در نمایشگاه قرآن باید عامل انگیزشی برای فهم قرآن به وجود بیاید

عصر نمایشگاه- مدیر کمیته ویژه نمایشگاه قرآن گفت: هدف از برپایی بخش قرآن و رسانه نمایشگاه ایجاد عامل انگیزشی مفاهیم قرآنی در بین مردم است.

در نمایشگاه قرآن باید عامل انگیزشی برای فهم قرآن به وجود بیاید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، محمدمهدی عزیززاده عصر امروز (پنج‌شنبه) در نشست تشریح نوآوری و دستاوردهای کمیته ویژه بیست‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن با بیان این که نمایشگاه قرآن یکی از بزرگ‌ترین فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن در کشور است، اظهار کرد: در این نمایشگاه به لحاظ کمی و کیفی با حجم زیادی از مخاطبان روبه‌رو هستیم. ما فعالیت‌های قرآنی زیادی در کشور داریم ولی تمام آنها مربوط به طیف خاصی است. قرآن و رسانه فعالیتی است که در بیست‌وچهارمین دوره نمایشگاه قرآن به آن پرداخته شده است و با فعالیت در این عرصه باید سبب جذب جوانان و ترویج انگیزه عمل به قرآن در بین آنها باشیم.

    او خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم قرآن و رسانه را در یک جمله بیان کنیم، این است که ما در این نمایشگاه به دنبال ایجاد انگیزش در بین مردم هستیم. اگر بتوانیم انگیزه‌ای در بین مردم ایجاد کنیم، می‌توانیم آنها را با قرآن مأنوس نماییم. تمام بخش‌های نمایشگاه حتی بخش فروش آن هم باید به این سمت حرکت کند که مفاهیم قرآنی در بین مردم مأنوس شود و آنها پس از بازدید از نمایشگاه بتوانند به مفاهیم قرآنی پی ببرند.

    مدیر کمیته ویژه نمایشگاه قرآن تاکید کرد: ما امسال درصدد هستیم که بخش موضوع محور و مفهومی را در دستور کار نمایشگاه داشته باشیم حتی در اقتصاد مقاومتی درصدد هستیم آسیب‌های فردی و اجتماعی را که مردم با آن در ارتباط هستند، مطرح نماییم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشته است. ما در این غرفه می‌توانیم به مردم بگوییم که آنها چگونه می‌توانند با تأسی از آیات قرآن به سمت اجرایی‌ شدن اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

    عزیززاده تاکید کرد: ما در این بخش از نمایشگاه قرآن درصدد هستیم که بایدها و نبایدها را در عرصه مفاهیم قرآنی بیان کنیم. یکی از غرفه‌های ما در این نمایشگاه بخش فهم قرآنی است با نام «چشمی برای چشیدن». از این طریق ما وارد لایه‌های فهم قرآنی شده و سبب می‌شویم که مردم به نوعی به درک و فهم قرآن برسند. حتی بخش‌های هنری نمایشگاه نیز باید به این سمت حرکت کنند و نگاه آنها کاملا مفهومی باشد.

    او گفت: یکی دیگر از بخش‌های قرآن و رسانه فهم سوره عبس برای مردم است که به نوعی مدل کوچک‌ شده‌ای از نمایشگاه مفهومی است که دوران تولد تا مرگ را برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد. این مدل از نمایشگاه امسال تمرینی بود که ما درصدد هستیم در سال‌های آینده این بخش نمایشگاه پررنگ‌تر از سایر بخش‌ها باشد تا بتوانیم همواره نمایشگاه قرآن را در اوج خود ببینیم.

    مدیر کمیته ویژه نمایشگاه قرآن عنوان کرد: از این طریق می‌توانیم در سبک و مدل برگزاری نمایشگاه تحولی ایجاد کنیم. برای رسیدن به این تحول نیازمند فکر و طراحی هستیم. باید جذابیت‌ها و اثرگذاری قرآن و رسانه در بین مردم دیده شود. اهل هنر و قرآن همگی باید به این امر اهتمام داشته باشند تا کل بخش‌های نمایشگاه به صورت معنایی و مفهومی برگزار شود. اگر این‌ گونه نشود، نمی‌توانیم شاهد برگزاری نمایشگاه باشکوهی باشیم.

    عزیززاده خاطرنشان کرد: ما در بخش قرآن و رسانه 3 بخش به لحاظ اجرایی و مفهومی داشته‌ایم. همچنین در رسانه ما فعالیت‌های صهیونیست‌ها را آورده‌ایم که چگونه از طریق رسانه به تغییر افکار عمومی می‌پردازند. بازدیدکنندگان از این بخش نمایشگاه می‌توانند با جریان وهابیت و فعالیت‌های صهیونیست‌ها آشنا شوند.

    او گفت: ما برای این بخش از نمایشگاه قرآن 20 انیمیشن قرآنی تولید کرده‌ایم و 2 فیلم مستند تولید شده است که با تولید این آثار درصدد توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن هستیم. همچنین امسال در پی این هستیم که اسناد بالادستی که در رابطه با مفاهیم قرآنی وجود دارد را بررسی کنیم تا از این شعارزدگی و به نوعی موازی‌کاری‌ها خارج شویم و بتوانیم به اصل فهم و تدبر در قرآن کریم برسیم. هدف از برپایی غرفه قرآن و رسانه در نمایشگاه قرآن این است که بتوانیم به سمت فهم قرآنی حرکت کنیم. این کمیته 3 بخش دارد که عبارت‌اند از اقتصاد مقاومتی، قرآن و رسانه و نهضت فهم قرآن و برای اولین بار است که طی 24 سال گذشته در نمایشگاه قرآن برپا می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت