مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان یزد بیان کرد

از ذخیره‌سازی کالاهای اساسی تا برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم یزد

عصر نمایشگاه- هر ساله در برخی از ایام سال شاهد افزایش ناگهانی قیمت برخی اقلام مصرفی شهروندان همزمان با تکاپوی خرید مردم در این مناسبت‌های خاص هستیم به نحوی که به نظر به نوعی عادت هم برای فروشندگان و هم برای خریداران تبدیل شده است.

از ذخیره‌سازی کالاهای اساسی تا برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم یزد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، یکی از این مناسبت‌ها که همیشه با موجی از گرانی برخی کالاهای مصرفی همراه است، ماه مبارک رمضان است به طوری که برخی با سوء استفاده از این روزها تلاش می‌کنند تا مایحتاج مردم را به هر قیمتی به فروش برسانند.

    البته این در حالی است که دستگاه‌های متولی تنظیم بازار نیز با اجرای طرح‌های نظارتی و کنترلی، دسترسی بهتر و مطلوب روزه‌داران به اقلام مصرفی را به صورت جدی در دستور کار دارند.

    نظارت ویژه بر قیمت‌گذاری مواد غذایی در ماه رمضان "محمد مهدی باغستانی" رئیس اتاق اصناف مرکز استان یزد حفظ شئونات اسلامی و بازرسی و نظارت را از اهم فعالیت اتاق اصناف در ماه مبارک رمضان ذکر می‌کند و می‌گوید: در همین رابطه نیز هفت تیم بازرسی از سوی اتاق اصناف یزد برای نظارت بر نحوه ارائه خدمات از سوی اصناف به شهروندان یزدی فعالیت خود را از دو هفته قبل آغاز کرد‌ه‌اند.

    وی تصریح می‌کند: نظارت بر نحوه قیمت‌گذاری موادغذایی مختلف به ویژه اقلام پر مصرف در ماه رمضان از قبیل گوشت مرغ،‌ لبنیات و شیرینی‌ها،‌ از جمله موارد در دستور کار تیم‌های بازرسی اتاق اصناف است.

    باغستانی از آماده‌باش کامل اصنافی همچون عمده‌فروشان مواد غذایی،‌ خواربار فروشان،‌ لبنیاتی‌ها،‌ شیرینی‌فروشی‌‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و چلوکبابی‌ها،‌ در ماه مبارک رمضان جهت رسیدگی به شکایات مردمی خبر می‌دهد.

    وی رسیدگی به شکایات مردمی را اولویت اول اجرایی اتاق اصناف مرکز استان در ایام پیش‌رو بیان و اضافه می‌کند: سامانه بازرسی و ثبت شکایات مردمی اتاق اصناف مرکز استان به شماره 36291719 و شماره 124 سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان، آماده دریافت و پیگیری هرگونه شکایت مردمی در مورد نحوه ارائه خدمت به شهروندان هستند.

    این مسئول رعایت انصاف و حال مشتریان را از ویژگی‌های بازاریان یزدی اعلام و ابراز امیدواری می‌کند که در این ماه خدا، شاهد کاهش تخلفات در حوزه بازار استان نسبت به دیگر ایام سال باشیم.

    اجرای طرح نظارتی" ضیافت رمضان" "مسعود زارع" معاون امور بازرگانی سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان هم در این رابطه، از اجرای طرح نظارتی "ضیافت رمضان" در ماه مبارک امسال در استان یزد خبر می‌دهد.

    وی با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های منسجم و گسترده در راستای تنظیم قیمت‌های بازار در ماه مبارک رمضان، تصریح می‌کند: طرح نظارتی" ضیافت رمضان" با مشارکت بیش از 70 تیم بازرسی به صورت علنی و همین تعداد ناظر افتخاری از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به منظور کنترل قیمت و کیفیت ارائه مواد غذایی در ماه رمضان انجام می‌شود.

    زارع می‌گوید: با توجه به رقابتی بودن بازار در شرایط فعلی اقتصادی کشور، بر اساس دستورالعمل ابلاغی امسال هیچ نمایشگاه عرضه مواد‌غذایی ویژه ماه مبارک رمضان در استان یزد از سوی سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت دایر نخواهد شد. این مسئول در این خصوص اعلام می‌کند: براساس توافق‌های انجام شده،‌ امسال مسئولیت ارائه مواد غذایی با قیمت کمتر از سطح بازار در ایام ماه مبارک رمضان به عهده سازمان جهادکشاورزی استان گذاشته شده است.

    برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا البته "سیدحسین بخشایش" مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان در این رابطه از ذخیره‌سازی کالاهای اساسی ماه رمضان در استان خبر می‌دهد و اظهار می‌کند: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم مواد غذایی ویژه ماه رمضان با هدف جلوگیری از افزایش کاذب قیمت‌ها در یزد برگزار خواهد شد.

    وی در این رابطه به مشارکت و تعامل مناسب اتحادیه‌های مرغداران،‌ دامداران و اصناف با سازمان جهادکشاورزی استان اشاره می‌کند و می‌گوید: عرضه انواع محصولات گلخانه‌ای تولیدی استان و مواد لبنی نظیر شیر و‌ تخم‌مرغ‌ با قیمتی کمتر از سطح بازار از برنامه‌های در دستور کار جهادکشاورزی استان برای ماه مبارک رمضان است.

    بخشایش عنوان می‌کند: البته اتحادیه‌ها،‌ تعاونی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ نیز می‌توانند از سهمیه تعیین شده توسط سازمان جهاد کشاورزی استان، نسبت به عرضه موادغذایی مورد نیاز ماه رمضان به اقشار مختلف جامعه با قیمت تعیین شده اقدام کنند.

    مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان در مورد نحوه توزیع موادغذایی مطرح شده در شهرستان‌های یزد نیز می‌گوید: مراکز عرضه و توزیع موادغذایی در شهرستان‌ها می‌توانند برای دریافت کالاهای مصرفی مذکور و عرضه آن به شهروندان، به فرمانداری‌ها و نمایندگی‌های سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان خود مراجعه کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت