یوفی چارچوب جدیدی برای بازگشایی نمایشگاه ها منتشر کرد

عصر نمایشگاه- انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی UFI ، روز گذشته یک سند چارچوب برنامه ریزی جهانی برای بازگشایی نمایشگاه ها و رویدادهای تجاری B۲B ، پس از Covid-۱۹ منتشر کرد.

یوفی چارچوب جدیدی برای بازگشایی نمایشگاه ها منتشر کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از  exhibitionworld، این سند با عنوان "راهنمای موقت" برای برگزار کنندگان، سایت ها و پیمانکاران منتشر شده و راهنمایی های مربوط به بازه های زمانی برای بازگشایی و کلیه توصیه ها برای ایجاد یک محیط امن و کنترل شده را ارائه می دهد.

    این چارچوب به گونه ای طراحی شده است که به مسئولان مربوطه اطمینان داده شود تا اجازه دهند نمایشگاه ها بر اساس اجرای دقیق استانداردهای توافق شده در زمینه بهداشت و ایمنی ، بازگشایی شوند و استدلال می کند که نمایشگاه ها با سایر انواع رویدادهای بزرگ متفاوت است و برای شروع بازسازی جهانی اقتصاد در اولویت قرار دارد.
    این چارچوب توسط یک کارگروه تخصصی از فعالین و رهبران صنعت نمایشگاهی تدوین شده است ، که توصیه های عملیاتی آنها نشان دهنده ظهور شرایط جدید در سراسر جهان است. این چارچوب شواهدی ارائه می دهد که چرا باید نمایشگاه برای بازگشایی مجدد در اولویت قرار گیرند ، و یوفی نیز بر حمایت شرکت های ذینفع در صنعت نمایشگاهی تاکید میکند.
    همه جنبه های صنعت نمایشگاهی در این چارچوب قرار گرفته است. این مجموعه اطلاعات مورد نیاز را برای اطمینان دوباره دولت ها و مقامات بهداشتی و درمانی در سراسر جهان قرار می دهد تا برای بازگشایی نمایشگاه ها چراغ سبز نشان دهند.
    ماری لارکین، رئیس UFI در این باره گفت: "توانایی انجمن ها برای هدایت و کمک به بحث و گفتگو در میان کل صنایع ، ما را برای مدیریت بحرانی مانند شیوع کووید 19 محور قرار می دهد."
    UFI به شبکه ای از اعضا و شرکای خود که در صدر توسعه صنعت قرار دارند افتخار می کند و به تبع آن ما برخی از مقامات برجسته جهان را داریم که در این چارچوب با ما همکاری می کنند. ما امیدواریم که صنعت در حمایت از این ابتکار عمل متحد شود و به ساختن چارچوب برای بهبود شرایط ما کمک کند. "
    این چارچوب به عنوان یک سند کاری در نظر گرفته شده است ، با توجه به ورودی مداوم اطلاعات که برای تهیه نمونه کار های مشخص استفاده خواهد شد. در نتیجه ، منافع چارچوب نه تنها عملیاتی بلکه سیاسی نیز هست.
    این چارچوب بخش هایی از قبیل پرسنل و ایمنی شخصی ، فاصله فیزیکی ، افزایش مقررات ایمنی و بهداشت، کنترل اجتماعات - همه به ترتیب قبل ، حین و بعد از رویداد شامل می شود.
    تقاضای صنعت نمایشگاهی جهان از تصمیم گیرندگان سیاسی این است: "لطفاً برای پذیرش توصیه های چارچوب فعال برای نمایشگاه های امن آماده باشید و در اسرع وقت نمایشگاه ها را با توجه به پروتکل های مربوطه باز کنید".

    اندازه و تأثیر صنعت نمایشگاهی در این سند نشان داده شده است ، که طبق گزارش "تأثیر اقتصادی جهانی نمایشگاه ها" که از دسامبر سال 2019 به دست آمده است ، تأثیر کل اقتصادی نمایشگاه ها را در سراسر جهان 167 میلیارد یورو در سال نشان می دهد.

    طرح چارچوب جدید ، پنج اقدام اساسی را که باید در طول ایده پردازی(مرحله برنامه ریزی) ، ایجاد خود نمایشگاه (مرحله عملیاتی) و به دنبال رویداد (بررسی پس از رویداد) برای محافظت از کلیه ذینفعان نمایشگاه ارائه شود ، تشریح می کند:
    1. اطمینان ازسلامت پرسنل و ایمنی شخصی
    2.اجرای طرح فاصله فیزیکی
    3. افزایش اقدامات بهداشتی و ایمنی
    4.پیاده سازی طرح های کنترل اجتماعات
    5.تشویق و اجرای اقدامات

    این سند به تفصیل این نکات را بیان می کند و از ISO 25639-1: 2008 (E / F) ، که نمایشگاه را به عنوان "رویدادی که در آن محصولات ، خدمات یا اطلاعات نمایش داده می شود" پیروی می کند.

    UFI همچنین یادآور می شود که این چارچوب به عنوان طرح تکمیلی در فرایندها و مقررات ایمنی و بهداشتی موجود است و باید در ادامه دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی برای گردهمایی های جمعی خوانده شود. همچنین از ملاحظات و برنامه ریزی WHO که قبلاً برای تجمعات گسترده در زمینه آنفولانزای همه گیر (H1N1) 2009 و جلسات بین المللی با حضور افرادی از کشورهای مبتلا به بیماری ویروس ابولا استفاده شده بود ، اقتباس شده است. این برنامه به منظور کمک به برنامه ریزی ، مدیریت و نظارت بر نمایشگاه ها به منظور به حداقل رساندن خطرات سلامتی و ایمنی برای کارکنان ، پیمانکاران ، غرفه داران و بازدید کنندگان طراحی شده است.

    این چارچوب ، مهمتر از همه ، تمایز بین نمایشگاههای تجاری و "اجتماعات گسترده" را بیان می کند و می گوید "یک مقررات ثابت برای همه اجتماعات ، بر بهبود اقتصادی تأثیر منفی خواهد گذاشت". این سند تأکید می کند که نمایشگاه ها با رویدادهای ورزشی ، کنسرت یا جشنواره قابل مقایسه نیستند و تصمیم گیرندگان را ترغیب می کند که در اینجا به صورت هدفمند فکر کنند.

    کای هاتندورف  مدیر عامل یوفی نیز در این باره گفت: "نمایشگاه ها از دیگر رویدادهای بزرگ متمایز هستند. اجتماعات ، جریان بازدیدکنندگان و پروتکل های عملیاتی را می توان با جدیت مدیریت کرد. یک چارچوب محکم ،  شرایط قانع کننده ای را برای شروع و ادامه این صنعت حیاتی فراهم می کند.
    وی افزود: "با تعهد به اطمینان از سلامتی و ایمنی کلیه شرکت کنندگان ، نمایشگاههای تجاری می توانند مکان مناسب و یک مسیر سریع اثبات شده برای تجارت و بهبود بازار باشند."
    این چارچوب همچنین با این تعهد همراه است: "برای احترام و مسئولیت نسبت  به اقتصاد و جوامع ، ما به عنوان یک صنعت آماده هستیم تا هر چه سریع تر درهای نمایشگاه ها را باز کنیم ، به توازن مناسب و ایمن بین سلامت عمومی  و سلامت اقتصادی جوامع و ملل برسیم. "

    UFI می گوید که این صنعت نه تنها می تواند یک روش یکپارچه برای مدیریت روزانه خود را تضمین کند ، بلکه می تواند به مسئولان و دولتها در همه سطوح و همه ارگانهایی که مجوز نمایشگاه را می دهند مشاوره دهد.

    برای خواندن متن کامل این چارچوب  به وب سایت UFI به این جا مراجعه کنید.

    این چارچوب همچنین در صدر فعالیت های روز جهانی نمایشگاه ها در سال جاری قرار دارد.
    سازمان های زیر بخشی از کارگروه برای تهیه این چارچوب بوده اند:

    Exhibition organisers
    Clarion Events, Informa Markets, Reed Exhibitions, Tarsus Group
    Organisers and venues
    Corferias, Dubai World Trade Centre, Fira de Barcelona, GL events, Koelnmesse, La Rural, Grupa MTP, RAI Amsterdam
    Exhibition venues
    Hong Kong Convention and Exhibition Centre, Johannesburg Expo Centre, MGM Resorts International, Shanghai New International Exhibition Centre, Shenzhen World Exhibition & Convention Centre, The NEC
    Associations
    AEO – Association of Event Organisers, AEV – Association of Event Venues, AFIDA – Asociacion Internacional de Ferias America, AUMA – Association of the German Trade Fair Industry, EEIA – European Exhibition Industry Alliance, ESSA – Event Supplier and Services Association, IELA – International Exhibition Logistics Association, IFES – International Federation of Exhibition & Event Services, SISO – Society of Independent Show Organisers and TCEB – Thailand Convention and Exhibition Bureau
    Service providers/general contractors
    Freeman, GES and GL events,

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت