مدیرکل حوزه هنری لرستان بیان کرد

برپایی نمایشگاه «معرق» هنرمند لرستانی در نگارخانه حوزه هنری

عصر نمایشگاه- نمایشگاه معرق هنرمند لرستانی در نگارخانه مهر حوزه هنری لرستان افتتاح شد.

برپایی نمایشگاه «معرق» هنرمند لرستانی در نگارخانه حوزه هنری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، طی مراسمی نمایشگاه معرق مسطح «عزیزکرم علی نژاد» هنرمند لرستانی در نگارخانه مهر حوزه هنری لرستان افتتاح شد.

    محمد امیدی پور مدیرکل حوزه هنری لرستان در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه آثار معرق مسطح هنرمند لرستانی، اظهار داشت: آثار این هنرمند لرستانی به منظور گرامیداشت لیالی قدر و ماه مبارک رمضان در نگارخانه مهر حوزه هنری لرستان به مدت یک هفته مورد بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

    وی افزود: علاقمندان به هنر زیبای معرق می توانند از نمایشگاه این هنرمند لرستان طی روزهای آتی بازدید کنند.

    مدیرکل حوزه هنری لرستان موضوع تابلوهای عرضه شده در نمایشگاه معرق حوزه هنری توسط هنرمند لرستانی را احادیث و اسماء الهی دانست و گفت: با توجه به اینکه هنر معرق به ابزار خاصی نیاز داشته نکته حائز اهمیت این اتفاق فرهنگی این بوده که هنرمند لرستانی به شخصه ابزار مورد نیاز برای کار خود را طراحی کرده است.

    امیدی پور با اشاره به اینکه ابعاد آثار اندازه های متفاوتی داشته و آثار اشکال و فرم های متنوعی از نوشته ها و کتیبه های دوران های مختلف اسلامی دارند، اضافه کرد: ابزار کار معرق هنرمند لرستانی در میراث فرهنگی ثبت شده است.

    عزیزکرم علی نژاد هنرمند معرق کار لرستانی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، به فعالیت های هنری خود اشاره کرد و گفت: مدت 20 سال است که در زمینه خوشنویسی، مشبک، سرامیک کاری، معرق و منبت فعالیت دارم و در کارنامه هنری خود کارهای شاخصی را به جامعه معرفی کرده ام.

    وی هدف خود را از فراگیری هنر در خدمت بودن برای ارزش ها، اولیای الهی و ارزش های انسانی دانست و افزود: اجرای هنر معرق مسطح خط زحمات زیادی را می طلبد تا بتوان آن را به نتیجه ای مطلوب رساند.

    این هنرمند لرستانی به تابلویی در ابعاد 4 در 2 متر که در آن متن کامل زیارت عاشورا معرق کاری شده بود، اشاره کرد و بیان داشت: این تابلو با توجه به اهمیت موضوعی که داشته است در میراث فرهنگی استان لرستان نگهداری می شود.

    علی نژاد بر ضرورت خلق آثاری توسط هنرمندان برای مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام و قرآن در عرصه های زمانی خاص تاکید کرد و گفت: هنرمندان باید در زمان های خاص پا به میدان گذاشته و با قلم هنر خود در مقابل هجمه دشمنان  به مثل کنند.

    وی خواستار حمایت مسئولان استان از هنرمندان شد و افزود: درخواست دارم مسئولان مربوطه استان هنرمندان را یاری کنند تا هنرمندان با توان بیشتری وارد عرصه هنری شده و کار هنری خود را در رشته های مختلف توسعه دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت