییر شرایط

    انعطاف پذیری در قوانین و شرایط استخدامی و حمایت از پرداخت دستمزدها به منظور حفظ کارکنان در شرایط بحران و جلوگیری از ضررهای شغلی عمده

    مراکز نمایشگاهی و تامین خدمات پشتیبانی اضطراری به جوامع:

    بخش صنعت نمایشگاهی ارتباط قوی سنتی با جوامع محلی دارد و در حال حاضر نیز این پشتیبانی عملا صورت می گیرد، به صورتی که در شرایط بحران و هرگاه عرضه محلی کافی نبوده، سالن های نمایشگاهی به اماکنی برای استقرار آسیب دیدگان و میزبانی بیمارستان های اضطراری بزرگ اختصاص یافته اند (مانند مرکز نمایشگاهی میلان و مادرید). نمونه های فراوان دیگری از این دست هستند که نشان می دهند؛ چگونه بخش صنعت نمایشگاهی در شرایط بحران با تخصص خود در زمینه نصب تاسیسات، تامین آذوقه یا انتقال کالاها، می تواند کمک کند.

    علی رغم مشکلاتی که در شرایط بحران اقتصادی کنونی با آن روبرو هستیم، همه کارکنان و شرکت های نمایشگاهی در شرایط سخت و به هنگام نیاز، متعهدانه آماده خدمات رسانی هستند.

    نقش حیاتی نمایشگاه ها در بهبود اقتصادی

    ارقام ارائه شده فوق نشان دهنده اهمیت حیاتی و ضرورت سیستماتیک نمایشگاه هستند. آن ها با تامین مسیر سریع برای حضور شرکت ها در بازار، نقشی مهم در بهبود اقتصادی ایفا می کنند و عامل موثر رشد و رونق سایر صنایع هستند.

    صنعت نمایشگاهی مصمم است تا به بهترین شکل ممکن به صنایع و جوامع کمک کنند تا مردم بتوانند ارتباط رو در رو داشته باشند. اما ما به تلاش سیاستگذاران متکی هستیم تا تضمین کنند، شرکت هایی که این رویدادها را برگزار می کنند و این بازارها و مکان های ملاقات رو در رو را ایجاد می کنند، قادر خواهند بود نقش خود را در آینده نیز ایفا کنند.

    اکنون با از دست دادن کارکنان واجد شرایط و توانمند یا از دست رفتن کل شرکت، امکان برگزاری نمایشگاه های تخصصی و بازرگانی در ادامه سال میسر نیست و این امر تاثیر منفی سنگینی بر سطح کیفی مورد نیاز به منظور حمایت از بهبود اقتصادی به طور کل خواهد داشت.

    خطر از دست دادن سهم بازار در شرایط جاری

    علاوه بر این، با توجه به شیوع نامتقارن بیماری، ممکن است بازار نمایشگاهی را از دست بدهیم و رقبا در سایر مناطق سهم بازار خود را افزایش دهند.ما با رقابت سایر دولت ها در حمایت از صنعت نمایشگاهی کشور خود روبرو هستیم.

    چنانکه در آسیا نیز هم اکنون دولت حمایت گسترده ای برای جذب رویدادهای بزرگ به این مناطق انجام می دهد و پیشنهادهای قابل توجهی به برگزارکنندگان و غرفه داران ارائه داده اند.

    اگر نتوانیم اکوسیستم اروپایی خود را با حضور همه بازیگرانی که با کمک هم بهترین بازارها را خلق می کنند، حفظ کنیم، طی چند ماه آینده ضررهای بسیار بیشتری را متحمل خواهیم شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت