درخشش ایران در نمایشگاه کتاب پکن

عصر نمایشگاه- ایران در تجربه اول خود در نمایشگاه‌های مجازی کتاب موفق به کسب رتبه ۱۰ به لحاظ تعداد ناشران شرکت کننده و کسب رتبه ۸ به لحاظ تعداد عناوین کتاب در بین ۹۵ کشور حاضر در اولین نمایشگاه مجازی بین‌المللی کتاب پکن شد.

درخشش ایران در نمایشگاه کتاب پکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی مجازی کتاب پکن با معرفی بیش از 300 هزار عنوان کتاب به کار خود پایان داد.

    این نمایشگاه تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا برای اولین بار به صورت مجازی برگزار شد و جمهوری اسلامی ایران در تجربه اول خود در نمایشگاه های مجازی کتاب حضوری پررنگ داشت که از جمله نکات قابل توجه می‌توان به کسب رتبه 10 به لحاظ تعداد ناشران شرکت کننده و نیز کسب رتبه 8 به لحاظ تعداد عناوین کتاب در بین 95 کشور حاضر در این نمایشگاه اشاره کرد.

    موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در این نمایشگاه به معرفی کتاب های برگزیده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و جایزه جلال آل احمد در ادوار مختلف به زبان انگلیسی، معرفی آثار برگزیده حوزه کودک و نوجوان، معرفی 108 نویسنده برتر حوزه کودک و نوجوان و معرفی سایت "کتاب هایی از ایران" که امکان دسترسی مخاطبان خارجی را به بیش از 1900 عنوان کتاب ایرانی با چکیده انگلیسی فراهم کرده است، پرداخت.

    معرفی صنعت نشر ایران، معرفی طرح گرنت و معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به زبان انگلیسی در قالب ویدیو کلیپ و بارگذاری در بخش رویدادهای فرهنگی، از دیگر اقدامات حضور موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در این دوره از نمایشگاه مجازی کتاب پکن بود.

    علاوه بر موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، انتشارات سوره مهر، شمع و مه، نیماژ، طوطی، الهدی، دانشگاه علامه طباطبایی، جامعه المصطفی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، چشمه، مرکز ساماندهی ترجمه و نشر علوم انسانی و معارف اسلامی و آژانس‌های ادبی پل، تماس، کیا و دایره مینا، نیز به معرفی آثار خود پرداختند.

    در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب مجازی پکن بیش از دوهزار و 600 ناشر، 100 آژانس ادبی از 95 کشور جهان حضور یافتند و بیش از 300 هزار عنوان کتاب را به شرکت کنندگان از سراسر جهان معرفی کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت