به مناسبت هفته گرامیداشت محیط زیست ؛

افتتاح نخستین نمایشگاه عکس محیط زیست و حیات وحش در دانشگاه آزاد اندیمشک

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه عکس محیط زیست و حیات وحش به مناسبت هفته گرامیداشت محیط زیست به همت کانون رسانه‌ای شهید آوینی و کانون فرهنگی محیط زیست دانشگاه آزاد واحد اندیمشک افتتاح شد.

افتتاح نخستین نمایشگاه عکس محیط زیست و حیات وحش در دانشگاه آزاد اندیمشک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از دانشجو ، نخستین نمایشگاه عکس محیط زیست و حیات وحش به مناسبت هفته گرامیداشت محیط زیست به همت کانون رسانه‌ای شهید آوینی و کانون فرهنگی محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک و با حضو معاون دانشجویی- فرهنگی این واحد دانشگاهی افتتاح شد.

    گفتنی است ، در این نمایشگاه 100 قطعه عکس زیبا با موضوعات طبیعت، پوشش گیاهی و جانوری، مراتع، کوچ عشایر و حیات وحش شهرستان که از سوی دانشجویان واحد، عکاسی شده بود در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

    مدیراجرایی این نمایشگاه با بیان اینکه باید به محیط‌ زیست شهرستان و به‌ویژه گونه‌های کمیاب و در معرض انقراض حیوانات و گیاهان بومی توجه شود، گفت: «با گذشت حدود یک دهه از تلاش محققان موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، برای شناسایی و ثبت درختان کهنسال کشور به‌ عنوان یکی از اندوخته‌های ارزشمند و ژنتیکی کشور، هنوز هم درختان بی‌شمار هستند که تاکنون هیچ محققی پرده از کهنسال آنها برنداشته است.

    آرش حیدری افزود: «زرین درخت اندیمشک از جمله درختان کهنسال و منحصر به‌ فردی است که تنها 16 اصله از آن در این شهرستان باقی‌مانده است، براساس شواهد قدمت این درختان به حدود 800 سال می‌رسد اما تاکنون تلاشی برای ثبت آن در فهرست آثار طبیعی ملی کشور صورت نگرفته است. این درختان دارای گل‌های شیپوری زردرنگ و طلایی، با برگی شبیه درخت انار و تنه‌ای مانند بید هستند و تا 12 متر بلندی دارند. بر اساس برخی شواهد ظاهراً درگذشته از زرین درخت برای زینت کاخ پادشاهان استفاده شده است.»

    این نمایشگاه به مدت یک هفته برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از تصاویر این نمایشگاه دیدن کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت