انتقاد مبدع روز جهانی نمایشگاهها از نحوه انتخاب سالانه روز بزرگداشت

عصر نمایشگاه- شاهرخ مدرس پیشکسوت نمایشگاهی ومبدع روز جهانی نمایشگاه ها در یادداشتی از کریستین دروآرت مدیر اجلاسهای سالیانه روز جهانی نمایشگاهها انتقاد کرد.

انتقاد مبدع روز جهانی نمایشگاهها از نحوه انتخاب سالانه روز بزرگداشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، شاهرخ  مدرس در این یادداشت نوشته است:
    به عنوان طراح روز جهانی نمایشگاه ها، چندی پیش با آقای کریستین دروآرت، مدیر مستقیم اجلاس های سالیانه روز جهانی نمایشگاه ها تماس گرفتم و از ایشان سوال کردم چرا یوفی یک روز خاص بدون معارض مثلا همان 8 ژون  را که در سال 2015 اعلام کرده بود ، بعنوان روز ثابت نمایشگاه ها به ثبت نرساند  و بین 5 تا 8 ژون در هر سال یک روز را انتخاب میکند و توضیح دادم که روز 5 ژون روز جهانی محیط زیست است که باعث کمرنگ شدن روز جهانی نمایشکاه ها میشود. ایشان پاسخ دادند که برای اینکه روز تعیین شده به تعطیلات آخر هفته برخورد نکند، چنین تصمیمی گرفته شده است. با دریافت این پاسخ در حال نوشتن متن جوابیه بودم ک آقای دروآرت تلفنی با من تماس گرفت که من ضمن اظهار تاسف از این تصمیم غیر حرفه ای به مزاح به ایشان گفتم سلام مرا به گروه تصمیم گیر برسانید و به ایشان بگویید که من اگر از پیش از این تصمیم با خبر بودم در کتاب  ln search of the exhibitions modern prospects بجای روز جهانی نمایشگاه ها، روزهای جهانی نمایشگاه ها را پیشنهاد میدادم ، که ایشان در پاسخ گفتند که با من هم عقیده هستند.
    طراحی روز جهانی نمایشگاه ها برای من ایرانی افتخار بسیار بزرگی است .البته دیگر در این ارتباط نقش مستقیمی نخواهم داشت چرا که افتخار طراحی چنین  روز بزرگی را به شرکت نمایشگاه های بین ا لمللی جمهوری اسلامی ایران (نمایشگاه بین ا لمللی تهران _ ، سازمانی که مرا از لحاظ آموزشی در خارج از کشور و مدیریت نمایشگاه های بین ا لمللی و جهانی بگونه ای پرورش داد که بتوانم چنین طرح عظیمی را ارایه نمایم تقدیم کرده ام و دست نوشته ام در موزه نمایشگاه های بین ا لمللی قرار دارد.  مورد دوم اینکه دوستان مستقر در یوفی با ادعای اینکه یوفی سازمانی غیر سیاسی است ولی همچنان سیاسی عمل میکنند و بدون دلیل موجه شرکت های نمایشگاهی ایران را اخراج نموده اند و بقول شما نام کشور عریزمان  را از این وبینار حذف کرده اند. دوستان در یوفی فراموش کرده اند که پس از انتخاب رئیس جدید یوفی در اجلاس استراسبورگ اتریش این شاهرخ مدرس ایرانی و نماینده نمایشگاه بین ا لمللی تهران بوده است که تاریخچه و اهداف یوفی را علیرغم حظور مدیران نمایشگاهی از قاره های اروپا،آسیا و آمریکا بزبان انگلیسی برای سکاندار انگلیسی جدید یوفی تشریح نموده است و موارد کلیدی دیگر که احتیاجی به ذکر نیست. مورد مهم دیگر اصطلاح nih است یعنی not" invented here" اینکه چرا آنها این کار مهم جهانی را نتوانستند انجام دهند. بهرحال خیلی متاسفم. بقول خواجه شیراز  در ره منزل لیلی که خطر هاست در  آن_ شرط اول قدم آن است که مجنون باشی _نکته وصل نمودم بتو هان سهو مکن_ چون نکو بنگری از دایره بیرون باشی _ ما اگر بخواهیم که اطمینان دارم خواهیم توانست مجمعی جهانی را در کشور تشکیل دهیم ممکن است تا آنها به اشتباهاتشان ادامه میدهند احتیاجی به گندم نمایان جو فروش نداشته باشیم.
    به هرحال لازم دیدم این مورد را باستحضار دوستان و همکاران عزیزم در صنعت نمایشگاهی جمهوری اسلامی ایران که صنعتی پویا و متحول کننده اقتصاد کشور  است برسانم و پیشاپیش فرا رسیدن این روز را به همه دست اندر کاران نمایشگاه های بین المللی در سراسر جهان تبریک میگویم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت