برپایی نخستین مسجد قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

عصر نمایشگاه- نخستین مسجد قرآنی نمایشگاه‌های قرآن و عترت مشهد در نمایشگاه یازدهم برپا می‌شود.

برپایی نخستین مسجد قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از باشگاه خبرنگاران، مسؤول غرفه مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان برپایی غرفه این مرکز در «یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس»، گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان برای اولین بار در نمایشگاه‌های قرآن و عترت مشهد اقدام به برپایی اولین مسجد در نمایشگاه یازدهم کرد.

    حجت‌الاسلام محمد اسماعیلی افزود: معمولاً در نمایشگاه‌های قرآن، محصولات و آثار مرتبط با قرآن به نمایش گذاشته و مردم از آن استفاده می‌کنند اما همواره خلأ وجود یک مسجد با رویکرد قرآنی در نمایشگاه احساس می‌شد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اولین مسجد قرآنی با مساحت 300 مترمربع در سالن فردوسی، ورودی شماره یک برپا می‌شود.

    وی با بیان این‌که هر شب نماز جماعت مغرب و عشاء در این مسجد برگزار می‌شود، اظهار کرد: هدف اصلی برپایی این غرفه و اقامه نماز جماعت در محیط نمایشگاه، تقویت فضای معنوی و روحانی حاکم بر این نمایشگاه است.

    مسؤول غرفه مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان پیرامون برنامه‌های این غرفه در نمایشگاه یازدهم، عنوان کرد: برگزاری هر شب نماز مغرب و عشاء به‌صورت جماعت توسط علماء و اساتید حوزه علمیه و ارائه آخرین محصولات و کتب منتشرشده از سوی این مرکز، از جمله برنامه‌های غرفه مرکز رسیدگی به امور مساجد است.

    حجت‌الاسلام اسماعیلی اضافه کرد: برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم توسط قاریان بین‌المللی قرآن همچون حمید شاکر نژاد، محمدجواد پناهی، محمدجواد کاشفی و رضا عابدین زاده، از دیگر برنامه‌های غرفه در نمایشگاه به شمار می‌رود.

    وی یادآور شد: این غرفه دارای بخش‌های دیگری از جمله بخش آموزش و پژوهش است که در آن آخرین کُتب چاپ‌شده، نشریات، دستاوردهای ائمه جماعات و تابلوی محتوایی رواق معرفت برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می‌شود.

    گفتنی است، یازدهمین نمایشگاه قران و عترت مشهد مقدس از 26 خرداد تا 2 تیرماه 1395 مصادف با 9 تا 16 ماه مبارک رمضان 1437 هجری قمری از ساعت 18 الی 23 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه ( http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت