در موزه هنرهای کاربردی و سنتی تفلیس ؛

برگزاری نمایشگاه آثار هنرمند ایرانی در گرجستان

عصر نمایشگاه- ۲۰ اثر از نقاشی‌های هنرمند ایرانی به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در موزه هنرهای کاربردی و سنتی تفلیس به نمایش گذاشته شد.

برگزاری نمایشگاه آثار هنرمند ایرانی در گرجستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از آنا ، آیین افتتاحیه نمایشگاه نقاشی هنرمند خلاق ایرانی مریم جعفری سوم تیرماه به مدت دو روز در محل موزه هنرهای کاربردی و سنتی تفلیس برگزار شد.

    در این آیین که با استقبال علاقه‌مندان و هنردوستان ایرانی و گرجی برگزار شد، 20 اثر از این هنرمند به همت رایزنی فرهنگی ایران، به نمایش گذاشته شد.

    در ابتدای این مراسم، گورام تسردوادزه، رئیس انجمن ملی نقاشان گرجستان طی سخنانی، آثار ارائه شده در این نمایشگاه را نشان از ذوق و توانایی هنرمند در به تصویر کشیدن زیبایی‌های جهان امروز دانست.

    وی اظهار امیدواری کرد که با آشنایی هنرمندان با سبک و شیوه یکدیگر می‌توان برنامه‌های متنوعی را در دو کشور برای هنردوستان و علاقه‌مندان پیش بینی و اجرا کرد.

    مشارکت نقاشان ایرانی و گرجی در تفلیس

    مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن ابراز خرسندی از برپایی این نمایشگاه و نمایش آثار هنرمند خلاق ایرانی و حضور جمعی از هنرمندان کشور گرجستان گفت: هنر زبان مشترک ملت‌هاست و با تکیه بر این مشترکات می‌توان قلب‌ها را مورد توجه داد و این توجه نتیجه‌اش برانگیخته شدن عواطف انسانی و برقراری صلح و امنیت در جهان خواهد بود.

    وی ضمن تبیین جایگاه هنر در زندگی اجتماعی گفت: نگاه هنرمند به جهان و پیرامونش، نگاه زیبا شناختی و توجه به لطافت‌های آفرینش است، لذا هنرمند هرچه می‌بیند و به تصویر می‌کشد، نشان از روح معنوی حاکم بر این جهان خواهد بود.

    رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه سخنان خود، افزود: برپایی نمایشگاه مشترک هنرمندان ایران و گرجستان می‌تواند موجب هم‌افزایی در این عرصه و افزایش ظرفیت همکاری در سایر عرصه‌های اجتماعی شود.

    وی پیشینه فرهنگی و تمدنی دو کشور را ارزشمند دانست و گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، آشنایی هنرمندان و فرهیختگان و استفاده متقابل از ظرفیت‌های هنری دو کشور است.

    رایزن فرهنگی کشورمان به فعالیت‌های این نمایندگی فرهنگی اشاره و تصریح کرد: طی برنامه‌های متعدد سعی کرده‌ایم با استفاده از توانمندی‌های موجود ارتباط بین هنرمندان دو کشور را برقرار و توسعه دهیم تا در آینده این افراد بتوانند بصورت خودجوش موجب رشد و توسعه زمینه‌های همکاری‌های همه جانبه را فراهم کنند.

    وی در پایان اعلام آمادگی کرد در آینده نزدیک نمایشگاهی با مشارکت نقاشان ایرانی و گرجی در تفلیس برپا خواهد شد تا هنرمندان دو کشور بتوانند بیشتر با سبک و ظرفیت‌های موجود آشنا شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت