اولین‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی

عصر نمایشگاه- همیشه شنیدن داستان «اولین‌ها» برای آدم‌ها جالب بوده است. آنها معمولا نشان‌دهنده تلاش بشر برای بهبود زندگی و ساختن دنیایی بهتر هستند. به طور مثال، اولین خودرویی که ساخته شد، اولین هواپیمایی که به پرواز درآمد، وسیله‌ای که برای اولین بار صدای انسان را از جایی به جای دیگر منتقل کرد و... هر یک داستان جالبی دارند. در نمایشگاه‌های تجاری و رویدادهای نمایشگاهی نیز «اولین‌ها» جایگاه ویژه‌ای دارند، به طوری که بسیاری از نوآوری‌ها و اختراع‌ها برای نخستین بار در نمایشگاه‌ها عرضه شده‌اند.

اولین‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، در این مطلب به معرفی تعدادی از این «اولین‌ها» در نمایشگاه‌های قدیمی می‌پردازیم.

    دنیای کوچکی است
    در نمایشگاه سالانه سرگرمی کالیفرنیا در لس‌آنجلس که در سال 1958 برگزار شد، اندازه نمونه‌های همه چیز از هواپیما گرفته تا قایق و اتومبیل توجه شرکت‌کنندگان را به خود جلب کرد. این اشیای کوچک شامل چرخ و فلک از نمایشگاه بین‌المللی شیکاگو 1893 و برج ایفل از نمایشگاه جهانی 1889 پاریس بود. این سازه‌ها متشکل از 25 هزار تا 30 هزار خلال دندان بود و با وجود قطع کوچک، دارای امکانات مدرن سرگرم کننده مثل یک ضبط صوت، پخش صدای HI-FI و رادیو با موج‌های AM-FM در یک مجموعه واحد بودند.

    روزهای آینده گذشته
    نمایشگاه بین‌المللی کالاهای مصرفی الکترونیکی (CES) اولین بار در نیویورک در سال 1967 برگزار شد و بعد در سال 1971 به شیکاگو نقل مکان کرد. در سال 1977 نمایشگاه دیگری در لاس‌وگاس برگزار شد. از آن زمان تا سال 1997 نمایشگاه 2 بار در سال یعنی زمستان و تابستان در لاس‌وگاس برگزار می‌شود. در عکس نمایشگاه تابستانی سال 1978 در شیکاگو نشان داده شده است. میزان بازدیدکنندگان از 17500 نفر در سال اول به حدود 150 هزار نفر در سال 2014 رشد داشت. این نمایشگاه به عنوان سکوی پرش برای فناوری‌های مختل‌کننده زندگی روزمره مانند ویدئو، رادیو ماهواره‌ای، بلو‌ری دیسک، ضبط ویدئویی دیجیتال، ایکس‌باکس، تبلت‌ها، نوت‌بوک و بیشتر عمل کرده است.

    پیچ و ولت‌ها
    در نمایشگاه جهانی کلمبیایی سال 1893 شیکاگو، هیچ نوری روشن‌تر از نورهای توماس ادیسون و نیکولا تسلا نبود که با یکدیگر در روشنایی برق ساختمانی به ابعاد 265 در 200 فوت مربع رقابت می‌کردند. دو مخترع، شرکت‌کنندگان را با نمایش نورهایی با انرژی بالا شوکه کردند. تسلا از سیم پیچ خود به نام اپینیموس برای عبور 250 هزار ولت برق از بدن خود استفاده کرد که جرقه درخشانی به اندازه روشنایی یک رعد و برق نمایش می‌داد. نمایش ادیسون نیز درخشان کردن یک برج به بلندی 82 پا توسط 1000 پوند لامپ رشته‌ای درخشان از طریق 5000 منشور بود.

    تماس هشداری
    از زمانی که الکساندر گراهام بل به سال 1876 تلفن را در «نمایشگاه سده فیلادلفیا» معرفی کرد، شرکت‌های مخابراتی این وسیله ارتباطی را در نمایشگاه‌های بین‌المللی، نمایشگاه‌های تجاری و نمایشگاه‌های داخلی معرفی و عرضه می‌کردند، از جمله شرکت تلفن بل نورث وسترن در سال 1957 در نمایشگاه ایالتی مینه‌سوتا مطابق تصویری که مشاهده می‌کنید، محصولات خود را در معرض نمایش گذاشت. اواخر دهه 1950، در حدود 76 درصد از خانواده‌ها یک شماره تلفن داشتند و بازار در حال رشد و رونق بود و شرکت‌های مخابراتی، مصرف‌کنندگان را به اضافه کردن بیشتر تلفن در خانه‌های خود ترغیب می‌کردند. در سال 1970، تعداد تلفن‌ها در ایالات متحده آمریکا حدود 60 درصد از هر هزار نفر بود.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت