با همت ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان ؛

نمونه کاشی و سنگ های حرم ائمه معصومین(ع) در نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان

عصر نمایشگاه- در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان، با همت ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، چندین نمونه از کاشی ها، سنگ ها و آینه کاری حرم ائمه معصومین(ع) در عراق و سوریه به نمایش گذاشته شده است.

نمونه کاشی و سنگ های حرم ائمه معصومین(ع) در نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، عبدالعلی کلاه کج، مسئول غرفه ستاد بازسازی عتبات عالیان خوزستان در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان، با اشاره فعالیت های این ستاد در نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه چندین نمونه از کاشی ها، سنگ ها و آینه کاری حرم ائمه معصومین(ع) در عراق و سوریه به نمایش گذاشته شده است.

    وی با بیان اینکه تکه هایی از سنگ های گنبد و کاشی های حرم حضرت زینب(س) که بر اثر اصابت خمپاره توسط تکفیری ها آسیب دیده بودند در نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است، اضافه کرد: در حال حاضر حرم حضرت زینب(س) با کمک نذورات مردمی کاملا بازسازی و ترمیم شده است.

    وی خاک حرمین عسکریین(ع) و کاشی ها و سنگ کار شده در حرم حضرت ابوالفضل(ع) نیز در این نمایشگاه نمایش داده شده است، افزود: قطعه ای از آینه کاری سقف و سنگ های قدیمی حرم امام حسین(ع) که نزدیک مزار ایشان بود و بعد از نصب ضریح جدا شدند نیز در معرض نمایش قرار داده ایم.

    کلاه کج، با اشاره به پروژه های مهم ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، عنوان کرد: در حال حاضر گنبد حرم علوی(ع)، صحن حضرت فاطمه(س)، بازسازی حرم حضرت زینب(س) را در دست اجرا داریم و پیش از این نیز ایوان طلای امام علی(ع) و درب های حرمین عسکریین(ع) را به اتمام رساندیم.

    وی با بیان اینکه پروژه ایوان طلای امام علی(ع) با هزینه 12 میلیارد و 500 میلیون تومان پایان یافت و گنبد حرم علوی نیز باید ظرف 18 ماه ترمیم و بازسازی شود، ابراز کرد: 100 کیلو طلا برای مرمت این گنبد نیاز بود که از نذورات مردم عراق تهیه شده و هر خشت گنبد نیز 500 هزار تومان است که به صورت نقد و اقساط دریافت می شود.

    وی با اشاره به اینکه به پروژه درب های حرمین عسکریین(ع)، اظهار کرد: پنج درب حرمین عسکریین(ع) با کمک نذورات مردم خوزستان و یک درب نیز با کمک مردم گیلان در خوزستان ساخته شد که با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس ستاد بازسازی عتبات استان در حرم نصب شدند.

    وی با اشاره به ساخت صحن حضرت فاطمه(س) در جوار مرقد امام علی(ع)، سهم خوزستان از این پروژه را 2 هزار مترمربع دانست که هر متر مربع مبلغ سه میلیون تومان هزینه دارد و خاطر نشان کرد: بازسازی حرم حضرت زینب(س) در سوریه نیز در حال انجام است.

    خادم ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، ادامه داد: برای بازسازی حرم حضرت زینب(س) نیروهای متخصص در گروه های 30 نفره برای مدت 40 روز در سوریه به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند و همچنین گروه های 28 نفره نیز برای مدت 30 روز جهت بازسازی حرم امام علی(ع) مشغول به کار هستند.

    وی به ساخت زائرسرا در عراق اشاره کرد و اذعان داشت: این پروژه یک طرح ملی است و همه استان ها در آن مشارکت دارند و سهم خوزستان از این پروژه 2 هزار متر مربع است و در حال حاضر طبقه اول این زائرسرا با مساحت 222 هزار متر مربع زیربنا ساخته شده است.

    کلاه کج، با بیان اینکه سفت کاری و ظریف کاری این زائرسرا در حال انجام است که هزینه بالایی دارد، عنوان کرد: هر مترمربع این پروژه سه میلیون تومان در نظر گرفته شده که سهم خوزستان از این طرح ملی 6 میلیارد تومان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت