مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم:

نمایشگاه صنایع‌دستی در اتوبان قم ـ تهران احداث می‌شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم گفت: بزرگ‌ترین مشکل در عرصه محصولات صنایع‌دستی وجود دارد که مسئولان شهری باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشند.

نمایشگاه صنایع‌دستی در اتوبان قم ـ تهران احداث می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، عیسی رضایی با اشاره به عقب‌ماندگی قم نسبت به صنعت نمایشگاهی اظهار داشت: نمایشگاه‌های فرهنگی اصولاً برای معرفی محصولات هنری، فرهنگی و صنایع‌دستی است و یکی از جاذبه‌های مهم هر قوم، ملت و شهری نمایشگاه آثار آنان است که از این نظر قم نسبت به خیلی از جاها عقب است.

    وی وجود 20 میلیون زائر در قم را فرصتی مهم دانست و افزود: از این تعداد حجم زائر و توریست 3 میلیون خارجی وارد قم می‌شود که نتوانسته‌ایم از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنیم و یکی از دلایل آن نبود جایگاه و محل مناسبی برای معرفی و عرضه محصولات قم بوده است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم تصریح کرد: بارها موضوع نبود محل مناسب برای معرفی قم را مطرح کرده‌ایم و گفته‌ایم در شهری که چهره عمده‌اش فرهنگی است چرا نباید محلی برای استفاده از ظرفیت این حجم زائر در آن وجود داشته باشد.

    وی بابیان اینکه این کار باعث افزایش بهره‌وری اقتصادی در استان خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید مانند بسیاری از جاهای دنیا بتوانیم غرفه‌هایی برای فروش محصولات فرهنگی، هنری و صنایع‌دستی داشته باشیم و از ارزش‌افزوده‌ای که می‌تواند برای مردم و قم داشته باشد استفاده کنیم.

    رضایی ادامه داد: شهرداری درزمینه احداث مکان‌هایی برای عرضه محصولات صنایع‌دستی گام‌هایی برداشته است و ما از شهرداری و شورای شهر درخواست داریم تا زمینی در بلوار پیامبر اعظم(ص) و بوستان‌ها را برای این منظور در نظر بگیرد.

    وی به احداث نمایشگاهی در اتوبان قم-تهران اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در این زمینه وجود دارد که می‌خواهد در این اتوبان این نمایشگاه را احداث کند ولی عدم وجود زمین و اختلاف بین اداره کل منابع طبیعی و اداره کل راه و شهرسازی سد راهی برای ایجاد آن شده است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم ابراز کرد: بزرگ‌ترین مشکل در عرصه محصولات صنایع‌دستی وجود دارد که شهرداری دو پاساژ برای این منظور در بازار و خیابان شهید دل آذر در نظر گرفته است.

    وی به ارائه تسهیلات 5 میلیونی به تولیدکنندگان و دارندگان مشاغل خانگی اشاره کرد و ادامه داد: اطراف حرم مطهر به علت وجود زائران  و مرکزیت شهر بستری مناسبی برای ایجاد نمایشگاه صنایع‌دستی است که باید مسئولان شهری در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت