شرکت نرم افزاری شماره یک جهان چگونه در نمایشگاه ها سرمایه گذاری می کند؟

مایکروسافت در نمایشگاه ها

عصر نمایشگاه- مقاله ای از الیزابت اینگرام با ترجمه خوارزم مدرس در ارتباط با نحوه حضور بزرگترین شرکت نرم افزاری جهان در نمایشگاه ها در سی و هشتمین شماره مجله نمایشگاه منتشر شده است. این مقاله را در متن خبر بخوانید.

مایکروسافت در نمایشگاه ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹:۰۰

    نگاهی دقیق به اینکه چگونه شرکت   IT Powerhouse Microsoft Plans زیر مجموعه مایکروسافت و به نمایندگی از این مجموعه بزرگ نرم افزاری جهان در چارچوب استراتژی نمایشگاهی خود، موارد و مراحل فعالیت ها را برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی میکند.

    طی چند سال اخیر، مایکروسافت در پنج هزار رویداد و نمایشگاه بزرگ در سراسر جهان حضور داشته یا برگزار کننده تعداد زیادی از آنها بوده است وبا توجه به پیچیده بودن و مشکل بودن فعالیت های نمایشگاهی، این رقم چالش برانگیز به نظر میرسد ولی این یک واقعیت، در شرکت مایکروسافت است. از این رویدادها 60 درصد مرتبط با رویدادهای  برند های جهان ،30 درصد  نمایشگاه های صنعتی و فرا صنعتی و 10 درصد به رویداد های شرکا و همکاران مربوط می شود. مایکروسافت تاکنون در 1500 نمایشگاه بین المللی تخصصی در ایالات متحده و سایر نقاط جهان نظیر COMDEX و CeBIT (توضیح اینکه نمایشگاه CeBIT در هانوفر در سال 2018 تعطیل شد) در آلمان مشارکت کرده و بطور متوسط در هر نمایشگاه، بین 8 تا 10 غرفه را در اختیار داشته است. مایکروسافت حد 4/ 1 درصد از درآمد سالیانه خود را که کمترین آن 37/28 میلیارد دلار در سال 2002 بوده را به نمایشگاه ها و رویداد ها اختصاص میدهد. حال سوال از سازمان های نمایشگاهی اروپا و آمریکا این است که سهم شما از این پول تا کنون چقدر بوده است؟ و سوال مهم تر اینکه : صنعت نمایشگاهی چگونه سهم خود را از بودجه بازاریابی شرکت های بزرگ محفوظ نگه میدارد یا افزایش میدهد؟
    جان برومبرگ (Jon Bromberg ) مدیر تولید رویداد های خلاق و جف سینگ ساس
    ( (Jeff Singsaas،  مدیراجرایی برگزاری و مشارکت در نمایشگاه های تجاری اعتقاد دارند که مایکروسافت از مشارکت در نمایشگاه های تجاری، اهداف ویژه ای دارد.


    ما میخواهیم خریداران کالاها و خدمات مان که در نقش بازدید کننده ظاهرمی شوند، از تکنیک های بکار رفته در کالاهایمان و ظرافت های خدماتمان آگاه شوند و دیدگاه های ویژه ای از مایکروسافت بیابند و ضمن ارتقاء برند جهانی مایکروسافت، سطح مبادلات خرد و کلان را نیز بالا ببریم. برومبرگ میگوید سینگ ساس به نمایشگاه ها به عنوان بخشی از یک سه راهی “بازاریابی، تبلیغات وبرنامه سازمان داده شده فروش” می نگرد.، فروش به گروه کثیری از بازدیدکنندگان خریدار، نقطه شیرین نمایشگاه ها میباشد. او اعتقاد دارد که بهمین دلیل است که مایکروسافت طی سال ها، استراتژی نمایشگاهی خود را بگونه ای توسعه داده که بدون هیچگونه تردیدی، موثر، قابل اعتماد و چابک است و در سال های آینده نیز اینگونه خواهد بود. در سال های گذشته، استراتژی نمایشگاهی مایکروسافت باعث شده نمایشگاه های برپا شده توسط این شرکت افزایش یابد. این خبر بسیار خوبی است. مایکرو سافت از طریق زیر مجموعه هایش، یکی از بزرگترین برگزارکنند گان نما یشگاه های بین المللی برندها و رویدادهای گوناگون به تعداد 300 مورد در سال میباشد. ولی این، همه ماجرا نیست چرا که
    این شرکت طی سال های آینده در فعالیت های فوق تخصصی نمایشگاهی به کارایی بسیار بالایی خواهد رسید. او همچنین اعتقاد دارد که نمایشگاه های تجاری کالاها و خدمات صنعتی و فرا صنعتی یعنی برگزاری نمایشگاه های تکنولوژیک قرن بیست و یکم، با کیفیت بسیار بالا به جایی خواهند رسید که کمتر فضای اجاره داده نشده داشته باشند.، این جمله بسیار زیبایی است. ما برای زودتر رسیدن به این موقعیت نمایشگاهی، چکار باید بکنیم؟

    عمومی کردن عملیات رویداد ها  
    همه ساله، بخش رویداد های مایکرو سافت مسئول برگزاری 175رویداد و نمایشگاه است در حالیکه بقیه رویدادها و نمایشگاه ها توسط دفاتر محلی برگزار میشوند. برومبرگ و سینگ ساس یک گروه 40 نفره از کارکنان نمایشگاهی تمام وقت را هدایت و رهبری می کنند و این گروه بقدری حرفه ای هستند که همه نمایشگاه ها و رویدادهایشان بدون عیب و نقص برگزار میشوند. برومبرگ میگوید " ما می کوشیم تجربیات مصرف کنند گان نهایی، مشتریان و شرکایمان را کار آمدتر کنیم. سازمان رویداد ها که اکنون به عنوان بخشی از گروه بازاریابی شرکت Corporate Marketing Group
    شناخته می شود، در سال 2000 با هدف اجرای رویداد هایی که قبلا در شرکت، برنامه ریزی شده و مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته بود، تاسیس یافت. هدف اولیه از تشکیل این سازمان، بهبود روند، کنترل هزینه و تامین منابع بود. جدا از برپایی نمایشگاه ها و رویداد ها، این سازمان موارد مهم 
    دیگری نظیر قوانین دقیق بازاریابی، روابط  عمومی، تبلیغات، آگهی ها، برندینگ، بسته بندی و تحقیق و توسعه را نیز تنظیم، ساماندهی و کنترل میکند. بصورت خلاصه اینکه، گروه رویداد ها، بخش های خلق رویداد، واحد فنی، صحنه آرایی، امور مالی و تدارکا ت را تحت مدیریت خود دارد.
    باید بپذیریم که فعالیت های نمایشگاهی و برپایی رویداد ها و برپایی نمایشگاه های تخصصی کارهایی بزرگ و در حد ظرفیت انسان های با دیدگاه ها و توانایی های مدیریتی بسیار بالا است.
    صاحب کسب و کار( business owner ) ششمین واحد مایکرو سافت را تشکیل میدهد که فعالیتش عبارت است از: تعیین اهداف، پیام هایی که باید به مخاطبان برسد، تعیین بودجه واقعی رویداد ها، نظارت بر افزایش تقاضا، عناصر بازاریابی روابط عمومی. او می گوید بعضی مواقع ما با توجه به مشکلاتی که در فعالیت های نمایشگاهی به عنوان نوعی از "مدیریت ریسک" وجود دارد و علیرغم این مشکلات که اجتناب ناپذیر است، تلاش میکنیم موفقیت فعالیت ها و نتیجه گیری ها آنگونه که همه انتظار دارند اتفاق بیفتد. و البته میکوشیم با تعیین روش های پیشرفته و اعمال کنترل های چند مرحله ای جلوی اینگونه اتفاقات ناخوش آیند را بگیریم.

    برای روشن بودن مسیر فعالیت ها، بخش رویدادها، چارتی را بنام "چرخه زندگی رویداد" طراحی کرده که مراحل مختلف روند برگزاری رویداد ها را مشخص میکند. این روند از "برنامه ریزی آغاز میگردد و سپس به مرحله اجرا، ارزشیابی و انتخاب مجدد  مورد نمایشگاهی ختم میشود.، برای تمرکز روی این نکته که هریک از چهار اقدام، چگونه مراحل عملیاتی را می گذرانند، بخش های فوق الذکر با رنگ های قرمز، آبی، سبزو زرد مشخص میشوند. در این ارتباط برومبرگ و سینگ ساس قادر هستند در کوتاه ترین زمان ممکن تشخیص دهند کدام قسمت احتیاج به بازبینی و اصلاح دارد. برومبرگ همچنین میگوید که مایکروسافت در گذشته در بخش های اجرا و ارزشیابی خیلی  خوب کار نکرده، بهمین دلیل ارزشیابی در رنگ قرمز و اجرا در رنگ زرد قرار میگیرند. و با توجه به پیشرفتی که در همه بخش ها صورت گرفته، این بخش ها در رنگ سبز قرار دارند.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت