با حضور جمعی از هنرمندان ؛

برپایی نمایشگاه خوشنویسان در نگارخانه استاد غلامی شیراز

عصر نمایشگاه- - نمایشگاه خوشنویسان شیراز در نگارخانه استاد غلامی با حضور جمعی از هنرمندان به مناسبت ماه پر فیض و برکت رمضان گشایش یافت.

برپایی نمایشگاه خوشنویسان در نگارخانه استاد غلامی شیراز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، خوشنویسان شیرازی در ماه مبارک رمضان به نگارخانه استاد غلامی آمدند و آثارشان را در آیین افتتاحیه به معرض دید هنرمندان و مسئولان گذاشتند که در این میان حجت الاسلام سید عبدالواحد موسوی لاری وزیر اسبق کشور، بهزاد مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس، داریوش نوید گویی ناشر برتر کشوری، مجید چیز فهم دانشمندیان رئیس انجمن خوشنویسان شیراز و دیگر اساتید هنرهای تجسمی شیراز به چشم می خورد.

    شیراز شایسته عنوان مرکز فرهنگی جهان اسلام

    موسوی لاری در این آیین با اشاره به اینکه شیراز شایستگی دارد تا مرکز فرهنگی جهان اسلام نام بگیرد بر این موضوع تاکید کرد که هنرمندان فارس باید هنرخود را به خوبی به جامعه معرفی کنند و در راستای هنر جهت دار و متعهد گام بردارند.

    او که پیش از افتتاح نمایشگاه خوشنویسان از نمایشگاه قرآنی انتشارات نوید بازدید می کرد، ابراز امیدواری کرد و گفت: همه از جمله خود و مسئولین قدردان هنر هنرمندانی باشند که فکر و هنر ایرانی و اسلامی را ماندگار می کنند.

    بداهه نویسی 100 خوشنویس در «مشق قدر»

    رئیس انجمن خوشنویسان شیراز هم در با بیان اینکه افتتاح نمایشگاه آثاری از استاد غلامی در زمینه نقاشی و تعدادی از آثار اساتید و اعضا انجمن خوشنویسان در خط ثلث، نستعلیق و شکسته در فضای گالری برپا شده عنوان کرد: این نمایشگاه در جهت کمک به مرکز توانبخشی «نرجس» شیراز در نظر گرفته شده و بخشی از درآمد آن به مرکز یاد شده اختصاص می یابد و افزونبر این برپایی چنین نمایشگاهی کمک به هنرمندان هم محسوب می شود.

    مجید چیزفهم دانشمندیان استفاده از کوچکترین فضاها برای ایجاد گالری آثار هنرمندان را ستود و با اعلام اینکه آثار این نمایشگاه در رشته های نستعلیق، ثلث، نسخ، نستعلیق شکسته و نقاشی خط به رشته تحریر در آمده است، تصریح کرد: شب 23 ماه رمضان نیز مراسم بداهه نویسی 100 خوشنویس در تالار حافظ  فرهنگ و ارشاد فارس برگزار خواهد شد که از اسمالله و آیات قرآن بر گرفته می شود. این مراسم برای نخستین بار در 2 شب قدر از ساعت 22 از شب 21 ماه مبارک رمضان با حضور یک صد نفر از خوشنویسان شیرازی، در دارالقرآن حرم مطهر حضرت شاهچراغ (علیه السلام) آغاز می شود.

    وی با اشاره به اینکه در مراسم «مشق قدر» خوشنویسان آیات قرآنی و احادیث را به رشته تحریر در می آورند، یادآور شد: آثار برگزیده پس از داوری در مجموعه ای به زیور طبع آراسته می شود.

    استاد چیزفهم از برگزاری این مراسم در شب 23 ماه مبارک رمضان برای نخستین بار در تالار حافظ خبر داد.

    در نگارخانه استاد غلامی، 40 اثر خوشنویسی از اساتید مختلفی نظیر استاد علوی، چیزفهم و سعید غلامی است قرار دارد که تا 17 تیر به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان برپا خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت