در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی و مواد غذایی ایران ؛

معرفی ۶ محصول مبتنی بر فناوری نانو در حوزه کشاورزی و مواد غذایی

عصر نمایشگاه- شش محصول فناوری نانو در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی و مواد غذایی «ایران آگروفود ۲۰۱۶» معرفی شد.

معرفی ۶ محصول مبتنی بر فناوری نانو در حوزه کشاورزی و مواد غذایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از نشان آنلاین ، در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته «ایران آگروفود 2016» با حضور بیش از 710 شرکت داخلی و 746 شرکت خارجی، آخرین دستاوردها و محصولات فناوری نانو در داخل کشور در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی، عرضه و 6 محصول فناوری نانو نیز در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی معرفی شد.

    پوشش‌های نانوساختار سخت و مقاوم با اعمال بر روی سطوح قطعات صنعتی، ابزارها و قالب‌ها که تحت خوردگی، سایش و فرسایش هستند، از جمله این محصولات بوده است. این پوشش‌ها به دلیل افزایش عمر قطعات، ابزارها و قالب‌ها و نیز عدم نیاز به تعمیرات متوالی، افزایش کیفیت سطحی قطعات، کاهش هزینه تولید و صرفه‌جویی ارزی باعث ایجاد مقاومت بالا در این قطعات شده و طول عمر قطعات را تا 10 برابر افزایش می‌دهد.

    نایلون زیست تخریب پذیر دومین محصول عرضه شده در این نمایشگاه بوده که با استفاده از نانو ذراتی که تجزیه پذیری پلیمرها را افزایش می دهند، ساخته ‌شده است. با فناوری نانو می‌توان عمر پلاستیک را از حدود 200 سال به کمتر از 5 سال کاهش داد.

    پوشش گلخانه از دیگر محصولات مبتنی بر فناوری نانوی عرضه شده در این نمایشگاه بوده که شامل نایلون‌های نانویی سه لایه گلخانه‌ای است که برای ارتقای کیفی و عملکرد مناسب این پوشش خواص ویژه‌ای به هریک از این لایه‌ها افزوده ‌شده است.

    نانو آفت کش گیاهی که حاوی نانو ذرات کیتوسان حامل منتول با خاصیت ضدقارچ است، از دیگر محصولات عرضه شده به این نمایشگاه بود. در اثر تقویت سیستم ایمنی ذاتی گیاه توسط این ترکیبات، پروتئین‌ها و ترکیبات بیوشیمیایی خاصی از گیاه ترشح می‌شود که آفات نباتی و میکروارگانیسم‌های بیماری‌زای گیاه نسبت به آنها حساس است و پس از مدتی از بین می‌روند.

    دستگاه نانوکویتاسیون صنعتی از دیگر دستاوردهای محققان حوزه نانو فناوری بوده که در نمایشگاه عرضه شد. انرژی تولید شده در این دستگاه برای پاستوریزاسیون سرد، اختلاط مایعات نامحلول در محیط مایع و نیز افزایش قابلیت واکنش شیمیایی مواد استفاده می‌شود.

    دستگاه مولد پلاسمای سرد برای افزایش زمان ماندگاری و استریلیزاسیون در صنایع غذایی و افزایش جوانه زنی بذر استفاده می‌شود. پلاسمای سرد با یک فرایند غیر حرارتی می‌تواند سبب کاهش بار میکروبی از سطح مواد خام کشاورزی و فرآوری‌شده، شود. این محصول نیز در نمایشگاه آگروفود 2016 معرفی شد.

    بر اساس این گزارش، بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی و مواد غذایی از 10 تا 13 خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت