پیشگیری از مشکلات قبل از امضای قرارداد

عصر نمایشگاه- این مطلب را که درباره حضور موفق در یک نمایشگاه است با یک داستان آموزنده شروع می‌کنم: چند سال پیش من و خانواده‌ام در تکاپوی نقل مکان به یک شهر جدید بودیم و بخش سخت کار، فروش خانه قدیمی و خرید یک خانه در شهر جدید بود. طبق معمول این پروسه هرگز آنطور که به نظر می‌رسد ساده نبود و خیلی طول کشید.

پیشگیری از مشکلات قبل از امضای قرارداد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، وقتی که به موعد مقرر تحویل گرفتن خانه جدید نزدیک می‌شدیم، به نظر می‌رسید که موانع و مشکلات یکی پس از دیگری سر راه ما قرار می‌گیرند. سخت‌ترین مشکل زمانی فرا رسید که پای امضای قرارداد نشستیم.
    بنا به دلایل نامشخصی بررسی دوره‌ای وجود موریانه‌ها انجام نشده بود. مشاور املاک به ما اطمینان داد که این صرفا یک بازدید مختصر است که به‌راحتی قابل انجام است و قول داد که در اسرع وقت این کار را انجام دهد.
      خوشبختانه همسرم همراه من بود و فورا به من یادآوری کرد که اگر ما قرارداد را امضا کنیم و خانه را بخریم و سپس موریانه‌ای در خانه پیدا شود، موضوع دیگر مربوط به ما خواهد بود و نه مالک قبلی و این مشکل ما خواهد نه مشکل آنها.
    به توصیه همسرم ما فرآیند امضای قرارداد را به پس از آماده شدن گزارش وجود موریانه‌ها موکول کردیم. به این ترتیب تمام کارهای امضای قرارداد به بعد موکول شد و کمیسیون مشاور املاک نیز به تاخیر افتاد و کارشناس دفع موریانه نیز کار خود را شروع کرد.
    خوشبختانه هیچ موریانه‌ای در خانه پیدا نشد و ما فورا قرارداد را بستیم.
    اما این داستان که می‌توانست به فاجعه‌ای تبدیل شود به یک موضوع مهم که سالانه تمام نمایشگاه‌داران با آن روبه‌رو هستند، اشاره دارد. ما همه‌ساله قراردادهایی را امضا می‌کنیم؛ ممکن است این قرارداد برای خرید یک خانه، دریافت یک وام یا اجاره یک فضای نمایشگاهی باشد و مطمئنا بهترین زمان برای اجتناب از هرگونه شک و شبهه‌ای قبل از امضای قرارداد است نه پس از آن. این قضیه به ویژه در مورد اجاره فضا در نمایشگاه‌ها صدق می‌کند. ما معمولا برای اجاره غرفه تحت فشار قرار می‌گیریم که در مورد فضا تصمیم‌گیری و قرارداد امضا کنیم و گاهی اوقات ممکن است در جریان یک جلسه 5دقیقه‌ای در نمایشگاه امسال مجبور به تصمیم‌گیری درباره غرفه نمایشگاه سال بعد شویم. چطور می‌توان مطمئن شد فضایی که در این زمان بسیار کوتاه قصد اجاره آن را داریم بهترین غرفه ممکن خواهد بود؟ در اینجا چند توصیه را در این زمینه ذکر می‌کنیم:
      1-زود شروع کنید: هیچ وقت برای جمع‌آوری اطلاعات لازم برای گرفتن تصمیم‌های خوب تا دقیقه 90 معطل نکنید.
      2-با مسئول برگزاری صحبت کنید: اطلاعات نمایشگاه، حاضران، رقبا و غیره را زمانی که آنها از برنامه‌های شما مطمئن نشده‌اند، دریافت کنید تا ابتکار عمل دست شما باشد.
    3-نظرات خود را بیان کنید: اگر با نحوه برگزاری نمایشگاه مشکلی دارید، زمان بیان آن قبل از امضای قرارداد است. آیا خواهان ساعات فروش بیشتر، درگیری کمتر با جلسات یا تغییرات دیگر هستید؟ اکنون زمان بیان آنها است.
     ‌4- فرصت خود را به درستی بسنجید: با اطلاعاتی که از سوی برگزارکننده دریافت می‌کنید، بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که دقیقا سرمایه‌گذاری شما باید چه میزان باشد. هرگز یک نمایشگاه را بدون مذاکره اولیه با برگزارکنندگان برای پی بردن به مشکلات احتمالی لغو نکنید.
      5-هوشمندانه خرج کنید: آیا قصد دارید بودجه کمتری را روی یک فضای نمایشگاهی صرف کنید و در عوض روی بازاریابی قبل نمایشگاه سرمایه‌گذاری کنید؟ اگر به درستی اهدافی را که به دنبالش هستید شناسایی کنید، می‌توانید با اجرای یک کمپین برجسته قبل از نمایشگاه که شما را به اهدافی که به دنبالش هستید می‌رساند، از یک موقعیت بد خلاص شوید.  
      6-صبور باشید: تغییر رخ داده و اگر شما بخواهید، دوباره رخ خواهد داد. دیر یا زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد.
      7-رئیس باشید: هیچ‌گاه زمانی که می‌دانید اوضاع در آینده بهتر خواهد شد، به شرایط موجود راضی نشوید. هرچه بیشتر بیاموزید و بهترین الگوهای این صنعت را دنبال کنید، برای تبدیل‌شدن به عامل تغییر بهتر آماده هستید. هیچ گاه این مسئولیت مهم را نادیده نگیرید.
    اگر آماده شوید و برای مواجهه با مشکلات آماده باشید، می‌توانید در زمان درست اعمال نفوذ کنید و مطمئن شوید که موریانه‌های این صنعت قبل از اینکه سراغ شما بیایند، از شرشان خلاص
    شده‌اید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت