با امضای تفاهم نامه سه جانبه، نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب به عنوان زیرساخت ملی برای توسعه صادرات مطرح می‌شود

عصر نمایشگاه- کمیسیون صادرات اتاق ایران، کنفدراسیون صادرات و نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب تفاهم‌نامه همکاری را با هدف توسعه فعالیت‌های نمایشگاهی در شهر آفتاب امضا می‌کنند. قرار است در قالب این تفاهم‌نامه نیز شورای راهبردی بین این سه بخش تشکیل شود.

با امضای تفاهم نامه سه جانبه، نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب به عنوان زیرساخت ملی برای توسعه صادرات مطرح می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل نمایشگاه شهرآفتاب، صبح امروز جلسه ای کمیسیون صادرات اتاق ایران، کنفدراسیون صادرات و نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شد. قرار است به زودی تفاهم‌نامه‌ای هم بین کمیسیون صادرات اتاق ایران، کنفدراسیون صادرات و نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب امضا شود.

    در ابتدای این جلسه جمشید نفر، رئیس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه بنا به دستور وزیر محترم جناب آقای مدرس خیابانی، از نمایشگاه شهرآفتاب بازدیدی داشتیم، اظهار داشت:  زمان برنامه ریزی برای بازدید از نمایشگاه شهرآفتاب، یکی از پیشکسوتان عرصه صادرات و اقتصاد کشور تمایلی برای حضور در این مجموعه نداشت و گفت صرفا به خاطر شما می آیم، اما زمان بازدید، از امکانات موجود در نمایشگاه شهرآفتاب حیرت زده شد و  عنوان کرد که این مجموعه باید به عنوان زیرساخت ملی برای توسعه صادرات کشور مطرح شود.

    وی افزود: نمایشگاه شهرآفتاب با فکر و برنامه ساخته شده است و می تواند در شرایط حال حاضر کشور به توسعه صادرات کمک شایان توجهی داشته باشد.

    این فعال اقتصادی امکانات موجود در سایت نمایشگاهی شهر آفتاب را از جمله زیرساخت‌های ملی برای صادرات عنوان کرد و از توافق با هیات مدیره نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و تشکیل کمیته راهبردی در راستای تفاهم‌های انجام شده بین کمیسیون صادرات اتاق ایران و کنفدراسیون صادرات، خبر داد.

    ⚡️نمایشگاه شهرآفتاب مکانی مناسب برای معرفی تولیدات کشور در سطح جهانی است

    در ادامه این جلسه، محمدرئوف قادری مدیرعامل مجموعه نمایشگاه شهرآفتاب، با اشاره به اینکه شهرآفتاب متعلق به بازرگانان و فعالین اقتصادی است، بیان کرد: متاسفانه در چند دهه گذشته  نتوانستیم آنطور که باید و شاید، تواناییهای اقتصادی کشور را با آن سابقه فرهنگی، تاریخی به دنیا معرفی کنیم و به نظر بنده نمایشگاه ها می توانند این مشکل را برطرف کنند.

    وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در راه معرفی تولیدات کشور در مجامع بین المللی در گذشته، نبود مجتمع های نمایشگاهی استاندارد با متد روز در سطح کشور بود، گفت: تجهیز نبودن مجتمع های نمایشگاهی کشور با امکانات روز، عدم ظرفیت توسعه به دلیل کمبود زمین، ترافیک و مشکلات زیست محیطی از مهمترین مشکلات سایتهای نمایشگاهی به ویژه در پایتخت است که با استفاده مناسب از مرکز نمایشگاهی شهرآفتاب این مشکلات می تواند برطرف شود.

    مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب با اشاره به تعیین استراتژیهای سه گانه برای شهرآفتاب، عنوان کرد: مطالعات منطقه آزاد شهرآفتاب انجام شده است و کار در مراحل پایان خود برای ارائه به مجلس محترم شورای اسلامی است.

    قادری با بیان اینکه خوشبختانه فردی آگاه، مدبر و توانا در راس وزارتخانه صنعت معدن و تجارت قرار گرفته است، گفت: از جناب آقای مدرس خیابانی تشکر می کنم. که در معنای واقعی به فکر جهش تولید و رشد اقتصادی کشور و همچنین رونق بخشی به مجموعه نمایشگاه شهرآفتاب است.

    ⚡️ایجاد منطقه آزاد در شهرآفتاب پیگیری شود

    محمد خزاعی سفیر سابق ایران در سازمان ملل و استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه این جلسه  با بیان اینکه نمایشگاه ها می توانند نقش مهمی در توسعه صادرات کشور داشته باشند، اظهار داشت: نمایشگاه از دو منظر بر توسعه صادرات  تاثیر مثبت دارد، یکی امکانات مناسب برای برگزاری و دیگری شرایط مناسب برای مذاکرات بازرگانی خارجی است.

    وی با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری در شهرآفتاب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: از آقای قادری بخاطر تلاش های صورت گرفته در این زمینه تشکر می کنم و این اقدام، اقدام  بسیار مهمی است که باید از سوی دولت و مجلس پیگیری شود زیرا  شرایط مطلوب برای توسعه صادرات را فراهم می کند.

    ⚡️شهرآفتاب یک ثروت ملی است

    سید محمدرضا مرتضوی رئیس خانه صنعت تهران نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به اینکه شهرآفتاب یک ثروت ملی است، گفت: در بازدید از نمایشگاه شهرآفتاب متوجه شدم که  امکانات سخت افزاری، نرم افزاری، نوع تفکر و نگاه مدیران این مجموعه ، طراحی درست سالنهای نمایشگاهی، عدم وجود نقاط ضعف دیگر مجموعه های نمایشگاهی در این مجموعه، فضاها و اتاقهای بسیار متعدد برای برگزاری نشستهای مختلف تجاری و موارد بسیار دیگر، شرایط بسیار مناسبی برای انجام کارهای بزرگ در این مجموعه را فراهم کرده است.

    وی افزود: امکانات خوبی هم در اتاق ایران وجود دارد که همکاری بین الطرفین می تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند و کمیسیون صادرات، کنفدراسیون و شهرآفتاب باید هرچه سریعتر همکاری خود را در اجرا نیز شروع کنند.

    کامبیز معتمد وزیری معاون نمایشگاهی شهرآفتاب نیز در ادامه جلسه مطرح کرد: نشستها و برنامه ریزیهای لازم برای ایجاد کمیته راهبردی در روزهای آینده صورت می گیرد و امیدواریم با خروج از شرایط بحران کرونا، کار اجرایی نیز آغاز شود.

    در پایان جلسه دیگر روسای کمیسیونهای اتاق بازرگانی ایران با اشاره به امکانات منحصر به فرد نمایشگاه شهرآفتاب آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام کردند.

    گفتنی است در این جلسه روسای کمیسیونهای صنعت، انرژی،کشاورزی، گردشگری و انجمنهای صنایع شیرینی و شکلات، صنایع لبنیات، خانه صنعت ایران، خانه صنعت تهران و دبیر کل اتاق بازرگانی بین المللی به عنوان میهمان ویژه حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت