اعضای شورای اسلامی شهر تهران طی نامه‌ای از رئیس‌جمهور‌خواستند ؛

درخواست ممنوعیت برگزاری همه نمایشگاه‌ها در تهران

عصر نمایشگاه- ‌اعضای شورای اسلامی شهر تهران طی نامه‌ای از رئیس‌جمهور‌خواستند به همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط دستور دهد‌ تا تمام نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شود.

درخواست ممنوعیت برگزاری همه نمایشگاه‌ها در تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از  ایرنا ، رضا تقی‌پور، سخنگوی شورای شهر تهران گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها در مصلی و اتوبان شهید چمران با معضلات و مشکلات بسیاری همراه بود، ضمن اینکه اساسا برگزاری نمایشگاه‌هایی نظیر مبل و لوستر در‌شأن مصلای تهران نبود.

    وی با اشاره به اینکه خودش از نزدیک با مشکلات ترافیکی و زیست‌محیطی ناشی از برگزاری نمایشگاه در اتوبان چمران آشناست گفت: هربار که نمایشگاهی دراین محل برگزار می‌شد ناچار برای فرار از تراکم ترافیک و آلودگی‌های زیست‌محیطی صبح‌های زود ازخانه خارج می‌شدیم و شب‌ها نیز دیرهنگام برمی‌گشتیم.

    این معضلات به گفته تقی پور فقط محدوده اطراف بزرگراه چمران را درگیر نمی‌کرد و دامنه آن تا شعاع دوردست هم کشیده می‌شد.
    وی انتقال نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی به شهر آفتاب را راه‌حلی برای آزادی تهران از شر اینگونه آسیب‌ها و معضلات دانست و گفت:‌ پیشنهاد دیروز شورای شهر به رئیس‌جمهور هم به این دلیل بود که با توجه به امکانات فراهم شده در شهر آفتاب اعم از فضای پارک به میزان لازم، تأمین وسایل حمل ونقل عمومی به‌ویژه مترو، فراهم بودن دسترسی‌های مناسب بزرگراهی، نزدیکی به فرودگاه امام(ره)، وجود هتل‌های 5ستاره در جوار فرودگاه، برخورداری ازسالن‌های مسقف استاندارد و سایر امکانات زیرساختی، تفریحی و خدماتی ازاین پس به کلیه مسئولین برگزاری نمایشگاه‌ها، سازمان توسعه صادرات و وزارت بازرگانی دستور داده شود که نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تنها در شهر آفتاب برگزار شود.

    به گفته سخنگوی شورای شهر تهران قطعا نیاز به تکمیل امکانات زیرساختی در شهر آفتاب وجود دارد. بنابراین در برنامه 5ساله دوم به شهرداری تکلیف شده که از روش BOT و مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی برای ادامه طرح توسعه شهر آفتاب استفاده کند. وی حتی از احتمال قوی استقبال هتل‌های زنجیره‌ای خارجی برای سرمایه‌گذاری در شهر آفتاب سخن گفت.
    یکی از اعضای کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران نیزبر لزوم توجه به شهر آفتاب تأکید کرد.

    اسماعیل دوستی با بیان اینکه انتقال نمایشگاه از سئول به شهر آفتاب نیاز به مصوبه دارد، گفت: مدیریت شهری باید برای جلب موافقت دولت پیگیری‌های لازم را انجام دهد.
    محمدمهدی تندگویان، نایب‌رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران هم در‌ نشست علمی- تخصصی ساماندهی فضاهای نمایشگاهی شهر تهران گفت: شهر آفتاب یک سایت کاملا تخصصی با زیرساخت‌های نمایشگاهی است و امیدواریم شاهد برگزاری نمایشگاه در هیچ جای شهر تهران نباشیم.

    برگزاری نمایشگاه کتاب در مجموعه شهرآفتاب که اردیبهشت امسال روی داد، از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مورد تقدیر قرار گرفت.
    علی لاریجانی در مراسم اختتامیه بیست و نهمین نمایشگاه کتاب، راه اندازی شهرآفتاب را کار بزرگی دانست که با همت عالی انجام شده است. علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اظهار داشت: قبلا نمایشگاه‌ها در سئول و مصلی برگزار می‌شد و جایگاه مناسبی نداشتیم.

    میزبانی شایسته از بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور
    ‌کار ساخت مجموعه شهر آفتاب از ابتدای سال 90آغاز شد و دراردیبهشت‌ماه امسال کار خود را با برگزاری بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب آغاز کرد و با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه شد تا جایی که در هر 6.5 دقیقه، بیش از 2 هزار مسافر و در هر ساعت، 9قطار بیش از 18هزار مسافر را به «شهر آفتاب» منتقل کردند.

    150دستگاه تاکسی نیز از 8مسیر، شهروندان را به مجموعه «شهر آفتاب» منتقل می‌کردند و 50دستگاه تاکسی نیز برای انجام خدمات دربستی در این مجموعه حضور داشتند. درکنار همه اینها در داخل نمایشگاه نیز 100دستگاه وَن و 50دستگاه شاتل برقی برای جا به جایی بازدید‌ کنندگان از محل پارکینگ‌های نمایشگاه و ایستگاه متروی «شهر آفتاب» به بخش‌ها و قسمت‌‌های مختلف نمایشگاه پیش‌بینی شده بود.

    فراهم بودن انواع زیرساخت‌های خدماتی، تفریحی و حمل و نقلی باعث شد تا یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی کشور در اردیبهشت‌ماه گذشته رقم بخورد و یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مدیران فرهنگی، ناشران و اهالی رسانه که قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب بابت کم شدن مخاطبان نمایشگاه ابراز نگرانی می‌کردند، برطرف شود.

    شهر آفتاب کجاست؟
    پروژه مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب در جنوب شهر تهران در زمینی به مساحت 138هکتار در مجاورت مرقد مطهر امام خمینی (ره) و به فاصله اندکی از فرودگاه امام خمینی (ره) در مسیر اتوبان تهران - قم واقع شده است.

    مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب از 3 بخش اصلی نمایشگاه‌ها، محور چهارباغ به‌عنوان یک محور شهری محل گذران اوقات فراغت و مجموعه‌های وابسته شامل مرکز تجارت، مرکز همایش‌ها، هتل‌ها، ساختمان‌های اداری، پارکینگ‌ها و... تشکیل شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت