اصفهان مجری پاویون ایران در نمایشگاه حلال جهان شد

عصر نمایشگاه- شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان به عنوان نماینده اتحادیه توسعه تجارت خارجی مالزی (MATRADE) ، برای دوازدهمین سال متوالی میزبان فعالان و تولیدکنندگان برتر کشورمان در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محصولات و مواد غذایی حلال مالزی (MIHAS ۲۰۱۶) از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۴ فروردین ماه ۱۳۹۵ خواهد بود.

اصفهان مجری پاویون ایران در نمایشگاه حلال جهان شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر نمایشگاه »،کشور مالزی در سال 2012 با 5/34 میلیارد رینگیت واردات مواد غذایی، به یکی از اصلی ترین مقاصد صادراتی در منطقه آسیای جنوب شرقی تبدیل شد. غلات و حبوبات (2/7 میلیارد رینگیت) ، میوه و سبزیجات (2/4 میلیارد رینگیت) ، کاکائو (6/3 میلیارد رینگیت) ، شکر و شکر قنادی (4/3 میلیارد رینگیت) بیش از سایر مواد غذایی سهم واردات این کشور را به خود اختصاص داده است. بیش از 6/20 میلیارد رینگیت مواد غذایی نیز در سال 2013 از کشور مالزی به بیش از 200 کشور به ویژه کشورهای سنگاپور، آمریکا، اندونزی، چین، ژاپن و تایلند صادر شد. بسیاری از تولیدکنندگان مواد غذایی دیگر کشورها به ویژه استرالیا و نیوزلند محصولات خود را از طریق کشور مالزی به کشورهای حوزه آسه آن، بازار اروپا و آمریکا که جمعیت مسلمان قابل توجهی را در خود جای داده اند صادر می کنند.

    طبق آمار ارایه شده از سوی اتحادیه توسعه تجارت خارجی مالزی (MATRADE) ، مواد غذایی جزء 10 کالای اصلی وارداتی به این کشور بوده و از مجموع 24/457 میلیارد رینگیت کالای وارداتی، 42/10 میلیارد رینگیت را به خود اختصاص داده است.

    محصولات غذایی پس از فرآوری در کشور مالزی به 80 کشور به ویژه سنگاپور، اندونزی، تایلند، ژاپن و آمریکا صادر می شود. در حال حاضر ارزش بازار خدمات مربوط به مواد غذایی به ویژه هتل ها و رستوران ها 9/4 تا 5/5 میلیارد دلار می باشد که این رقم نسبت به پنج سال قبل 5/6 درصد رشد داشته است. بیش از 80 درصد از گوشت گاو مصرفی در کشور مالزی وارداتی است و دانه های کاکائو، غلات و حبوبات، میوه و سبزیجات و فرآورده های لبنی نیز درصد بالایی از واردات این کشور را به خود اختصاص داده اند. شایان ذکر است کشور مالزی بزرگترین تأمین کننده مواد غذایی حلال در جهان است، به طوری که بسیاری از تولیدکنندگان و صادرکنندگان مواد غذایی جهان محصولات خود را از طریق این کشور به سایر مناطق صادر می کنند.

    مجموع این موارد، اهمیت حضور ایران در بازار صنایع غذایی این کشور را مشخص می سازد.

    در همین راستا شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان به عنوان نماینده اتحادیه توسعه تجارت خارجی مالزی (MATRADE) ، برای دوازدهمین سال متوالی میزبان فعالان و تولیدکنندگان برتر کشورمان در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محصولات و مواد غذایی حلال مالزی (MIHAS 2016) از تاریخ 11 لغایت 14 فروردین ماه 1395 خواهد بود.

    از علاقه مندان به حضور در رویداد مذکور دعوت می شود برای ثبت نام و رزرو غرفه با بخش خارجی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان تماس حاصل نمایند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت