جای خالی گردشگران در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد در حالی به پله‌ پایانی خود نزدیک شد که عنوان «بین‌الملل» را به یدک می‌کشد اما جای خالی گردشگران در آن احساس می‌شود.

جای خالی گردشگران در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایکنا ، مشهدالرضا، به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی، سالانه زائران بی‌شماری را از نقاط مختلف دنیا میزبانی می‌کند و گردشگران و توریست‌هایی را در خود جای می‌دهد؛ تفاوتی نمی‌کند تقویم چه روزی را نشان دهد، مشهد همیشه پر از محبان و دلباختگانی است که از اقصی نقاط دنیا، عازم تکه‌ای از بهشت می‌شوند.

    یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد نیز امسال همزمان با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن، برگزار شده و در روز پایانی خود قرار دارد؛ در حالی که این دوره رو به اتمام است که جای خالی گردشگران احساس می‌شود.

    بازدید از نمایشگاه، جزو برنامه‌های سفر زائران است؟!

    جدا از اینکه نمایشگاهی که عنوان بین‌المللی را با خود به همراه دارد، آیا واقعا در خور این عنوان برگزار می‌شود یا خیر!؛ این سؤال مطرح است تا چه میزان بستر حضور گردشگران و توریست‌ها به این نمایشگاه مهیا شده و تا چه اندازه تبلیغات در راستای اطلاع‌رسانی این برنامه و معرفی آن در فرودگاه، راه‌آهن و... صورت گرفته است.
    مسافرانی که از نقاط مختلف جهان در مشهد مقدس حاضر می‌شوند، آیا ساعاتی از طول سفر خود را نیز به حضور در نمایشگاه قرآنی اختصاص داده‌اند؟؛ در حالی که بسیاری از این مسافران، برای حضور در امکان تفریحی و تجارتی و استخرهای سرپوشیده، برنامه دارند.
    از همین رو تماسی با حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و دبیر یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد داشتیم تا دریابیم علت این امر، کاستی و تبلیغات محدود بوده یا کم‌لطفی گردشگران و توریست‌ها به نمایشگاه بین‌المللی قرآن.

    حضور زائران خارجی باهماهنگی کمیته‌های بین‌الملل

    حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب عنوان کرد: در غرفه جامعةالمصطفی(ص) العالمیة مشهد از ملیت‌های مختلف و در سازمان فرهنگ و ارتباطات از شورای افغان مقیم مشهد حضور پیدا می‌کنند.

    وی افزود: بخش بین‌الملل که مدیریت آن بر عهده جامعةالمصطفی(ص) و سازمان فرهنگ و ارتباطات است، میهمانانی را دعوت کرده و برنامه دارند که از جمله آن می‌توان به برنامه خطه خورشید که با همکاری شبکه جام جم برگزار می‌شود، اشاره کرد؛ همچنین این شبکه تلویزیونی کلیه برنامه‌های بخش بین‌الملل را پوشش می‌دهند که در طول روز یک بار پخش و دو بار بازپخش دارد.

    دبیر یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد در خصوص تبیلغات نمایشگاه عنوان کرد: پوسترهای اطلاعیه تبلیغات در سطح شهر، روی اتوبوس‌ها و ... نصب شده است و در شبکه رادیویی و شبکه استانی هم تبلیغات و پخش تیزر نمایشگاه، انجام می‌شود.

    وی در خصوص انجام تبلیغات در فرودگاه و راه آهن و... و در مکان‌‌هایی این چنینی برای اطلاع گردشگران و توریست‌ها، ابراز کرد: من هنوز فرودگاه را نرفته‌ام، تا بیینم در آنجا هم تبلیغات شده یا نه اما به طور کلی خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته استقبال مردم از نمایشگاه دو برابر شده است.

    وی به تبلیغات این دوره از نمایشگاه قرآن مشهد برای گردشگران اشاره کرد و گفت: زائران خارجی در این نمایشگاه حضور دارند ولی حضورشان با هماهنگی جامعة المصطفی(ص) و سازمان فرهنگی و ارتباطات است.

    نمایشگاه بین‌المللی قرآن امسال هم با تمامی نقاط قوت و کاستی‌ها، به پله پایانی خود نزدیک شد و بذر امیدواری را در دل‌ها می‌پاشد تا در سال‌های آتی، نمایشگاه تنها عنوان بین‌المللی را با خود به همراه نداشته باشد، بلکه شاهد حضور پرشور گردشگران و نیز شاهد نمایشگاهی در شأن پایتخت فرهنگی جهان اسلام و مؤثر در برنامه‌های مشهد 2017 باشیم...

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت