موسسه فرهنگی هنری صبا ؛

برگزاری نمایشگاه خوشنویسی «سر نی» در نگارخانه خیال

عصر نمایشگاه- موسسه فرهنگی هنری صبا نمایشگاه خوشنویسی «سِرّ نی» از جلوه های کلام وحی به روایت و کتابت منوچهر نوح سرشت را برپا می‌کند.

برگزاری نمایشگاه خوشنویسی «سر نی» در نگارخانه خیال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایلنا ، «سرّ نی» که روز دوشنبه 24 خردادماه ساعت 11 صبح در نگارخانه خیال این مجموعه با حضور عموم علاقه‌مندان گشایش می‌یابد حاصل فعالیت‌های 10 ساله منوچهر نوح سرشت است که بیش از 70 اثر در قالب نستعلیق و در گرایش‌های متنوعی از کتیبه،‌ کتابت و چلیپا را به نمایش می‌گذارد.

    آثار این مجموعه به مضامین قرآنی و آیات وحی و سپس اشعار بزرگان سخن در ایران اختصاص دارد. یکی از وی‍‍ژگی های مهم این نمایشگاه عرضه برگ‌هایی چند از کتابت کامل قرآن کریم به خط نستعلیق توسط هنرمند است که در آینده نزدیک با عنوان «قرآن ثمین» به جامعه هنری و عموم مردم ایران در قالب پروژه‌ای ملی معرفی خواهد شد. این قرآن محصول شش سال کار پیوسته این هنرمند است و پس از قرآن کتابت شده توسط مرحوم سید حسن میرخانی دومین قرآن کتابت شده کامل به خط نستعلیق در ایران به شمار می‌رود.

    مراسم گشایش «سرّ نی» شاهد رخداد دیگری نیز خواهد بود و آن رونمایی اوراقی از نفیس‌ترین گنجینه‌های تاریخ یکصدساله خوشنویسی معاصر ایران به خط بزرگانی چون سید حسن میرخانی،‌ سید حسین میرخانی،‌ حسن زرین خط،‌ علی اکبر کاوه و استادانی چون غلامحسین امیرخانی،‌ کیخسرو خروش و مرحوم عبدا... فرادی که متعلق به مجموعه شخصی هنرمند بوده و برای نخستین بار در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

    منوچهر نوح سرشت دارای مدرک دکترای هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد و درجه استادی انجمن خوشنویسان است و نزدیک به سه دهه سابقه تدریس و حضور فعال در نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی خوشنویسی را در کارنامه خود دارد.

    نمایشگاه «سرّ نی» تا 12 تیرماه به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه طالقانی، فرهنگستان هنر، رواق هنر، نگارخانه خیال برپاست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت