برگزاری پنل تخصصی حفاری، تحریم، پسا تحریم

عصر نمایشگاه- در سومین روز کاری نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان، پنل تخصصی حفاری، تحریم، پسا تحریم در سالن همایش نمایشگاه های بین المللی خوزستان در اهواز برگزار شد

برگزاری پنل تخصصی حفاری، تحریم، پسا تحریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر نمایشگاه » به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران ، در این همایش که از سوی مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت برنامه ریزی و اجرا شد، جمعی از متخصصان و کارشناسان صنعت نفت، دانشجویان دانشگاه ها، نمایندگان شرکت های دانش بنیان و سازندگان تجهیزات صنعت نفت حضور داشتند.

    در این نشست تخصصی که به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد، مهندس محمد رضا تاکایدی قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و دکتر بابک مختاری رئیس پارک علم و فناوری خوزستان به سوالات طرح شده پاسخ دادند.

    تاکایدی در سخنانی با بیان اینکه تحریم ها از ابتدای پیروزی انقلاب وجود داشته، گفت: این تحریمها در یک دهه گذشته شدت گرفت، با این حال با پشتکار و همت کارکنان صنعت نفت و حفاری و با بهره گیری از توانمندی های سازندگان و صنعتگران داخلی چرخه تولید به حرکت خود ادامه داده و هیچکاه متوقف نشد.

    وی افزود: در حالی که در بدو تاسیس شرکت ملی حفاری ایران تعداد دکل های حفاری 6 دستگاه بود، امروز این تعداد به  75 دستگاه فعال خشکی و دریایی افزایش یافته است.

    قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، اظهار کرد: هم اکنون 60 درصد از بازار حفاری کشور در اختیار این شرکت و 40 درصد توسط شرکت های بخش خصوصی داخلی اداره می شود.

    تاکایدی با اشاره به توفیقات به دست آمده در راستای بومی سازی قطعات و تجهیزات صنعت حفاری در یک دهه گذشته، گفت: در این مدت حدود 20 هزار قطعه و تجهیز اساسی این صنعت ساخت داخل و به تولید انبوه رسیده است.

    در این همایش رئیس پارک علم و فناوری خوزستان نیز با اشاره نقش این مجموعه در ایجاد تعامل میان صنعت و دانشگاه و تلفیق علم و تجربه، گفت: تاسیس شرکت های دانش بنیان یکی از دستاوردهای حاصل از این هم افزایی است.

    بابک مختاری به همکاری نزدیک پارک علم و فناوری خوزستان با شرکت ملی حفاری اشاره داشت و افزود: شرکت ملی حفاری ایران یک شرکت تکنولوژی محور است و در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات مربوط به این صنعت همکاری بسیار خوبی با شرکت های دانش بنیان داشته است به طوریکه در زمان حاضر در 10 دانشگاه دفاتر علمی راه اندازی کرده است.

    وی اظهار کرد: در ارزیابی ها شرکت های دانش بنیان به دو دسته تقسیم می شوند که یک دسته شامل شرکت هایی هستند که در 10 سال گذشته به ارتقاء سطح علمی و افزایش کیفیت تولیدات توجه جدی داشتند که این دسته می توانند در فضای پسا تحریم در بازار منطقه ای حضور داشته باشند و دسته دیگر نیاز به برنامه ریزی، تقویت دارند تا جایگاه خود را حفظ و ارتقاء بخشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت