همزمان با پانزدهم ماه مبارک رمضان انجام می شود

برگزاری پنجمین نمایشگاه «قرآن و عترت» در البرز

عصر نمایشگاه- مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: همزمان با پانزدهم ماه مبارک رمضان پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت استان البرز با جانمایی ۸۱ غرفه در بخش های مختلف قرآنی برگزار می شود.

برگزاری پنجمین نمایشگاه «قرآن و عترت» در البرز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، سیدموسی حسینی کاشانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که پیش از ظهر روز یکشنبه برگزار شد، اظهار کرد: برنامه های اداره کل ارشاد البرز طبق برنامه ریزی از پیش تعیین شده انجام می گیرد.

    برگزاری نخستین جشنواره موسیقی البرز در تیرماه

    وی با بیان اینکه جشنواره موسیقی البرز برای نخستین بار در تیرماه سال جاری به همت انجمن موسیقی ایران برگزار می شود، افزود: دومین سالانه نگارگری، بزرگداشت در روز قلم و هفته فرهنگ و هنر همچنین نمایشگاه عکس و کاریکاتور با موضوع اعتیاد در تیرماه امسال در سطح استان البرز برگزار می شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: سعی شده برنامه های اداره کل ارشاد البرز در گستره استانی و موضوعات مختلف برگزار شود همچنین باید به این نکته نیز اذعان داشت که خوشبتانه بیش از 90 درصد برنامه های این مجموعه اجرایی شده است.

    وی تصریح کرد: همزمان با پانزدهم ماه مبارک رمضان پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت استان البرز با جانمایی 81 غرفه در بخش های مختلف قرآنی برگزار می شود.

    جانمایی غرفه های نمایشگاه قرآن و عترت در البرز

    حسینی کاشانی گفت: تمامی استان های کشور به سه بخش تقسیم شدند تا هر ده استان ملزم به برگزاری برنامه های خاص قرآنی باشند به همین جهت برگزاری طرح ملی آیات «بخش عکس قرآنی» به استان البرز واگذار شده است.

    وی با بیان اینکه بر اساس این تقسیم بندی 20 استان دیگر در کشور موظف هستند در دو بخش نمایشگاه قرآن و عترت و جشن رمضان (هفته قرآن و عترت) برنامه های خود را اجرایی کنند، افزود: علی رغم اینکه برپایی نمایشگاه قرآن و عترت به استان البرز واگذار نشده بود اما با همت استانی این مهم اجرا می شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تاکید بر اینکه 15 غرفه از مجموع 81 غرفه در نظر گرفته شده برای نمایشگاه قرآن و عترت به بخش کتاب های قرآنی اختصاص داده شده است، گفت: در این بین 4 غرفه مختص به حوزه کودک، 14 غرفه به دستگاه های اجرایی استان، 22 غرفه به آثار مکتوب، 17 غرفه به سبک زندگی اسلامی و قرآنی، 6 غرفه به حوزه دیجیتال و نرم افزار قرآنی و 2 غرفه به مشاوره اختصاص داده شده است.

    برگزاری 50 مسابقه قرآنی در هر شب نمایشگاه قرآن

    وی بیان کرد:  4 غرفه به آثار فاخر قرآنی و 12 غرفه به قاب و پوستر قرآنی در این دوره از نمایگشاه قرآن و عترت که بنا است از 1 لغایت 6 تیرماه برگزار شود، تخصیص داده شده است.

    وی با بیان اینکه رونمایی از انیمیشن با موضوع سبک زندگی ایرانی- اسلامی در هفدهم ماه مبارک رمضان انجام می شود، تصریح کرد: 18 مجوز موسسه قرآن و عترت با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی البرز آماده شده است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به برگزاری 50 مسابقه قرآنی در هرشب نمایشگاه قرآن و عترت البرز، خاطرنشان کرد: در این هفته شاهد حضور مفاخر قرآنی نظیر سیدمحمدحسین طباطبایی در استان خواهیم بود.

    وجود 350 کانون فرهنگی هنری در البرز

    حسینی کاشانی با اشاره به اینکه از شب سوم لغایت ششم تیرماه برگزاری مراسم تعزیه در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت استان البرز انجام می شود، تصریح کرد: با تامین اعتبار مورد نیاز طرح تعویض قرآن های فرسوده برای مراجعه کنندگان به این نمایشگاه انجام می شود.

    وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز  و کانون های فرهنگی هنری در ایام تابستان به منظور غنی سازی اوقات فراغت، افزود: 350 کانون فرهنگی هنری در البرز وجود دارد که برای این بخش 800 میلیون اعتبار در نظر گرفته شده است.

    وی در پایان با تاکید بر اینکه در ایام تعطیلات تابستان برگزاری 360 کلاس اوقات فراغت در بخش های مختلف در دستور کار قرار دارد، گفت: امید است بتوان با تکیه بر توانمندی های استان نسبت به غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با جدیت بیشتری نسبت به سنوات گذشته وارد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت