محدودیت ساعت‌کار نمایشگاه حجاب و عفاف در مصلی امام خمینی(ره)

عصر نمایشگاه- نمایشگاه عفاف و حجاب در حالی هم اکنون در مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است که تنوع محصولات و فضای رقابتی میان تولید کنندگان از نقاط قوت نمایشگاه است اما بسیاری از بازدیدکنندگان از محدودیت ساعت کار نمایشگاه انتقاد دارند.

محدودیت ساعت‌کار نمایشگاه حجاب و عفاف در مصلی امام خمینی(ره)
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، امسال نیز همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان بر طبق روال هر سال علاقه‌مندان به عفاف و حجاب بانوان منتظر بودند تا بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن کار خود را آغاز کند چرا که این نمایشگاه وعده دیدار فعالان و طرفداران حوزه مد و لباس شده است و عده‌ای هر سال خرید‌های خود را از این نمایشگاه انجام می‌دهند و معتقد هستند جامع بودن محصولات عفاف و حجاب در نمایشگاه باعث می شود تا بتوانیم ضمن دیدن الگوها و نمونه‌های جدیدی از محصولات عفاف و حجاب خرید‌های خود را نیز بر اساس نیازهایمان انجام دهیم.

    امسال نیز این نمایشگاه و فروشگاه از 24 خرداد ماه کار خود را آغاز کرد و مانند هر نمایشگاه دیگری منتقدان و علاقه‌مندان خاص خود را دارد، افزایش تعداد غرفه‌هایی که محصولات عفاف و حجاب را ارائه می‌دهند و تخصصی‌تر شدن نمایشگاه و ارائه محصولات متنوع و ایجاد فضای رقابتی در میان تولید کنندگان از جمله نقاط قوت این نمایشگاه است که بسیاری از بازدیدکنندگان به آن اذعان دارند.

    اما در این میان وقتی با تعدادی از غرفه‌داران صحبت می‌کنیم که می‌گویند: متأسفانه هیچگونه تبلیغاتی از زمان آغاز این نمایشگاه با توجه به اینکه زودتر از افتتاح رسمی نمایشگاه آن آغاز به کار کرد وجود نداشت و مردم از برگزاری این نمایشگاه اطلاع نداشتند و در چند روز اول تقریبا بازدیدکننده‌ای نبود.

    یکی دیگر از غرفه‌داران نیز در مورد ساعت کار این نمایشگاه گفت: ساعت آغاز به کار نمایشگاه از ساعت 18 تا 23 اعلام شده است که با نزدیک شدن به ساعت اذان و نماز تازه بازدیدها آغاز می‌شود و تا ساعت 20 نمایشگاه تقریبا خلوت است بعد از اذان هم به مدت یک ساعت مردم مشغول نماز و افطار می‌شوند و طبیعتا بازهم در نمایشگاه نیستند و از ساعت 22 همین که مقداری تعداد بازدیدکنندگان افزایش پیدا می‌کند رأس ساعت 23 برق‌ها خاموش می‌شود.

    از یکی از خانم‌هایی که مسئول غرفه‌‌ فروش انواع مختلف چادر و سرپوش است در مورد قیمت محصولات سؤال می‌کنم، او با بیان اینکه بر اساس اعلامی که به ما شده است باید قیمت‌های محصولاتمان 30 درصد نسبت به بازار تفاوت داشته باشد و ما نیز این موضوع را در برخی از محصولاتمان رعایت کردیم اما رقابتی که در اینجا وجود دارد باعث شده است تا قیمت‌ها خود به خود برای به دست آوردن مشتری‌های بیشتر شکسته شود.

    وی ادامه داد: هم اکنون کمترین قیمت ما مربوط به چادرهای رنگی و چادر نماز است که از 50 تومان آغاز می‌شود و گرانترین چادر هم 350 هزار تومان است که وارداتی است.

    در مورد سرپوش‌ها وانواع روسری‌هایی که در آنجا به فروش می‌رسد، نیز گفت: تمام روسری‌ها ایرانی است و قیمت‌های انها نسبت به بازار واقعا ارزان‌تر شده است تا امتیازی باشد برای افرادی که از این نمایشگاه محصولات مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند.

    او در مورد متوسط فروش روزانه خود می‌گوید در روزهای اول که فروش کمی داشتیم در این روزها تقریبا شبی 500 هزار تومان فروش داریم که مقدار زیادی نیست و اگر ساعت بازدید تا ساعت 24 افزایش پیدا کند حتما استقبال بیشتر می‌شود.

    مریم حیدری از مشتریانی که چادری را سر کرده و قصد خرید آن را دارد، گفت: من هر سال چادرها و محصولات حجابی را که لازم دارم از نمایشگاه عفاف و حجاب خرید می‌کنم و تا کنون نیز در تمام نمایشگاه‌های عفاف و حجاب در مصلی و باغ موزه دفاع مقدس رفته‌ام اگر بخواهم مقایسه‌ای داشته باشم نسبت به بازار باید بگویم چندان تفاوتی میان قیمت‌ها وجود ندارد و اینجا نیز اجناسی که کیفیت‌های بالایی دارند قیمت‌هایشان بالاست و اجناس با کیفیت پایین‌تر قیمت‌های متوسط رو به پایین دارند.

    وی افزود: همیشه انتظار داریم در اینگونه از نمایشگاه‌ها قیمت‌ها پایین‌تر باشد اما خود بنده به عنوان کسی که در زمینه پارچه و دوخت سررشته‌ای دارم باید بگویم نباید با این نمایشگاه‌ها مانند نمایشگاه‌های بهاره برخورد شود و باید به سمت تخصصی‌تر شدن و رقابتی تر شدن برود تا تولیدکنندگان مشتریان خود را به قیمت ارائه محصولات با کیفیت به دست بیاورند و نه صرفا به دلیل قیمت‌های پایین.

    احسانه عیوضی با اشاره به غرفه دوخت رایگان چادر می‌گوید: دوخت رایگان چادر یکی از مشوق‌هایی است که افرادی که به چادر نیاز دارند را ترغیب می‌کند از این نمایشگاه خرید کنند و یکی از نقاط قوت نمایشگاه محسوب می‌شود که در مقایسه با سال گذشته که باید چند ساعت برای دوخت چادر منتظر می‌ماندیم امسال شرایط بهتر شده است و 10 خانم در غرفه دوخت رایگان کار دوخت چادر را انجام می‌دهند.

    عاطفه مرادی دانشجوی رشته روانشناسی در مود تنوع محصولات نمایشگاه گفت: محصولات متنوع و بسیار خوبی در نمایشگاه عرضه شده است که نسبت به سال گذشته نشان از افزایش رقابت میان تولیدکنندگان است از سوی دیگر در حالیکه با تأکیدات انجام شده برای رونق تولید ملی و استفاده از محصولات داخلی در بسیاری از غرفه‌ها محصولاتی عرضه می‌شود که ایرانی نیستند به عنوان مثال در غرفه‌های فروش پارچه‌های چادری بیشتر پارچه‌ها خارجی هستند البته دوخت ایرانی است.

    یکی دیگر از بازدیدکنندگان که محصولات زیادی را خرید کرده است با ابراز رضایت از برگزاری این نمایشگاه گفت: بنده از شهرری به این نمایشگاه آمده ام و هم قیمت‌ها بسیار مناسب است و هم کیفیت محصولات عرضه شده راضی کننده است و امیدواریم این گونه نمایشگاه‌ها در طول سال چند دوره برگزار شود.

    یکی دیگر از غرفه‌داران که پیراهن و پوشاک مردانه را به نمایشگاه آورده است، می‌گوید: سال گذشته تعداد غرفه‌هایی که لباس‌های مردانه را عرضه‌ می‌کردند بیشتر بود اما امسال با استقبال مواجه نشد.

    وی افزود: سال گذشته شاهد بودم چند دختر بچه خردسالی که همراه والدین خود به نمایشگاه آمده بودند در این نمایشگاه چادری شدند و در حالیکه با بلوز و شلوار آمده بودند با حجاب کامل و سرکردن چادر از نمایشگاه رفتند که امسال نیز شاهد این موضوع بودیم بنابراین تأثیر این نمایشگاه در فرهنگ سازی را نباید نادیده گرفت.

    از جمله ویژگی‌های خوب نمایشگاه عفاف و حجاب امسال برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی است که از جمله این کارگاه‌ها، بررسی حجاب از دیدگان دانشمندان اروپایی، پیشینه حجاب در ادیان، دوخت‌های تزیینی «رحل، جانماز و چادر نماز و ...»، دوخت چادر، ماهیت هنر اسلامی، دوخت جانماز چرمی از جمله موضوعات دوره‌ةای آموزشی در این نمایشگاه است که از روز 30 خرداد آغاز شده است و تا 5 تیرماه ادامه خواهد داشت.

    همچنین در این نمایشگاه بخشی به مهد کودک اختصاص پیدا کرده است که خانواده‌ها می‌توانند در ساعت بازدید از نمایشگاه فرزندان خود را به این غرفه بسپارند و در این مدت کودکان فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌‌دهند از جمله آشنایی با شرایط روزه‌ داری، کشیدن نقاشی، آشنایی با غذاهای قرآنی و در انتها از آنها عکس یادگاری گرفته می‌‌شود.

    امیدواریم مسئولان برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب با اهتمام در برگزاری دوره‌های مستمر و تلاش برای از بین بردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت این نمایشگاه گام‌های مؤثری را در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بردارند به گونه‌ای که تمام اقشار جامعه با هر سلیقه‌ و سطح درآمدی بتوانند محصولات مورد نیاز خود را از این نمایشگاه خریداری کنند و به فستیوالی تبدیل شود که تأثیری ماندگار در فرهنگ کشور داشته باشد.

    بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن کریم از پنجم ماه مبارک رمضان کار خود را آغاز کرده است و تا بیست و دوم ماه رمضان از ساعت 18 تا 23 در مصلی امام خمینی(ره) پذیرای بازدیدکنندگان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت