لغو برگزاری نمایشگاها تا اطلاع ثانوی؛

شرکت نمایشگاههای بین المللی: بدون تحقیق تعطیل شدیم

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی با اشاره به لغو برگزاری نمایشگاهها تا اطلاع ثانوی و برقراری وضعیت قرمز در تهران اظهار داشت: استاندار قول حل مشکل را تا ۱۰ روز آینده داده است.

شرکت نمایشگاههای بین المللی: بدون تحقیق تعطیل شدیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، شروع مرحله دوم شیوع ویروس کرونا در این روزها باعث شده تهران در برای نخستین بار در وضعیت قرمز قرار بگیرد، در مقابل نیز محدودیت های فعالیتی برای برخی صنوف، از سوی ستاد ملی کرونا تعیین شد.

    هفته گذشته نیز نمایشگاه بین المللی تهران که فعالیت خود را از 24خردادماه با مجوز ستاد ملی کرونا، شروع کرده بود، تا اطلاع ثانوی با دستور زالی معاون وزیر بهداشت، تعطیل شد.

    بهمن حسین زاده درباره دلیل تعطیلی موقت  نمایشگاه بین المللی اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی از 24 خرداد ماه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا فعالیت خود را از سر گرفت ولی مشروط به اینکه این نمایشگاهها باید بدون حضور عموم مردم و تنها برای متخصصان هر حوزه برگزار شود.

    وی با اشاره به اینکه قبل از شروع فعالیت نمایشگاهها، 4 پروتکل را تدوین و پس از تأیید وزارت بهداشت، به استانها ابلاغ شد، گفت: با توجه به اینکه این پروتکل ها هزینه های زیادی برای ما داشت، ولی به منظور همکاری با ستاد ملی کرونا و همچنین  ادامه فعالیت نمایشگاه، این کار را انجام دادیم.

    مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی با بیان این که در این مدت سه نمایشگاه برگزار شد که تنها افراد متخصص و با دعوتنامه اجازه ورود داشتند، خاطر نشان کرد: شرکت نمایشگاه های بین المللی با داشتن 40 سالن و 13.5 هکتار وسعت، توانست تمام پروتکل ها و فاصله اجتماعی را برگزار کند. حتی قبل از برگزاری هر نمایشگاه جلسات هماهنگی برگزار و از وزارت بهداشت نیز یک نفر دعوت می شد تا  پیشنهادات برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه، ارایه شود.

    حسین زاده تصریح کرد: متاسفانه هفته گذشته یکی از خبرنگاران با شیطنت کاری، طی مصاحبه با ارائه اطلاعات نادرست به آقای زالی  از برگزاری نمایشگاه شوینده با 500 شرکت باعث شد که وی دستور تعطیلی نمایشگاه ها را اعلام کند. این اتفاق در حالی رخ داد که ایشان بدون بازدید و تحقیق نسبت به برگزاری نمایشگاه و اینکه آیا اطلاعاتی که این خبرنگار ارائه کرده است یا خیر،این تصمیم را اعلام کردند.

    وی با بیان اینکه چندبار از مسئولان وزارت بهداشت دعوت کردیم که در زمان برگزاری نمایشگاه حضور داشته باشند تا از وضعیت و رعایت پروتکل بهداشتی بازدید کنند، افزود: قرار بود هفته گذشته نمایشگاه شوینده و مواد ضد عفونی با حضور 130 تا 150  شرکت برگزار شود، که روز قبل از شروع نمایشگاه، طی نامه ای دستور تعطیلی نمایشگاه تا اطلاع ثانوی به ما اعلام شد.

    این مقام مسئول خاطر نشان کرد: نمایشگاه هایی که برگزار شد تنها برای افراد متخصص بوده و همه کارها برای برگزاری نمایشگاه شوینده انجام شده بود و حدود 20 میلیاردتومان هزینه برای غرفه سازی از سوی شرکتها صرف شده بود که به دلیل تعطیلی، سالنها پلمپ شده و منتظر نظر مسئولان هستیم.

    حسین زاده  گفت: صنعت نمایشگاهی با 33 هزار شاغل و کارگران روزمزد، و همچنین وسعت زیاد و رعایت فاصله اجتماعی 20  متری هر فرد در سالن ها، نیازمند همکاری بیشتر مسئولان است و از آنها خواهش می کنیم که  حتما در نمایشگاه حضورداشته باشندتا از نزدیک با روند برمزاری نمایشگاه مطلع شوند.

    وی در پایان گفت: چهارشنبه گذشته ( 8  مرداد ماه) با استاندار تهران در کارگروه امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا جلسه ای برگزار و قرار شد طی 10 روز آینده این مشکل حل شود.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت