نتایج نظرسنجی موسسه نمایشگاه‌ها منتشر شد

رضایت ۶۰ درصدِ ناشران از فروشِ نمایشگاه کتاب

عصر نمایشگاه- موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نتایج نظرسنجی از ناشران و غرفه داران حاضر در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را منتشر نمود.

رضایت ۶۰ درصدِ ناشران از فروشِ نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایلنا  ، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نتایج نظرسنجی از ناشران و غرفه داران حاضر در نمایشگاه کتاب را منتشر کرد.اهداف این تحقیق دستیابی به دلیل و انگیزه غرفه‌داران برای شرکت در نمایشگاه، نظر غرفه‌داران درباره محل، زمان و ساعت بازدید نمایشگاه، نظر غرفه‌داران درخصوص امکانات و تجهیزات غرفه‌ها، نظر غرفه‌داران درخصوص امکانات رفاهی درنظر گرفته شده در نمایشگاه، ارزیابی غرفه‌داران از نمایشگاه امسال نسبت به نمایشگاه سال گذشته درخصوص میزان فروش، نظر غرفه‌داران درخصوص ضرورت برگزاری نمایشگاه در سال‌های آینده و دستیابی به انتقادها، پیشنهادها و انتظارهای غرفه‌داران از نمایشگاه بوده است.

    در این بررسی از روش پیمایشی (Survey) استفاده شده و روش گرد آوری داده‌ها، مصاحبه حضوری بوده است.

    براساس نتایج تجمیعی به دست آمده از نظرسنجی غرفه‌داران حاضر دربیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران طی مدت 11 روزبرگزاری نمایشگاه، اطلاع رسانی قوی‌تر، رسیدگی به حمل و نقل و افزایش امکانات رفاهی مهم‌ترین پیشنهادات ناشران برای برگزاری سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بوده است.

    براساس نظرسنجی صورت گرفته 22.8 درصد ناشران و غرفه داران از 6 تا 10 مرتبه درادوار مختلف نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور داشته‌اند. 20 درصد نیز از 16 تا 20 مرتبه و 5.8 درصد نیز برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت داشته‌اند. 36.8 درصد ناشران نیز از 6 تا 10 عنوان کتاب چاپ اول را در نمایشگاه امسال عرضه کرده بودند.

    بر مبنای این پژوهش استان‌های قم، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی و گیلان بعد از تهران به ترتیب بیشترین ناشر شرکت‌کننده در نمایشگاه کتاب امسال را داشته‌اند.

    90 درصد پاسخگویان از میزان خدمات بانک عامل و دستگاه‌های خودپرداز و کارت خوان‌ها رضایت داشته‌اند.

    میزان رضایت غرفه‌داران و ناشران از شیوه ثبت‌نام برای حضور در نمایشگاه و فرآیند دریافت غرفه براساس این پژوهش 75 درصد بوده است.

    80 درصد غرفه داران و ناشران از تاریخ برگزاری نمایشگاه رضایت داشته و 75 درصد نیز نقش نمایشگاه در بهبود وضعیت اقتصادی نشر را مناسب دانسته‌اند. 70 درصد نیز از میزان استقبال مردم از نمایشگاه امسال رضایت داشته‌اند.

    براساس نظرسنجی از ناشران و غرفه‌داران 80 درصد از نحوه توزیع بن کتاب در نمایشگاه رضایت داشته‌اند و 60 درصد نیز از میزان فروش خود در نمایشگاه امسال رضایت داشته‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت