برگزاری یوسرن ۲۰۲۰، بزرگترین گردهمایی علمی دانشمندان برتر جهان در مرکز نمایشگاهی ایران مال

عصر نمایشگاه- پنجمین کنگره بین المللی شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی (یوسرن ۲۰۲۰) با شعار علم بدون مرز و با حضور دانشمندان یک درصد برتر دنیا در علوم مختلف، ۱۷ الی ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با حمایت ویژه بیش از ۱۰۰ دانشگاه و مرکز علمی از ۳۵ کشور دنیا در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد.

برگزاری یوسرن ۲۰۲۰، بزرگترین گردهمایی علمی دانشمندان برتر جهان در مرکز نمایشگاهی ایران مال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران، پس از برگزاری موفقیت آمیز کنگره بین المللی شبکه جهانی آموزش و پژوهش‌های علمی در کشورهای اوکراین و ایتالیا، در چهارمین کنگره یوسرن که در ویگادو وابسته به آکادمی هنر کشور مجارستان برگزار گردید، ایران به عنوان میزبان یوسرن 2020 برگزیده شد.

    مراسم افتتاحیه، اختتامیه و جشنواره اهدای جایزه سالانه نوآوری علمی پنجمین کنگره بین المللی شبکه جهانی آموزش و پژوهش‌های علمی یوسرن 2020 با حضور کلیه سخنرانان ویژه این رویداد در مرکز نمایشگاهی ایران مال خواهد بود. گفتنی است این کنگره شامل برنامه‌های علمی موازی ویژه‌ای است در تاریخ 18 و 19 آبان، در بخش‌های مختلف ایران مال برگزار خواهد شد.

    از آنجایی که سلامت همه سخنرانان و شرکت‌کنندگان در درجه‌ی اول اهمیت برگزاری کنگره یوسرن قرار دارد، برنامه برگزاری کنگره در دو حالت مجزا تدوین شده است.

    برنامه اول:

    بصورت هایبرید مدل (Hybrid Model) ، ترکیبی از برنامه‌های حضوری و مجازی می‌باشد که موارد آن در وبسایت رسمی کنگره به آدرس userncongress.tums.ac.ir ذکر شده است و با رعایت کلیه‌ی پروتکل‌های بهداشتی اجرایی خواهد شد.

    لازم به ذکر است که مرکز نمایشگاهی ایران‌مال به عنوان میزبان برگزاری کنگره، پروتکل جامع بین‌المللی نظام سلامت رویدادها (ICHPEC) را طراحی و پیاده‌سازی کرده است که همه‌ افراد و دست‌اندرکاران را تحت پوشش قرار می‌دهد. این پروتکل در برگیرنده‌ گایدلاین‌های ارائه شده توسط وزارت بهداشت، سازمان بهداشت جهانی (WHO)،  انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی (UFI) و انجمن جهانی مراکز کانونشن و برگزاری رویداد (AIPC) در پنج گروه مختلف: مرکز نمایشگاهی، مجریان برگزاری، پیمانکاران، مشارکت‌کنندگان و مدعوین می‌باشد.

    برنامه دوم:

    درصورت مساعد نبودن شرایط و تغییر پروتکل‌های وزارت بهداشت مبنی بر عدم برگزاری رویداد‌ها به شکل حضوری، کلیه برنامه‌های کنگره به صورت مجازی در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد.

    شبکه یوسرن از ابتدای سال 2016 میلادی با شعار "علم بدون مرز" با هدف توسعه و تحقق این شعار تاسیس شده است. بدین منظور، با گسترش همکاری‌های بین‌المللی با کشورهای مختلف مرزهای جغرافیایی برداشته خواهد شد و با طراحی و انجام پروژه‌های بین رشته‌ای ارتباط بین علوم مختلف برقرار شده و مرز رشته‌ای بودن علم نیز برداشته خواهد شد. این اهداف، با کمک شبکه سازی و بدون هیچ گونه جهت گیری و مقاصد سیاسی در سراسر دنیا دنبال می‌شود تا جایگاه ویژه علم در جهان بیش از پیش تثبیت گردد.

    این شبکه طی 4 سال ابتدایی تاسیس خود، رشد علمی قابل توجهی داشته و فعالیت‌های ارزنده‌ای را در کارنامه دارد. اعضای هیئت مشاورین شبکه یوسرن که مسئولیت تصمیم گیری‌های کلان شبکه را بر عهده دارند شامل دانشمندان یک درصد برتر علوم مختلف و نیز برندگان نوبل و اَبل (Nobel and Abel) می‌باشند. اکنون بیش از 450 نفر از دانشمندان یک درصد برتر رشته‌های مختلف و 18 نفر از برندگان نوبل و اَبل عضو هیئت مشاورین آن شده‌اند. همچنین، بیشتر از سیزده هزار نفر شامل اساتید و دانشجویان از 120 کشور دنیا عضو شبکه شده‌اند.

    یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های شبکه یوسرن، اهدای جایزه یوسرن است که هر ساله در پنج  شاخه علم شامل علوم تئوری (فرمال)، علوم فیزیکی، علوم شیمی، علوم زیستی، علوم پزشکی و علوم اجتماعی اهدا می‌شود. شرکت‌کنندگان این رقابت، دانشمندان جوان کمتر از 40 سال سراسر دنیا می‌باشند که هر سال توسط دبیرخانه جایزه کاندید شده، و سپس بر اساس سابقه علمی-پژوهشی و نیز ارائه پروژه علمی توسط هیئت مشاورین مورد داوری قرار می‌گیرند. بهترین کاندیدا در هر رشته به عنوان برنده جایزه در 10 نوامبر هر سال که مصادف با روز جهانی صلح و توسعه علوم (World Science Day for Peace and Development) است، در جشنواره اهدای جایزه اعلام می‌گردد.

    برندگان جایزه نوبل و ابل در میان اعضای هیئت مشاورین یوسرن:

    سخنرانان (حضوری):

    سخنرانان افتخاری (حضوری):

    سخنرانان افتخاری (مجازی):

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت