معرفی مرکز دائمی نمایشگاه های بین المللی و رویدادهای تجاری بازار بزرگ ایران

طلوع نمایشگاهی مدرن از غرب تهران

عصر نمایشگاه- معرفی مرکز دائمی نمایشگاه های بین المللی و رویدادهای تجاری بازار بزرگ ایران، منتشر شده در مجله نمایشگاه را در متن خبر بخوانید.

طلوع نمایشگاهی مدرن از غرب تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه  معرفی مرکز دائمی نمایشگاه های بین المللی و رویدادهای تجاری بازار بزرگ ایران منتشر شده در سی و هشتمین شماره مجله نمایشگاه (نشریه تخصصی صنعت نمایشگاهی) را در ادامه می خوانید.همچنین فایل PDF  این مطلب را از  اینجا دریافت کنید.

    مرکز دائمی نمایشگاه های بین المللی و رویدادهای تجاری بازار بزرگ ایران به عنوان اولین Convention Center کشور متناسب با پیشرفت‌های بین‌المللی در زمینه رویدادهای چندگانه تجاری، نمایشگاهی، کنفرانس‌های بین المللی، همایش‌های تخصصی، فرهنگی و آموزشی حرفه‌ای و مدل‌های پیشرفته موجود در دنیا و منطقه با دارا بودن کلیه زیرساخت‌های لازم و با در اختیار داشتن فضاها و امکانات مذهبی، اقامتی، پذیرایی، گردشگری و ورزشی فراتر از استانداردهای بین المللی، به عنوان یک پایانه بین المللی رویدادهای مهم تجاری و در مسیر ایجاد بسترهای رقابتی و ارتقاء جایگاه کشور در عرصه ملی و بین المللی، افزایش سطح اشتغال ملی و صادرات هدفمند حرکت نموده و اولاً اصرار دارد تا راستای رونق، توسعه صادرات و تقویت توان کمی و کیفی تولیدی و صادراتی کشور نقش آفرینی نموده و ثانیاً باعث جلوگیری از خروج غیر ضروری ارز و نهایتاً ارتقاء سطح اشتغال کشور خصوصاً برای صنایع کوچک و SME ها در حوزه‌های مختلف کشور شود.

    مشخصات فیزیکی سایت نمایشگاهی

    سایت نمایشگاهی به مساحت 000/42 متر مربع در 5 طبقه با حدود 000/17 مترمربع فضای خالص نمایشگاهی در سه سالن مدرن، لابی و بارانداز و همچنین شامل سالن مذاکرات تجاری (B2B Hall)، تراس، پارکینگ VIP و فضاهای اختصاصی برای نمازخانه، بانک، بیمه، صرافی، تاکسیرانی، راهنمای توریست و اتاق نگهداری کودک

    می باشد.

    طبقهE0   به مساحت 11600 متر مربع مشتمل بر بخش‌های مختلفی است، که در ورودی طبقه سالن 2500 متر مربعی تحت عنوان لابی وجود دارد.

    دسترسی به این قسمت توسط پله برقی‌ها و آسانسورها تعبیه شده امکان پذیر است، همچنین کانتر اصلی حراست در سالن لابی واقع شده و این بخش راه اصلی ورود به سالن E0 نمایشگاه بشمار می‌رود.

    این طبقه مشتمل بر بخش های ذیل است:

    •سالن نمایشگاهی: 4000 متر مربع (حدود 2500 متر مربع فضای خالص غرفه سازی)

     

    •لابی: 2500 متر مربع

    •بارانداز نمایشگاه: 750 متر مربع

    •دفاتر اداری: 500 متر مربع

    •فضاهای اختصاصی برای بانک، بیمه، صرافی، حراست، اتاق نگهداری کودک، تاکسیرانی، آتش نشانی، نمازخانه، راهنمای توریست، اورژانس و کمک های اولیه و ...

    بارانداز به مساحت 750 متر مربع که در ضلع غربی طبقه E0 واقع شده است و به منظور سهولت در فرآیند ترابری و حمل و نقل اقلام مورد نیاز غرفه داران نمایشگاهی تعبیه شده و دارای آسانسورهای باربری است، همچنین موقعیت مکانی آن برای دسترسی به سالن های نمایشگاهی مناسب است.

    (لابی)

     

     

    طبقه E1

    طبقه E1، در برگیرنده سالن اصلی مرکز به مساحت 13000 متر مربع متشکل از بخش‌های ذیل می باشد:

    سالن مایشگاهی: 12000 متر مربع (حدود 7150 متر مربع فضای خالص غرفه سازی)

    تراس: 1000 متر مربع واقع در ضلع غربی مجموعه و مشرف بر طرح توسعه غربی بازار بزرگ ایران

    استیج: مجهز به ویدئو وال برای برگزاری مراسم افتتاحیه، اختتامیه و سایر برنامه های فرهنگی و هنری

    در ضلع غربی طبقه E1 فضای 1000 متری تراس واقع گردیده که مشرف بر طرح توسعه غربی بازار بزرگ ایران است. لازم به ذکر است این تراس فضای مناسبی را از نظر بصری در مرکز دائمی نمایشگاه های بین المللی و رویدادهای تجاری بازار بزرگ ایران پدید آورده است.

     

    طبقه 2E

    طبقه 2E  دارای سالن 7000 متر مربعی بوده و مساحت خالص غرفه سازی آن حدود 4100 متر مربع است، همچنین امکانات این طبقه شامل انبار، اتاق‌های AV&IT و اتاق‌های برق، سرویس‌های بهداشتی و ... است.

     

     

    طبقه E3

    طبقه E3به صورت دو بخش مجزا از یکدیگر و در دو بال شمالی و جنوبی واقع گردیده که ضلع شمالی به کارگاه ها و سمینارهای آموزشی و سالن مذاکرات تجاری  (B2B Hall ) اختصاص یافته و در ضلع جنوبی، دفتر هماهنگی مرکز دائمی نمایشگاه های بین المللی و رویدادهای تجاری بازار بزرگ ایران واقع شده است.

    دفتر هماهنگی بال جنوبی E3
    به مساحت حدودا 1700 متر مربع و شامل دفاتر مدیریت، کارکنان، مدیا سنتر، اتاق رادیو ، رابط راه و دسترسی و پارکینگ و فضاهای پشتیبانی می باشد.

    پارکینگ/ طبقه RG
    مساحت طبقه RG  18000 متر مربع بوده که حدود 2000 متر مربع از مساحت این طبقه به لابی VIP، لابی اصلی و فضاهای پشتیبانی و خدماتی نظیر اتاق‌های هواساز اختصاص داده شده است.
    همچنین فضای لازم برای پارک 227 دستگاه خودرو در این طبقه تعبیه شده است.
    طراحی و غرفه سازی
    مرکز دائمی نمایشگاه های بین المللی و رویدادهای تجاری بازار بزرگ ایران برای اولین بار در کشور سیستم غرفه سازی مدولار-منعطف – دکوراتیو (Quick Wall) را طراحی و پیاده سازی کرده است.

     

    سالن مذاکرات تجاری

    سالن مذاکرات تجاری ( B2B Hall ) واقع در طبقهE3  (بال شمالی) به مساحت حدوداً 1700 متر مربع با فضاهایی شامل: VIP Lounge ، اتاق کنفرانس، اتاق های مذاکرات ( Meet & Talk )، اتاق سمینار، کارگاه های آموزشی و سایر فضاهای خدماتی و پشتیبانی می باشد و محل مناسبی است برای برگزاری میز گردهای کارشناسی و نشست های تخصصی.

    سایر امکانات:

    -شامل 2 آسانسور VIP،  10 آسانسور عمومی و 4 آسانسور باری

    -دارای 12 پله برقی

    -دسترسیهای زمینی و هوایی و موقعیت مکانی مرکز (دارای 4 ورودی اصلی به مجموعه، دسترسی آسان به ایستگاههای تاکسی- مترو و فرودگاههای بین المللی)

    -امکان تخصیص بیش از 10000 پارکینگ برای بازدیدکنندگان از مرکز نمایشگاهی

    -تخصیص حدود 100 رستوران و کافی شاپ محلی، ملی و بین المللی

    -در دسترس بودن سایر بخش های خدماتی، رفاهی و فرهنگی (مسجد جامع، هتل فرمونت، سوق و بازارچه سنتی، باغ کتاب، باغ ماهان، باغ دیدار، پیست یخ، فضاهای SPA، سالن های سینما، آمفی تئاتر و ...)

    -طراحی مدرن نمای مرکز نمایشگاهی (نمای شیشهای منحصر به فرد)

    -نیروهای اجرایی و عملیاتی حاضر در مجموعه (راهنمایان تردد، حراست، خدمات، آتش نشانی، HSE، تعمیرات و نگهداری)

    -تجهیزات فنی پیشرفته مجموعه (Venue Lighting/Air-Conditionin Power Audio-Visual )

     

    معرفی وبسایت مرکز دائمی نمایشگاه های بین المللی و رویدادهای تجاری بازار بزرگ ایران

    پورتال مرکز دائمی نمایشگاه های بین المللی و رویدادهای تجاری بازار بزرگ ایران به آدرس www.iranmec.ir در سال 1398 مورد بهره برداری قرار گرفت.

     این وبسایت با رویکرد اطلاع رسانی در زمینه صنعت نمایشگاهی داخلی و بین المللی، رویدادهای مختلف، معرفی امکانات مرکز و پوشش اخبار نمایشگاهی کشور راه اندازی شده است و در حال حاضر به عنوان یکی از مراجع قابل اتکا جهت استفاده مجریان، دست اندر‌کاران و علاقمندان این صنعت به‌شمار می‌رود.

    مخاطبان اصلی این وبسایت کلیه سایت داران داخلی، مجریان، غرفه سازان، اعضای اتحادیه‌ها، اصناف و تشکل‌ها، دانشجویان و اساتید دانشگاه، شرکت‌های تولیدی، خدماتی، وارداتی، صنعتی، صادراتی، توزیع کننده، تبلیغاتی، آموزشی، پشتیبانی و اطلاع رسانی و به صورت کلی همه فعالان مرتبط با این صنعت را شامل می‌شود.

    محتوای این وبسایت شامل: اهداف مرکز، امکانات وسیع بازار بزرگ ایران، اطلاعات نمایشگاه‌ها، رویدادها، نشریات تخصصی، گزارش‌ها، مقالات علمی، پروژه‌های دانشجویی، اخبار صنعت نمایشگاهی، آمار و اطلاعات، گالری تصاویر، کنفرانس‌ها، جاذبه‌های تهران، ویژه نامه‌ها، پیوند های ویژه، مصاحبه و... است.

    در پایان لازم به ذکر است، کلیه مطالب وبسایت علاوه بر زبان فارسی، به 5 زبان انگلیسی، فرانسوی و بزودی آلمانی، ترکی استانبولی و عربی قابل دسترسی است.

    فایل PDF این مطلب، منتشر شده در سی و هشتمین شماره مجله نمایشگاه را  از اینجا دریافت کنید.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت