واکنش حسین زاده به تمدید ممنوعیت برگزاری نمایشگاه ها

عصر نمایشگاه- رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه: «ما نمی خواهیم به صورت هیجانی تصمیم گیری کنیم و کاملا مطیع ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.» تاکید کرد: «تاکنون نامه ای برای عدم برگزاری نمایشگاه به دستمان نرسیده است.»

واکنش حسین زاده به تمدید ممنوعیت برگزاری نمایشگاه ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا ایران، بهمن حسین زاده در گفتگویی و در واکنش به اظهارات دکتر زالی فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران مبنی بر ممنوعیت برگزاری هر نوع نمایشگاه و تجمعات در تهران تا پایان هفته آینده، گفت: « ما نمی خواهیم به صورت هیجانی تصمیم گیری کنیم و کاملا مطیع ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. تاکنون نامه ای برای عدم برگزاری نمایشگاه به دستمان نرسیده است. متاسفانه این ویروس همه گیر شده ولی ما نمی توانیم چرخ اقتصاد و صنعت و اصناف را متوقف کنیم. خود وزارت بهداشت و مسوولین کشور و کل دنیا هم به این مسئله اذعان دارند.»

    وی ادامه داد: « ما باید پروتکل هایی در این ارتباط تنظیم کنیم و با رعایت کردن این پروتکل ها بتوانیم با این ویرووس مبارزه کنیم و فعالیت خود را هم همچنان ادامه دهیم به همین منظور ما 4 پروتکل نوشتیم که با حضور پزشکان،‌هلال احمر، مسوولین و متخصصین حوزه صنعت نمایشگاه این پروتکل ها تدوین شده است. این پروتکل ها شامل پروتکل غرفه سازی ، پروتکل بازدیدکنندگان، پروتکل مشارکت کنندگان و پروتکل سایت داران است. این پروتکل ها را به وزارت بهداشت فرستادیم که متخصصین وزارت بهداشت این پروتکل ها را بررسی کردند و در تیرماه به تایید وزارت بهداشت رسیده است و دکتر رییسی معاون بهداشت وزیر بهداشت این پروتکل ها را به کل کشور ابلاغ کردند و به بنده هم نامه زدند که به کل نمایشگاه های کشور پروتکل ها را اعلام کنم.»

    دکتر حسین زاده گفت: « در نمایشگاهی که قرار است برگزار شود ما 65 هکتار فضا داریم که 13 و نیم هکتار آن فضای سبز است. ما این فضاها را گندزایی و ضدعفونی کردیم. 40 سالن داریم که ورود و خروج هر سالنی را گیت گذاشته ایم و ضدعفونی کننده های دست را در دسترس قرار داده ایم و از لحظه ورود افرادی که وارد نمایشگاه می شوند تب سنجی می شوند باید ماسک داشته باشند. همزمان با برگزاری هر نمایشگاه فضا را مجددا ضدعفونی می کنیم. اجرای این پروتکل ها میلیاردها تومان برای ما هزینه داشته است.»

    وی در ادامه گفت: « سالن های نمایشگاه استاندارد هستند و ارتفاع سالن های ما بیش از 7 متر است و فضا بسیار بزرگ است. از سوی کارگروه امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا تایید شد که نمایشگاه های تخصصی با حضور افراد متخصص و بدون حضور افراد عادی برگزار شود. همزمان با برگزاری نمایشگاه پخش آنلاین از طریق شبکه های مجازی و شبکه های تلویزیونی را داریم. تاکنون سه نمایشگاه برگزار کردیم که کل بازدیدکنندگان ما 600 نفر هم نشده است و فقط متخصصین با کارت دعوت آمدند.»

    وی گفت: «متاسفانه یکی از خبرنگاران صدا و سیما با شیطنت در مصاحبه ای با دکتر زالی از برگزاری نمایشگاه با 600 غرفه خبر داده بود این در حالی است که در هیچکدام از نمایشگاه های ما این تعداد غرفه نداشته ایم. یک نمایشگاه به نام ایران کلین و مواد ضدعفونی و بهداشتی داریم که در کل130 الی 150 شرکت برای 16 هزار مترمربع غرفه دارند که اگر این تعداد شرکت را بر 16 هزار متر مربع فضا تقسیم کنیم هر شرکتی 106 متر فضا برای غرفه خود دارد و فاصله ها رعایت می شود در حالی که فاصله اجتماعی بین افراد 2 متر در نظر گرفته شده است.نمایشگاه مانند بازار سرپوشیده نیست و اصلا تجمع اتفاق نمی افتد. ما کاملا نظارت داریم. حتی بازدیدکننده ها از تعداد کادر ما کمتر هستند. از 150 شرکت اگر به طور میانگین هر شرکت دو غرفه دار داشته باشد 300 نفر در سالن ها حضور دارند که اگر 700 نفر هم بازدیدکننده داشته باشند حدود هزار بازدیدکننده در طول 4 روز به نمایشگاه مراجعه می کنند.»

    وی گفت: « اگر یک سالن ما 6 هزار متر باشد برای هر نفر حداقل 20 متر فاصله گذاری وجود دارد البته بازدیدکننده ای هم وجود ندارد در روزهای عادی هم بازدید کننده عادی از نمایشگاه های تخصصی ما وجود نداشتند. نمایشگاه های ما مانند نمایشگاه های بهاره نیست که جمعیت زیادی به آن مراجعه کنند و تنها تعداد محدودی از متخصصین با کارت دعوت می آیند و ورود مردم عادی را ممنوع کردیم.»

    وی تاکید کرد: « در حال حاضر آیا بازار تهران یا پاساژها در این یک هفته محدودیت های کرونایی تعطیل شده است؟ در سال جهش تولید ما به تولیدکنندگان رونق می دهیم اگر ما نمایشگاه را تعطیل کنیم چه کسی در سال جهش تولید می خواهد به تولید رونق دهد؟ چه کسی می خواهد زحمات صنعت را در سال جهش تولید نشان دهد و بتواند رونق اقتصادی ایجاد کند؟ ضمن اینکه باید گفت در نمایشگاه هیچ همایش و سمیناری برگزار نمی شود و تنها درحد تبادل دانش و تکنولوژی است.»

    وی در پایان گفت: «امسال اولین نمایشگاه در24 خرداد ماه جاری با عنوان جهش تولید و دستاوردهای مبارزه با کرونا برگزار شد. نزدیک به 190 شرکت در این نمایشگاه حضور داشتند و عمدتا شرکت های دانش بنیان بودند. اگر یادتان باشد یک زمانی در ابتدای شیوع کرونا حتی لباس گان مخصوص کادر درمان بخش کرونا را نداشتیم که خوشبختانه توسط شرکت های دانش بنیان تولید شد و این نمایشگاه برای نشان دادن تلاش های این شرکت ها ضمن ادای احترام به کادر درمان بود.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت