مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد

فعالیت ۷۰۰ غرفه در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به ثبت‌نام بیش از هزار متقاضی برای حضور در یازدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، گفت: از این بین با حضور ۷۰۰ غرفه موافقت شد؛ ضمن اینکه ۳۲ کمیته اجرایی مسئولیت ساماندهی نمایشگاه را برعهده دارند.

فعالیت ۷۰۰ غرفه در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، سید سعید سرابی در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت مشهد ضمن خیر مقدم به خادمان، فعالان، قاریان، حافظان قرآن کریم و علاقه‌مندان به ساحت مقدس و نورانی قرآن و عترت، یاد و خاطره دو قرآنی از دست رفته محسن حاجی‌حسنی‌کارگر و حمیدرضا عباسی را گرامی داشت.

    وی با بیان اینکه شهید حاجی‌حسنی‌کارگر، قاری نخبه قرآن کریم سال گذشته در مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به تلاوت آیاتی چند از کلام الله کریم پرداخت و نمایشگاه دهم قرآن مشهد با تلاوت زیبای این قاری برجسته آغاز شد،اظهار داشت:متأسفانه در حادثه تلخ منا که غم و اندوه آن از ذهن و روح ایرانیان، شیعیان و مسلمانان خارج نمی‌شود ما عزیزان زیادی را از دست دادیم که از جمله می‌توان به شهادت این مهاجر الی‌ الله اشاره کرد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین سال گذشته حمیدرضا عباسی، قاری بین‌المللی و استاد قرآن کریم را از دست دادیم، بسیار تلخ است که این عزیزان در بین ما نیستند، اما خوشبختانه چشمه ‌جوشان فعالیت‌های عرصه قرآنی با وجود خادمان قرآنی همواره روشن بوده و می‌جوشد لذا راه این افراد را ادامه خواهند داد.

    وی با اشاره به ثبت‌نام بیش از هزار متقاضی برای حضور در یازدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، اظهار کرد: از این بین با حضور 700 غرفه موافقت شد؛ ضمن اینکه 32 کمیته اجرایی مسئولیت ساماندهی نمایشگاه را برعهده دارند که در قالب 26 بخش در حال برگزاری است.

    سرابی تاکید کرد: در نمایشگاه یازدهم سعی شده به موضوعات روز همچون اقتصاد مقاومتی که شعار سال بوده و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد، سبک زندگی اسلامی، ایرانی و قرآنی، شهدای مدافع حرم و محور مقاومت اسلامی منطقه و حادثه منا به صورت خاص و ویژه بپردازیم.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در این راستا نمایشگاهی با محیطی مفرح در فضایی قرآنی و معنوی آماده شده‌، به گونه‌ای ‌که علاقه‌مندان به قرآن و عترت در قالب تمام اقشار جامعه بتوانند به صورت کامل از ظرفیت‌های نمایشگاهی بهره‌مند شوند.

    وی ادامه داد: دستگاه‌های گوناگون همچون حوزه علمیه، مرکز رسیدگی به امور مساجد، آستان قدس رضوی و ... مسئولیت بخش‌های تخصصی را برعهده گرفته و برای اقشار مختلف جامعه برنامه‌های ویژه و خاص تدارک دیده شده است.

    سرابی مشهد را ام‌القرا کشورهای اسلامی عنوان کرد و گفت: مشهد قطب قرآنی جهان اسلام بوده که به لحاظ کمیت و کیفیت آنچه در مشهد ارائه می‌شود با هیچ شهر و کشور دیگری قابل مقایسه نیست.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در جلسه‌ای که در خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم، ایشان فرمودند مشهد از نظر فعالیت‌های قرآنی قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست، قطعا افتخار این نمایشگاه حضور خادمان و فعالان قرآن بوده که این رخداد بین‌المللی و بزرگ را رقم می‌زند.

    سرابی تأکید کرد: امسال به لطف و عنایت خدای متعال و همکاری مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف یکی از جلوه‌های فعالیت‌های قرآنی استان به نمایش در آمده که نشان‌گر تعامل و همکاری ارگان‌ها و نهادهای گوناگون در امر برگزاری نمایشگاه است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، با بیان اینکه خوشبختانه همه مدیران دستگاه‌های مختلف ارادت خاصی نسبت به ساحت مقدس قرآن  و انجام فعالیت‌هایی در این حوزه دارند، عنوان کرد: مجموعه نمایشگاه بین‌المللی بدون هیچ چشم داشتی در اختیار ستاد برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد قرار دارد.

    وی به حضور و همکاری شهرداری مشهد در امر برپایی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد اشاره کرد و گفت: شهرداری همه ساله همراهی ارزنده‌ای در امر برگزاری نمایشگاه قرآن مشهد دارد، از همین رو در امر تبلیغات شهری که برعهده معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بوده، جلوه‌های ویژه‌ای از تبلیغات شهری را شاهد هستیم.

    سرابی حضور ویژه آستان قدس رضوی را نیز از دیگر ویژگی‌های نمایشگاه یازدهم عنوان کرد و گفت: خوشبختانه امسال توفیق حضور در محضر تولیت آستان قدس رضوی داشتیم که با عنایت این بزرگوار نماینده این مجموعه در ستاد نمایشگاه قرآن مشهد معرفی شد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در نمایشگاه یازدهم حضور بسیار کیفی و اثرگذار کامل مجموعه آستان قدس رضوی به صورت محسوس احساس می‌شود، به گونه‌ای که بخش عترت و ولایت برعهده این مجموعه بوده و این بخش را با جلوه‌های هنری ارائه می‌کنند.

    وی در ادامه حضور جهاد دانشگاهی واحد مشهد را در امر برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد را بسیار پررنگ و مناسب عنوان کرد و گفت: حضور جهاد دانشگاهی در این دوره برپایی نمایشگاه انسجامی را در بخش نمایشگاهی به وجود آورده است.

    سرابی تصریح کرد: همچنین جامعةالمصطفی(ص) العالمیة نیز مسئولیت بخش قرآن و فرهنگ اسلامی نمایشگاه قرآن و عترت را برعهده دارد؛ امید است با همکاری و مساعدت مجموعه رسانه ملی نسبت به ساحت مقدس قرآن، امسال شاهد جلوه‌های ویژه از عطر قرآن کریم در رسانه‌ها تجلی یابد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به درنظر گرفتن کمیته محتوایی در نمایشگاه قرآن و عترت اشاره و ابراز کرد: امسال این کمیته در ستاد برگزاری نمایشگاه فعال شده که در حوزه محتوا و ایجاد نوآوری در ساحت قرآن، ارزیابی و نظرسنجی‌ فعالیت می‌کند.

    وی اضافه کرد: ارزیابی صورت گرفته برای یازدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت مشهد تجاربی را در دست ما قرار می‌دهد که دست‌مایه‌ای برای گام دوازدهم نمایشگاه که مقارن با مشهد 2017 یعنی پایتخت فرهنگ اسلامی خواهد بود.

    سرابی افزود: امید است بتوانیم از مجموعه تجارب کمیته محتوایی بهره‌مند شده و نمایشگاه قرآن در سال آینده در مشهد 2017 به صورت فاخر و بین‌المللی نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن و عترت مشهد یکی از رخدادهای مهم قرآنی کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: این نمایشگاه به اذعان بسیاری از مسئولان قرآنی عالی رتبه کشور بهترین نمایشگاه قرآنی است که در نظام جمهوری اسلامی ایران برپا می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت